Forum Volkswagen Golf V
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.6 FSI: Kijk uit met de BAG motor (1.6 FSI). Hierin kan een probleem optreden met de nokkenasversteller. Deze is bij ons tijdens de garantie vervangen. Wanneer de kosten voor eigen rekening zijn moet je rekening houden met zo'n 900 euro.
Auto is verder helemaal top! Echt een aanrader!
Antwoord: Hetzelfde aan de hand gehad met GOLF V 1.4 TSI ook nokkenasversteller precies ziekte
Antwoord: Rij nu al 10 jaar in 2004 Golf V 1.6 FSI bag motor. 115.000 km ketting vervangen. Voor de rest hier en daar dingen kapot gegaan, maar inmiddels boven de 2ton gereden. Hele betrouwbare motoren. Goed warm rijden dan niks aan de hand.
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.9TDI, Confortline: Deze auto heeft, als je er normaal mee rijdt, en normaal warm laat worden, totaal geen overtollig onderhoud nodig. Vooropgesteld dat je hem altijd warm wegzet, en dus niet al teveel korte ritjes naar winkel en videotheek mee maakt.
Wat een klasse! De wagen staat nu met 220.000 km op de oprit. Omdat ik er alleen maar lange einden mee rijdt, zetten we hem nooit koud weg. Er heeft 1 keer een bout losgezeten aan het subframe, wat gekraak bij de wielophanging (zie ***), 3x lampjes vervangen (kan je makkelijk zelf in 5 minuten).
*** Zowel mijn Golf V en die van mijn vrouw kraken op verkeersdrempels. Die van mij vanaf moment 0. Daarvoor geeft de dealer en Pon geen service. Zeer slecht.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud door Dura Vermeer Autobeheer in Cruquius. Goede kwaliteit, top service voor een normale prijs.
Antwoord: Ik las je probleem over het kraken. Ik heb het prrobleem ook gehad, waren namelijk de voorveren. Die waren versleten.
Ervaring met Volkswagen Golf V Tdi: Eigenlijk kan ik geen vergelijk maken met de auto van mijn vrouw, maar aangezien het hier om een zogenaamd beter merk gaat doet ik het toch maar even.
De Golf rijdt soepeler en is veel krachtiger en zuiniger dan de Hyundai Getz 1.5 crdi van 2003 met slechts 220.000 km op de teller is deze net terug van een grote beurt met distributieriem en voor de zekerheid de waterpomp erbij kosten 630 euro behalve dit en 4 gloeilampjes is het tevergeefs wachten op problemen daarvoor ben ik met de Golf goed bezig, koppelings ellende, mecahnische problemen, electrische problemen motorproblemen etc. etc... hij rijdt lekker en is snel maar vergis u niet in een koreaan als de Getz we hebben beide een motor test laten ondergaan en de getz diesel scoort als nieuw en de Golf scoort kan nog even maar geen 200.000 km meer. Dus zo slecht is zo'n koreaan helemaal niet.
Ervaring met onderhoud: Autoliefhebbers van VW en Hyundai en Kia
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.9 TDI Optic: Zeker doen! Is vertrouwd en rijd confortabel.
Ervaring met Volkswagen Golf V Fsi: In het begin vond ik het een fantastische auto. Nu twee jaar later ben ik wel van mening veranderd. Dit komt door een mankement wat ze bij de garage niet kunnen verhelpen. Het is een irritant bijgeluid in de motor wat volgens de garage veroorzaakt word door de spanrol(len) van de distributieketting. Nadat deze onderdelen vervangen waren bleek dat het probleem niet verholpen was. Met deze conclusie nam men contact op met PON. Deze gaf toe dat dit probleem bij meerdere auto's van dit type bekend is. Pon zegt verder dat dit aan de constructie van de motor ligt en hier
verder niets aan gedaan kan worden, dit betekent dat ik mij hierbij maar neer moet leggen. Dit vind ik niet normaal dat ze zo reageren.
Antwoord: Op de 5 zit een distributieriem en geenn ketting! Je praat niet over een Kadett C van b,j, 75. Ik rijd een VW 5 van '05, het ding gaat als een raket en ligt op de weg als een FERRARI 550 Maranello. Deze vergelijking is lichtelijk
exaggerated maar whatever, VW rules!
Antwoord: VW rules zeker, ben zelf zeer tevreden.
Maar: Golf5 benzine heeft een ketting en diesel een riem.
Antwoord: Een Golf 1.4 benzine en een Golf 1.6 8 klepper hebben wel degenlijk een distributieriem. De 1.4 zelfs 2!
Groeten hugo van harmelen
Antwoord: Nee Hugo, de Golf 5 benzine heeft een distributieketting, geen riem. Ik heb er zelf een met ketting op het pad staan...
Gr. Sander
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.9 TDi 105PK DSG6:
Ervaring met onderhoud: Vervangen van vliegwiel en homokineet was volgens de opgave van de VW dealer het DUBBELE van wat ik nu betaald heb bij een BOVAG merkonafhankelijke garage.