Forum Volkswagen Touran (2003 - 2010)
Reacties van eigenaren
'08
2
bouwjaar
jaar in bezit
190k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
8
Motor
5
'05
2
bouwjaar
jaar in bezit
210k
km
diesel
Betrouwbaarheid
2
Comfort
6
Motor
3
Naam: Oplaatmartin, datum : 21 december 2015
Ervaring met Volkswagen Touran Trendline: De auto in 2012 aangeschaft. Dit is tot nu toe vervangen of kapotgegaan:
1 Turbo 1100 eur
2 Computer 900 eur
3 lagers l+v voor veerpoot 500 eur
4 achterschokbrekers 250 eur
5 koppeling en vliegwiel 1000 eur
6 regelunit ruitenwissers voor 250 eur
7 Remschijven achter 200 eur
En dan nog een keer of 5 naar de garage voor trillingen achterin de auto 200 eur. Natuurlijk zitten er ook slijtage onderdelen bij maar las ik de kosten optel kom ik tot zo'n 4000 eur over een periode van 2 jaar. Dat vindt ik wel erg veel geld. Voor mij dus nooit een VW weer, volgende wordt een Toyota.
Ervaring met verkoop: Auto had aal een aantal dingen die niet goed waren. Maar als leek mag je er toch vanuit gaan dat een auto goed is.
Ervaring met Volkswagen Touran Trendline: De auto in 2012 aangeschaft. Dit is tot nu toe vervangen of kapotgegaan:
1 Turbo 1100 eur
2 Computer 900 eur
3 lagers l+v voor veerpoot 500 eur
4 achterschokbrekers 250 eur
5 koppeling en vliegwiel 1000 eur
6 regelunit ruitenwissers voor 250 eur
7 Remschijven achter 200 eur
En dan nog een keer of 5 naar de garage voor trillingen achterin de auto 200 eur. Natuurlijk zitten er ook slijtage onderdelen bij maar las ik de kosten optel kom ik tot zo'n 4000 eur over een periode van 2 jaar. Dat vindt ik wel erg veel geld. Voor mij dus nooit een VW weer, volgende wordt een Toyota.
Ervaring met verkoop: Auto had aal een aantal dingen die niet goed waren. Maar als leek mag je er toch vanuit gaan dat een auto goed is.
'06
4
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
7
Motor
7
Naam: Rinusdillen, datum : 9 februari 2015
Ervaring met Volkswagen Touran 2.0 FSI: Inmiddels alle lampen vervangen en diverse lampen al voor de 3e keer.
Motor viel steeds in de noodloop. Dealer kreeg hem niet gerepareerd en wilde de duurste reparaties uitvoeren, zonder dat ze wisten wat de oorzaak was (gasklephuis). Uiteindelijk bij een merkloze garage de luchtinlaat ingespoten met een spuitbusje. Een slepend probleem werd daarmee opgelost. (dit is een levensgevaarlijke storing i.v.m. caravan rijden in de bergen. Stel je voor. Mij overkwam dit op een smalle bergpas). PON stuurt je naar de dealer die hem niet kan repareren. Verder een fijne reisauto alhoewel deze week een motorstoringslampje ging branden. Uitlaatsysteem? Moet weer terug naar de garage. Pas voor de 35e keer.
Ervaring met onderhoud: Snap niet dat VW PON hiertegen niets onderneemt en de klant gewoon maar laat doorsukkelen, terwijl dit soms tot levensgevaarlijke situaties heeft geleid.
Ervaring met Volkswagen Touran 2.0 FSI: Inmiddels alle lampen vervangen en diverse lampen al voor de 3e keer.
Motor viel steeds in de noodloop. Dealer kreeg hem niet gerepareerd en wilde de duurste reparaties uitvoeren, zonder dat ze wisten wat de oorzaak was (gasklephuis). Uiteindelijk bij een merkloze garage de luchtinlaat ingespoten met een spuitbusje. Een slepend probleem werd daarmee opgelost. (dit is een levensgevaarlijke storing i.v.m. caravan rijden in de bergen. Stel je voor. Mij overkwam dit op een smalle bergpas). PON stuurt je naar de dealer die hem niet kan repareren. Verder een fijne reisauto alhoewel deze week een motorstoringslampje ging branden. Uitlaatsysteem? Moet weer terug naar de garage. Pas voor de 35e keer.
