Forum Volkswagen T-Cross
Reacties van eigenaren
'21
1
bouwjaar
jaar in bezit
25k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
'22
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
7
Naam: MaryenKarel, datum : 7 juli 2024
Ervaring met Volkswagen T-Cross: Deze uitvoering heeft een 110 pk 1.0 liter 3 cilinder met 7 versnelling DSG bak. Is een rappe auto in deze combinatie zeker in de sportstand. Gaat prima mee in het verkeer, invoegen op de snelweg is geen probleem en de roffelende 3 cilinder klinkt sportief en is nooit opdringerig aanwezig.
Afneembare trekhaak (Westfalia) laten plaatsen bij trekhaakspecialist, scheelde 20% met de dealer maar deze heeft dan ook geen "gouden knop". Heeft geen moeite met een caravan van 1000 kg en de 3 cilinder draait mooi rond de 2000 toeren bij 90 km/per uur met een verbruik van 7,5 liter de 100 kilometer. Solo komen wij gemiddeld op 6.1 kilometer op 100 kilometer. Kortom een fijne vervanger van onze Volkswagen Sportsvan 150 pk.
Ervaring met Volkswagen T-Cross: Deze uitvoering heeft een 110 pk 1.0 liter 3 cilinder met 7 versnelling DSG bak. Is een rappe auto in deze combinatie zeker in de sportstand. Gaat prima mee in het verkeer, invoegen op de snelweg is geen probleem en de roffelende 3 cilinder klinkt sportief en is nooit opdringerig aanwezig.
Afneembare trekhaak (Westfalia) laten plaatsen bij trekhaakspecialist, scheelde 20% met de dealer maar deze heeft dan ook geen "gouden knop". Heeft geen moeite met een caravan van 1000 kg en de 3 cilinder draait mooi rond de 2000 toeren bij 90 km/per uur met een verbruik van 7,5 liter de 100 kilometer. Solo komen wij gemiddeld op 6.1 kilometer op 100 kilometer. Kortom een fijne vervanger van onze Volkswagen Sportsvan 150 pk.
'19
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
7
Naam: Kingwieb, datum : 13 augustus 2021
Ervaring met Volkswagen T-Cross: Sinds april 2021 rijd ik in een VW T-Cross na 41jaar in een Golf te hebben gereden waarvan de laatste een Golf Plus vanaf 2012. Zowel de golf plus als de T-Cross zijn uitstekend. Grote voordeel is de hoge / comfortinstap bij de T-cross, qua ruimte is deze auto ook heel goed, klein minpuntje dat de bestuurder weleens met zijn rechterbeen tegen de middenconsole aan kan zitten kan een lastig gevoel geven maar als je het been iets naar links doet is het probleem weer opgelost.
Door zijn relatief hoog koppel, 200 Nm en 115 pk's kan hij mijn caravan goed trekken. max 1100kg. caravan weegt max.1000kg. Beter dan de Golf Plus 155 Nm en 116 pk. Ook een klein minpuntje is de oneffenheden in de weg, zeker als je alleen in de auto rijd. Je voelt met recht elk hobbeltje maar dit komt hoofdzakelijk door het gewicht van de auto.
Dashboard en de infotainment is super. Door er zelf mee te spelen en te oefenen kom je er achter hoe alles werkt. Alleen de drukknoppen bij de airco zitten enkele knoppen relatief dicht bij de draaiknoppen. Maar al met al is het ook wennen. Geluidsinstallatie is uitstekend te noemen alsmede het verbruik. 260 km over de snelweg met constant 100 km/u is het verbruik 1:24 te noemen in tegenstelling tot de Golf Plus 1:18 km. Gemiddeld rijdt de T-Cross 1: 18/19. best heel zuinig voor deze auto, welke aardig overeenkomt met de Up!
Stoelen zitten perfect en het aantal decibels bij rijden is relatief rustig. Best heel stil in de auto. In het begin leek het wel een elektrische auto omdat mijn vorige auto meer herrie maakte. Maar al met al een aanrader en de automaat rijd echt super relaxt. Uitstraling is heel sportief en tijdloos, typisch VW.
