Volkswagen Touareg (2010 - 2018)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2
2.2
2.9
2.8
2.5
2.8
2.6
3.1
3.6
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2018
Bandenspanning niet op juiste waarde
71%
eenvoudig
2017
Band onvoldoende profiel
32%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
29%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
11%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting controlesysteem bandenspanning geeft
5%
gemiddeld
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Mistachterlicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Waarschuwingsinrichting controlesysteem bandenspanning geeft
4%
gemiddeld
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
21%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
10%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
9%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
4%
ernstig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
36%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
Band beschadigd
2%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
24%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
17%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
15%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
6%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Achterlicht werkt niet (goed)
2%
gemiddeld
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.