Ervaring met onderhoud: Snap niet dat VW PON hiertegen niets onderneemt en de klant gewoon maar laat doorsukkelen, terwijl dit soms tot levensgevaarlijke situaties heeft geleid.
Reactie van: Skichouh, datum: 26 november 2015
Antwoord: Motor lampje brandt, wat zal het zijn?
Reactie van: Sjoukjedodde, datum: 1 december 2015
Antwoord: Dit deed hij ook bij ons, in boekje staat uitlaat gassen laten controleren. O ja nee dus hadden we door gereden was de moter in de soep gereden. Voor de tweede keer in 4 jaar tijd een nieuwe distributieketting? Is dit normaal?
Touran van 2007 beste trek auto van het jaar.
'07
3
bouwjaar
jaar in bezit
286k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Davidenmarjolein, datum : 24 januari 2015
Ervaring met Volkswagen Touran 1.9 tdi/2.0tdi: Fijne auto zuinig en snel, gechipt tot 140 pk de 1.9 TDI, gekocht bij 100.000 km en dagelijks Aken Brussel zo'n 300 km probleemloos, slechts af en toe een beetje olie bijvullen en elke 40.000 km een oliebeurtje, kun je makkelijk zelf doen, olie en filter. Nu 280.000 km em geen problemen, bij 140.000 de distributieriem laten doen via via voor 250 euro, deze moet binnenkort weer gebeuren. Bij het 2.0 tdi blok zijn wel eens problemen met gescheurde cilinderkop/pakking en turbo broblemen, zo ook bij mijn vorige 2.0 tdi uit 2005, maar alsnog,na de eerste tekenen van het uitvallen van de turbo, dus het defect gaan, bijna 90.000 km kunnen rijden totdat deze echt ermee stopte! Dus toch nog redelijk positief.
Kortom betrouwbaar snel en zuinig weinig kosten maar wel inderdaad veel geluid boven de 120/140.km/h.
Ervaring met Volkswagen Touran 1.9 tdi/2.0tdi: Fijne auto zuinig en snel, gechipt tot 140 pk de 1.9 TDI, gekocht bij 100.000 km en dagelijks Aken Brussel zo'n 300 km probleemloos, slechts af en toe een beetje olie bijvullen en elke 40.000 km een oliebeurtje, kun je makkelijk zelf doen, olie en filter. Nu 280.000 km em geen problemen, bij 140.000 de distributieriem laten doen via via voor 250 euro, deze moet binnenkort weer gebeuren. Bij het 2.0 tdi blok zijn wel eens problemen met gescheurde cilinderkop/pakking en turbo broblemen, zo ook bij mijn vorige 2.0 tdi uit 2005, maar alsnog,na de eerste tekenen van het uitvallen van de turbo, dus het defect gaan, bijna 90.000 km kunnen rijden totdat deze echt ermee stopte! Dus toch nog redelijk positief.
Kortom betrouwbaar snel en zuinig weinig kosten maar wel inderdaad veel geluid boven de 120/140.km/h.
'05
6
bouwjaar
jaar in bezit
400k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
9
Naam: Pjsluis, datum : 3 september 2014
Ervaring met Volkswagen Touran Tdi 1,9: Ex lease op 180.000 km gekocht. 1x dealer gezien: ruitenwissermotor a 850 euro. En 1x dynamo onderweg stuk, ook dealer ruim 800 euro. Verder bij eigen garage om de hoek, zeer weinig onkosten. Nu versnellingsbak aan het rammelen. CD-speler 1x dealervervangen na half jaar weer kapot. Nu alleen radio, dus niet naar de dealer.
Ervaring met onderhoud: 2x dure dealer reparatie onderweg: ruitenwissermotor 800 euro en dynamo ook 800. rest bij garage om de hoek nauwelijks kosten. na 400.000 zou betere stoel fijn zijn en de versnellingsbak is aan vervanging toe.