Wat ook gezegd mag worden de service en het zaken doen met de VW dealer in Heerlen is buitengewoon goed. Ontvangst, proefrit, het kopen maar ook de afhandeling/after sales is uitstekend te noemen. Zal zeker daar weer een auto kopen maar dan ook weer een T-Cross. Overigs heb ik uitsluitend VW gekocht bij officiele dealers.
Ervaring met Volkswagen T-Cross: Sinds april 2021 rijd ik in een VW T-Cross na 41jaar in een Golf te hebben gereden waarvan de laatste een Golf Plus vanaf 2012. Zowel de golf plus als de T-Cross zijn uitstekend. Grote voordeel is de hoge / comfortinstap bij de T-cross, qua ruimte is deze auto ook heel goed, klein minpuntje dat de bestuurder weleens met zijn rechterbeen tegen de middenconsole aan kan zitten kan een lastig gevoel geven maar als je het been iets naar links doet is het probleem weer opgelost.
Door zijn relatief hoog koppel, 200 Nm en 115 pk's kan hij mijn caravan goed trekken. max 1100kg. caravan weegt max.1000kg. Beter dan de Golf Plus 155 Nm en 116 pk. Ook een klein minpuntje is de oneffenheden in de weg, zeker als je alleen in de auto rijd. Je voelt met recht elk hobbeltje maar dit komt hoofdzakelijk door het gewicht van de auto.
Dashboard en de infotainment is super. Door er zelf mee te spelen en te oefenen kom je er achter hoe alles werkt. Alleen de drukknoppen bij de airco zitten enkele knoppen relatief dicht bij de draaiknoppen. Maar al met al is het ook wennen. Geluidsinstallatie is uitstekend te noemen alsmede het verbruik. 260 km over de snelweg met constant 100 km/u is het verbruik 1:24 te noemen in tegenstelling tot de Golf Plus 1:18 km. Gemiddeld rijdt de T-Cross 1: 18/19. best heel zuinig voor deze auto, welke aardig overeenkomt met de Up!
Stoelen zitten perfect en het aantal decibels bij rijden is relatief rustig. Best heel stil in de auto. In het begin leek het wel een elektrische auto omdat mijn vorige auto meer herrie maakte. Maar al met al een aanrader en de automaat rijd echt super relaxt. Uitstraling is heel sportief en tijdloos, typisch VW.
Wat ook gezegd mag worden de service en het zaken doen met de VW dealer in Heerlen is buitengewoon goed. Ontvangst, proefrit, het kopen maar ook de afhandeling/after sales is uitstekend te noemen. Zal zeker daar weer een auto kopen maar dan ook weer een T-Cross. Overigs heb ik uitsluitend VW gekocht bij officiele dealers.
Reactie van: Kristofgodts, datum: 22 augustus 2021
Antwoord: Ik ben sinds 28 juli eigenaar van een T-Cross 1500 150 pk 7 automaat, een zeer fijne wagen. Ik heb het voertuig laten uitrusten met voice-control, en daar schort denk ik het 1 en ander. Ik kan de radio ermee bedienen, een contact bellen, apps van de smartphone gebruiken. Wanneer ik vraag om klimatisering te regelen, laat de stem me weten dat die mogelijkheid er niet is, noch het gebruik van het navigatiesysteem.
Ik VW van het problemen op de hoogte gebrachte, wat over en weer mailen, met foto's beschrijving en opnames, maar jammer genoeg nog geen resultaat. Is er iemand die een gelijkaardig problemen kent, en welke oplossing werd er aan gegeven?
Grtjs, Kristoffel
'19
1
bouwjaar
jaar in bezit
9k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
8
Naam: Janus55555, datum : 5 november 2020
Ervaring met Volkswagen T-Cross: Deze auto jong aangekocht met 5500 kilometer op de teller (import auto Belgie).
