Forum Volkswagen Golf V
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Golf V GTI 60: Mijn GTI heb ik eind 2007 nieuw gekocht. De auto staat met regelmaat lange tijd stil vandaar de lage km stand. Ik ben er zeer tevreden mee, heb in al die jaen buiten de normale slijtage en onderhoudsbeurten geen extra kosten gehad. Er is gewoon niks stuk gegaan.
Het enige waar ik me aan stoor is het feit dat de naven achter roestig zijn; vw doet hier niks mee. Ook niet toen de auto nog maar een jaartje oud was. Jammer.
Verder een lekkere sportieve en zeer betrouwbare auto gebleken.
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.4 FSI: Destijds van de eerste eigenaar overgekocht met 45.000 km. In de 4 jaar tijd dat ik hem in bezit had maar liefst 4 enorme reparatiekosten gehad. In het 1e jaar dat ik hem in in bezit had stopte de nox-sensor ermee, vervangen zonder garantie voor 795 euro.
Een half jaar later werd ik geconfronteerd met een motorstoring, na veelvuldig onderzoek bleek de distributie-ketting uitgerekt te zijn. Gaan levenslang mee volgens VW, auto had destijds 90.000 km gelopen.
Na een jaar vrijwel probleemloos rond te hebben gereden diende het volgende euvel zich aan namelijk een kapotte bobine, redelijk makkelijk zelf kunnen vervangen.
In de zomer van 2015 stopte het regelapparaat van de ventilator ermee, als gevolg diende de volledige ventilator + regelapparaat vervangen te worden a 490 euro. En als kerst op de taart is 3 weken geleden mijn catalysator kapot gegaan a 495 euro i.c.m. het raammechanisme a 100 euro, raam viel tijdens het rijden terug in het portier.
Al met al niks dan ellende. Reed voorheen als student een Toyota Corolla uit 1995 en die is destijds overgenomen door mijn moeder en inmiddels 235.000 km gelopen, enige probleem, een slecht vonkende bougie en remleidingen die op z'n einde waren... man man wat een armoede bij Volkswagen, wou dat ik er nooit aan begonnen was.
Ervaring met onderhoud: Koop nooit een volkswagen, alleen maar ellende. Ga voor een saaie Jap of Koreaan maar wel elke jaar op vakantie ipv het in een bodemloze put te gooien.
Antwoord: Het lijkt er eerder op dat je garage een oplichter is.
Antwoord: 1.4 TSI - Volkswagen-zorg
Het was bedoeld als een van de meest populaire benzinemotoren van het Volkswagen-concern. En het is echt gebeurd. Het werd gebruikt in auto's uit het B-, C- en D.-segment Helaas hebben de ingenieurs niet een paar problemen aangepakt die een schaduw op zijn imago werpen en de portemonnee van de onbewuste eigenaar kunnen leegmaken.
De 1.4 TSI Twincharger (160pk) motor heeft last van een uitgerekte distributieketting, problemen met de kettingspanner, maar ook een zeer ernstige burn-out en als gevolg daarvan barsten van de middelste zuigers. Mochten er tijdens de garantie problemen ontstaan met de zuigers, dan wordt de motor op kosten van de fabrikant vervangen, maar de eigenaar zal daarna met enorme kosten te maken krijgen. De zwakste variant (122 pk) heeft ":slechts": last van problemen met de eerder genoemde distributieaandrijving. Bij 1.4 TSI-motoren zijn er ook problemen met het injectiesysteem en storingen aan de magneetkoppeling van de compressor.
Probleemperiode: vanaf 2006.
Modellen waarin de 1.4 TSI-motor (122-180 pk) is geïnstalleerd:
Audi: A1, A3
Stoel: Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra
Skoda: Rapid, Octavia, Yeti, Superb
VW: Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan
Ervaring met Volkswagen Golf V 2 drs: In 12 jaar, buiten normale slijtage delen, alleen de volgende storingen gehad: airbag failure, afgebroken raambevestigings clips in de deur en 2 x een lekke slang van de airco.
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.9 TDI: Ik rijd al verschillende jaren VW Golf 1.9 TDI. Al die tijd tot grote tevredenheid. Ik rijd ongeveer 35.000 km per jaar en pleeg ieder jaar de nodige onderhoud uit. Buiten deze kosten nooit iets geks met deze auto gehad.
Rijdt lekker en betrouwbaar. Door gezinsuitbreiding stap ik nu over naar een Volvo V50. ik hoop dat deze auto me net zo goed gaat bevallen.
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.9 TDI: Het enige dat echte problemen heeft opgeleverd is de DSG bak. Vervangen bij 300.000 km. Verder is de centrale deurvergrendeling niet probleemloos. Weigert soms. Op dit moment werkt de motor van de ventilatie niet. Wordt binnenkort nagekeken.
Motortje is perfect, nog nooit iets aan gehad. Nog steeds dezelfde remschijven en deze nog steeds niet aan vervanging toe. Eigenlijk op de DSG bak na een perfecte auto.
Ervaring met Volkswagen Golf V 1.4: Het is een fijn rijdende auto en ik was tervreden tot verleden jaar toen bij even ruim 80.000 km de versnellingsbak begon te ronken. Er moest een nieuwe lager in; duur grapje. Nu bij even 100 000 km is de koppeling kapot. De diafragma-veer gebroken; heb ik nog nooit van gehoord. Dus weer een duur grapje. Waar is de degelijkheid van de VW gebleven?
Ervaring met Volkswagen Golf V Tdi 1.9: Ik heb met de laatste 2 Golfs TDi 1.9 de 400.000 km steeds net niet gehaald, maar daar is mijn rijstijl ook naar denk ik (vaak 150 / 160 km op de snelweg). Meestal zo rond 380.000 km kwam er een grote reparatie aan rond de 1500 euro zoals turbo stuk of versnellingsbak stuk en dat waren ze dan niet meer waard.