Forum Volkswagen Polo (2009 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Polo: Wat betreft betrouwbaarheid van mijn vorige grande Punto niets mis mee.Mooie, sportieve en ruime auto. Ik vond het een zeer fijne auto met 1.4 16v motor en 6 bak. Maar wou wel eens een VW Polo, rijdt zeer volwassens ondanks zijn 1.2 benzine driepitter. En relatief zuinig dat heeft mij doen besluiten een Polo tekopen. Toekomst zal zich nog moten uitwijzen of de Polo net zo betrouwbaar is als mijn Grande.
Antwoord: Ja, ik help het je hopen mbt de betrouwbaarheid. Voorlopig wordt deze door de gebruikers van de Polo zelf op slechts 5.6 of 5.7 gewaardeerd.
De polo zal in ieder geval niet zo betrouwbaar zijn als fiat, kijk maar eens bij bijvoorbeeld de reviews op Autoweek hoe deze twee merken zich met elkaar verhouden mbt betrouwbaarheid.
Maar succes, het is een leuke auto om te zien.
Antwoord: Leuke auto de Polo, doch na een lange proefrit heb ik hem laten staan. Ben toch gegaan voor echte Japanse degelijkheid en een Mazda 2 GT-M line aangeschaft. Prima rijdersauto die Mazda (1.3- 86 pk) en geheel probleemloos.
Ervaring met Volkswagen Polo: Ik zal deze Polo SlowMotion nooit kopen, je kunt beter bij Douwe Egberts een koffiemolen kopen die rammelt nog minder. Volkswagen: grote troep voor veel geld. Ik heb mij een Fiat Punto EVO aangeschaft: een herlijke stille probleemloze viercilinder.
Antwoord: Wat een onbenullige reactie. Hopelijk is dat niet typerend voor Fiat rijders in het algemeen.
Antwoord: Als er nu eens iets geloofwaardigs stond, dan konden we er wat mee
Ervaring met Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline: Ik rijd al een jaar in mijn Polo 1.2 Highline met 7DSG bak. Vooral dat laatste bekoort mij enorm. Mijn vorige auto was een Peugeot 307 2.0 XSI, die stuurde beduidend strakker en lag ook beter op de weg. Ik moest in eerste instantie erg wennen aan de Polo. Wegligging was slechter, sportstoelen zaten minder goed dan de sportstoelen van de 307, en zo waren er nog meer zaken die ik in de Polo miste. Dat is de prijs voor kleiner, maar ook goedkoper rijden.
Nu, een jaar later, weet ik niet beter en vind ik de Polo een steeds fijnere auto. De afwerking is top. Vanwege de kleine motor was ik bang dat hij te veel herrie zou maken. De 307 met 2.0 liter motor was stil, maar de Polo doet daar niet voor onder.
De DSG bak maakt de auto snel, de sportstand nog sneller, maar minder zuinig. Die gebruik ik dan ook bijna nooit. In Duitsland heb ik de teller iets over de 200 km gekregen, zal in het echt zo'n 190 km/u zijn.
Ervaring met Volkswagen Polo Highline Executive: Overgestapt van een Grande Punto naar een Polo. Wat een groot verschil tav de afwerking en motor prestaties. De Polo rijdt gewelidig goed en had nooit gedacht dat je zoveel plezier kon hebben van een 1.2 tje met turbo, een echte aanrader.
Antwoord: Op zich begrijp ik je enthousiasme voor de Polo wel in vergelijking met de Grande Punto. Echter, als je de Polo met de Evo vergelijkt wordt het een heel ander verhaal. De Evo is zeker niet minder afgewerkt dan de Polo, stuurt minimaal gelijk aan de Polo en waarschijnlijk heeft u in de Grande Punto niet de Multijet diesel gehad. De multijet motor van de Fiat is superieur aan die van de Polo.
Zeker nu per 2013 de vrijstelling weg gaat vallen voor wegenbelastingvrije auto's, zou juist de Polo met zwaardere dieselmotor een betere aanbieding zijn maar waarschijnlijk had u deze toen al gekocht.
Succes met je auto, ik hoop dat hij een beetje betrouwbaar is en niet te veel aan reparaties gaat kosten.
Antwoord: Als ik zijn verhaal lees heeft hij een 1.2 TSI benzine gekocht, en dus geen diesel(bluemotion).
Antwoord: Ja, best mogelijk. Ik was uitgegaan van de 1.2 diesel, die heeft namelijk ook een turbo. Ik hoop dat de 1.2 TSI het beter doet dan de 1.4 TSI, want ik heb al verschillende verhaklen gelezen van mensen waarbij binnen of buiten de garantie de motor vervangen moest worden.
Check maar eens problem car
Antwoord: In mijn ervaring is de 1.2 TSI een drama. Na eerst trillingen rond de 80 km, die overigens niet zijn opgelost,maar waar ik inmiddels aan gewend ben geraakt, vervolgens de ditributieketting vervangen zit er nu een angstaanjagend geluid rechts voor in het blok dat zich uit bij lage toerentallen en met name in bochten naar links.