Motor met 115 pk ruim voldoende voor deze auto. Handgeschakelde 6 bak welke voldoende schakelt, maar zeker niet super zoals mijn vorige Ford Focus.
Auto is van binnen veel ruimer dan de buitenmaten doen vermoeden. Interieur is sober maar degelijk met stoelen met stevige en juiste zitcomfort. Het uitrusting niveau van deze T-Cross style ruim voldoende met alle elektronische rijhulp-systemen zoals ACC, Lane assist, en nog een aantal extra opties.
Rijeigenschappen van de auto zijn goed en degelijk. Deze auto is uitgerust met 17 inch velgen waardoor iets meer bandenlawaai binnenkomt dan op 16 inch. Misschien daarom in de toekomst terug naar 16 inch.
Dus hoe bevalt deze auto tot nu toe, moest best wel even wennen van een Ford Focus na een VW T-Cross maar wil absoluut niet meer terug.
Elektronica problemen niet gehad gelukkig, wat je best vaak leest bij b.v.Renault Captur.
Ervaring met onderhoud: Deze auto heeft nog geen onderhoudsbeurt gehad omdat deze pas in juli 2021 voor de eerste service beurt moet wanneer de auto 2 jaar wordt.
Ervaring met Volkswagen T-Cross: Deze auto jong aangekocht met 5500 kilometer op de teller (import auto Belgie).
Motor met 115 pk ruim voldoende voor deze auto. Handgeschakelde 6 bak welke voldoende schakelt, maar zeker niet super zoals mijn vorige Ford Focus.
Auto is van binnen veel ruimer dan de buitenmaten doen vermoeden. Interieur is sober maar degelijk met stoelen met stevige en juiste zitcomfort. Het uitrusting niveau van deze T-Cross style ruim voldoende met alle elektronische rijhulp-systemen zoals ACC, Lane assist, en nog een aantal extra opties.
Rijeigenschappen van de auto zijn goed en degelijk. Deze auto is uitgerust met 17 inch velgen waardoor iets meer bandenlawaai binnenkomt dan op 16 inch. Misschien daarom in de toekomst terug naar 16 inch.
Dus hoe bevalt deze auto tot nu toe, moest best wel even wennen van een Ford Focus na een VW T-Cross maar wil absoluut niet meer terug.
Elektronica problemen niet gehad gelukkig, wat je best vaak leest bij b.v.Renault Captur.
Ervaring met onderhoud: Deze auto heeft nog geen onderhoudsbeurt gehad omdat deze pas in juli 2021 voor de eerste service beurt moet wanneer de auto 2 jaar wordt.
'19
1
bouwjaar
jaar in bezit
8k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
7
Motor
8
Naam: Theo. Bien, datum : 30 april 2019
Ervaring met Volkswagen T-Cross 1,0 TSI met DSG: Zeer ruime auto, met bovengemiddelde prestaties. De 3 cilinder blijft verbazen. Tuurlijk geen sportwagen, maar een heerlijk probleemloos multifunctionele, comfortabele (bijna) alleskunner. Prima gezinsauto voor kleinere gezinnetjes. Een gat in de (VW) markt.
Ervaring met verkoop: Nieuwe auto's verkopen ze graag.
Ervaring met onderhoud: Auto heeft nog geen beurt gehad, buiten de afleverbeurt.
Ervaring met Volkswagen T-Cross 1,0 TSI met DSG: Zeer ruime auto, met bovengemiddelde prestaties. De 3 cilinder blijft verbazen. Tuurlijk geen sportwagen, maar een heerlijk probleemloos multifunctionele, comfortabele (bijna) alleskunner. Prima gezinsauto voor kleinere gezinnetjes. Een gat in de (VW) markt.
Ervaring met verkoop: Nieuwe auto's verkopen ze graag.
Ervaring met onderhoud: Auto heeft nog geen beurt gehad, buiten de afleverbeurt.
Ervaring met Volkswagen T-Cross 1.5 tsi 150 pk:
Ervaring met verkoop: Het verzwijgen van de naviekaarten...