Ervaring met Volkswagen Touran Tdi 1,9: Ex lease op 180.000 km gekocht. 1x dealer gezien: ruitenwissermotor a 850 euro. En 1x dynamo onderweg stuk, ook dealer ruim 800 euro. Verder bij eigen garage om de hoek, zeer weinig onkosten. Nu versnellingsbak aan het rammelen. CD-speler 1x dealervervangen na half jaar weer kapot. Nu alleen radio, dus niet naar de dealer.
Ervaring met onderhoud: 2x dure dealer reparatie onderweg: ruitenwissermotor 800 euro en dynamo ook 800. rest bij garage om de hoek nauwelijks kosten. na 400.000 zou betere stoel fijn zijn en de versnellingsbak is aan vervanging toe.
'03
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Vissertje75, datum : 4 augustus 2014
Ervaring met Volkswagen Touran: Ik heb sinds kort een 1.4 TSI 140 pk. Loopt ook te stotteren. Nu een nieuwe nokkenas zender en loop weer goed! Maar nu krijgen we de storing er niet uit. Bij Ames nu willen ze kijken wat het kan zijn! Ff rond gebeld bij een andere garage en die zegt gelijk zonder te kijken 100% zeker distributieketting opgerekt en bij Ames l*llen ze er dus om heen. Dan denk je ketting is altijd goed dus niet de kosten 1.250 euro. Twee volle dagen bezig met sleutelen is dus gewoon een kwaal bij de meeste VW.
Ervaring met Volkswagen Touran: Ik heb sinds kort een 1.4 TSI 140 pk. Loopt ook te stotteren. Nu een nieuwe nokkenas zender en loop weer goed! Maar nu krijgen we de storing er niet uit. Bij Ames nu willen ze kijken wat het kan zijn! Ff rond gebeld bij een andere garage en die zegt gelijk zonder te kijken 100% zeker distributieketting opgerekt en bij Ames l*llen ze er dus om heen. Dan denk je ketting is altijd goed dus niet de kosten 1.250 euro. Twee volle dagen bezig met sleutelen is dus gewoon een kwaal bij de meeste VW.
'08
6
bouwjaar
jaar in bezit
90k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
8
Motor
8
Naam: Wewantmoore, datum : 5 juli 2014
Ervaring met Volkswagen Touran 1,4 Optive: Nieuwe nokkenasversteller kapot bij 64.000 km. Kosten: 1450 euro. De helft uit coulance door Pon (importeur) betaald uit coulance.
Jaar later distributieketting kapot. Aanvankelijk rekening van 1216 euro. Na klacht bij Pon is de helft door de importeur betaald. De motor behoort bij BMY-serie. Een serie motornummers waarbij veel problemen als ik heb gehad, voorkomen.
Volkswagen had hier een terugroepactie van moeten maken. De distributieketting behoort een heel VW-leven mee te kunnen.
Ervaring met Volkswagen Touran 1,4 Optive: Nieuwe nokkenasversteller kapot bij 64.000 km. Kosten: 1450 euro. De helft uit coulance door Pon (importeur) betaald uit coulance.
Jaar later distributieketting kapot. Aanvankelijk rekening van 1216 euro. Na klacht bij Pon is de helft door de importeur betaald. De motor behoort bij BMY-serie. Een serie motornummers waarbij veel problemen als ik heb gehad, voorkomen.
Volkswagen had hier een terugroepactie van moeten maken. De distributieketting behoort een heel VW-leven mee te kunnen.
Ervaring met Volkswagen Touran: Overbrenging van versnelingspook recent kapot. Heb auto gekocht bij POUW Deventer (gekeurd op 230 punten...das AUTO!!!) dus niet. Meteen na aflevering ging turbo sensor al lampje branden. Hadden ze zo gefikst. Gewoon uitgezet dus. Nu last van. Distributieriem moest ook vernieuwd. Had ik moeten weten, zeiden ze!
Ervaring met onderhoud: Wel lokatie Molenhoek. Werkt betrouwbare "oudere" monteur(s). Andere lokatie iets mindere ervaring mee.