Versnellingsbak is al uit elkaar geweest, nieuwe aandrijfassen gemonteerd en wiellagers vervangen, probleem niet opgelost.
De dealer weet het ook niet meer maar onderkent het probleem en heeft PON ingeschakeld voor vervolgacties.
Tot op heden is het akelig stil. Dit is mijn eerste vw maar zo het nu lijkt ook tevens de laatste Mooie, fijne auto met veel te veel problemen.
Antwoord: Het zelfde probleem heeft onze Polo ook. Morgen komt er een nieuwe distributieriem op en een nieuwe turbo. Het lampje van epc ging soms branden, is zijn vermogensregeling en eerder ging een lampje branden van storing katalysator. Is verholpen, maar ging weer branden vandaag dus wacht nu af of alles morgen wordt verholpen.
Antwoord: Ook ik heb problemen met de distrubutieriem. Na plaatsen van een nieuwe riem, loopt de Polo 9n maar amper 700 toeren stationair. Slaat soms af bij ietsje te weinig gas geven. Motor draait niet mooi. Motermanagementlampje gaat om de 3 maanden aan, dan mag die terug aan de computer en mag ik mooi betalen maar vinden niets anders dan een bougie overslag. Bobines al vervangen, ook een kwaal van de polo 9n 1400 cc. Nee, niet liggen te zeuren, Volkswagen heeft veel problemen met de electronica van de 9n. De polo 6n was een hele goede wagen. De 9n daar ben ik helemaal niet van te spreken. Vernelingsbak heeft ergens spel, wagen stokt bij langzaam file rijden net alsof er een aandrijfas een spel heeft.
Ervaring met Volkswagen Polo Blue Motion: Heb het gemiddelde BlueMotion brandstofverbruik gemeten over 15.000 km. In de zomer met meestal alleen in de auto. 1 op 21,3. In de winter is dit 1 op 19,3. Gemiddeld dus 1 op 20 bij normaal rijden en niet boven de 120. Toch zijn er kennelijk mensen die zuiniger rijden. Het bestaat niet. V.w.b. verbruik slaat Volkswagen de plank volledig mis.
Antwoord: Ja, inderdaad wel jammer voor een nieuwe auto. Ik heb inmiddels 10.000 km met mijn Fiat Evo gereden. Ik ben een rustige rijder, verbruik over die 10.000 km ca 1 op 24 gemiddeld. Nog geen storingen gehad.
Ik wilde ook evt een Polo kopen, maar vond de Evo beter rijden (motor) en ruimer. Verder durf ik een vw product niet goed meer aan na 3 nieuwe VW's gehad te hebben. Hier wordt vaak al gezegd in vakgarages VW = vaak of veel werkplaats. Ik hoop dat het mee zal vallen bij je.
gr fred
Ervaring met Volkswagen Polo: Wat een tegenvaller deze auto! We hebben de 1.2 TDI die zogenaamd 1 op 30 moet rijden volgens de papieren. Nou, dat lukt niemand. Als ik extreem rustig ga rijden lukt het mij om 1 op 20 te halen anders zit ik rond de 1 op 18....echt belachelijk dat men in de boekjes schrijft (maar de verkopers zeggen het ook) de auto 1 op 30 rijdt, NIET dus!
Gelukkig is 1 op 18 wel zuinig, maar het gaat om het idee dat men niet de waarheid zegt.
Verder: auto is degelijk en we vinden de auto erg mooi, zowel van binnen als buiten. Auto biedt niet veel ruimte, vooral de achterbank weinig ruimte! De kofferbak ruimte valt ook erg tegen.
We zijn al een paar keer met een defecte airco terug geweest, verder nog weinig aan de hand.
De auto is wel een tegenvaller, hadden betere rijeigenschappen verwacht en hadden het verbruik stuk lager verwacht. Met een normale rijstijl haal je 1 op 18 misschien...en dan rijd je nog niet eens lekker door.
Antwoord: Betrouwbaarheid 5.8 gegeven door de gebruikers van de Polo? De Corsa had ook al een mager 6je. Het gaat goed met de Duitse twee! Veel particulieren zullen straks af gaan haken als de kwaliteit van VW niet snel verbetert. Voor mij in ieder geval om nu niet voor de Polo BM te gaan maar voor de betere Fiat Punto Evo. Zeer tevreden mee, ruim, goed in elkaar gezet, sterke motor en zuinig nu na ca 6000 km 4,0 tot 4,2 l/100km
Ervaring met Volkswagen Polo 1.2 bluemotion: Ik had een Volkswagen Fox en nu sinds 4 weken een Polo BlueMotion. Wat een heerlijke auto! Erg stil en zeer goede wegligging. Absoluut geen spijt.