Forum Volkswagen Golf IV
Reacties van eigenaren
'98
3
bouwjaar
jaar in bezit
178k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
7
Reactie van: K. Toch, datum: 1 juni 2017
Antwoord: Mijn mening is dat de 8-kleppers na langere tijd schommelen in het stationair gebied... om de 2,5 maanden het gasklephuis schoonmaken begint ook te vervelen.
'99
9
bouwjaar
jaar in bezit
92k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
8
Naam: Rc46vfr, datum : 9 september 2008
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 sr: Fijne wagen die moeiteloos voor jaren plezier garant staat. Klein foutje wat bekend is bij VW is dat de versnellingsbakken niet berekend zijn voor de huidige maatstaven. Klinknagel van kroonwiel komt los en zal de bak kapot maken. Volkswagen neemt het risico dat deze na de garantie en zeker na de afbouw van coulanceregeling kapot gaat. Bij ons na 70000 km nieuwe bak eronder. Voor de rest rijden en tanken.
Ervaring met verkoop: Perfecte verkoper die juiste advies gaf m.b.t. aankoop van de GOLF IV Highline. En een aardige korting gaf omdat er niets ingeruild werd.
Ervaring met onderhoud: Beijnum is niet meer wat het was, bijna 7 jaar goede service en toen wilden ze ons tillen. Zij zeiden dat de versnellingsbak kapot was en dat er een nieuwe onder moest a 3000 euro. Al hoewel ik er net 10000 km terug een nieuwe ondergezet heb ( was toch duidelijk zichtbaar: nieuwe bak niet vuil, sticker met datum van de transmissieboer). En zeiden dat de carter lekte en dus vernieuwd moest worden a 300 euro. Ik heb de wagen altijd binnen staan en daar licht tot op de dag van vandaag geen olie. Bleek later met de volgende beurt dat de plug dolgedraait was door de monteur bij Beijnum. Jammer want ik ben er jaren goed behandeld, zeker door de jongen achter de service balie.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 sr: Fijne wagen die moeiteloos voor jaren plezier garant staat. Klein foutje wat bekend is bij VW is dat de versnellingsbakken niet berekend zijn voor de huidige maatstaven. Klinknagel van kroonwiel komt los en zal de bak kapot maken. Volkswagen neemt het risico dat deze na de garantie en zeker na de afbouw van coulanceregeling kapot gaat. Bij ons na 70000 km nieuwe bak eronder. Voor de rest rijden en tanken.
Ervaring met verkoop: Perfecte verkoper die juiste advies gaf m.b.t. aankoop van de GOLF IV Highline. En een aardige korting gaf omdat er niets ingeruild werd.
Ervaring met onderhoud: Beijnum is niet meer wat het was, bijna 7 jaar goede service en toen wilden ze ons tillen. Zij zeiden dat de versnellingsbak kapot was en dat er een nieuwe onder moest a 3000 euro. Al hoewel ik er net 10000 km terug een nieuwe ondergezet heb ( was toch duidelijk zichtbaar: nieuwe bak niet vuil, sticker met datum van de transmissieboer). En zeiden dat de carter lekte en dus vernieuwd moest worden a 300 euro. Ik heb de wagen altijd binnen staan en daar licht tot op de dag van vandaag geen olie. Bleek later met de volgende beurt dat de plug dolgedraait was door de monteur bij Beijnum. Jammer want ik ben er jaren goed behandeld, zeker door de jongen achter de service balie.
'99
5
bouwjaar
jaar in bezit
178k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
3
Motor
5
Naam: Benjaminleerink, datum : 10 augustus 2008
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 8V 74kW: Heb de auto (1.6 8v) op kilometerstand 124000 gekocht. Veel problemen gehad. Lekke waterpomp, lekke radiateur, toerental-sensor kapot. Maar nu met 178000 km op de teller is de versnellingsbak naar de filistijnen. Wat is er gebeurd? Een klinknagel op het kroonwiel van het differentieel is afgebroken. Deze heeft een gat geslagen in de behuizing van de versnellingsbak waardoor alle olie uit de bak is gelopen. Wat gaat er aan vooraf? Het acceleren gaat het het nogal schokkerig totdat je een constante snelheid hebt. Na wat uren rijden wordt dit erger en kan je zelfs in zijn vijf niet meer versnellen. Mijn advies is zo snel mogelijk aan de kant zetten de auto. Een nieuwe bak gaat mij bij Sanato in Zeist 3100 kosten!!! Een gereviseerde bak die ook nog maar beschikbaar moet zijn 2050, alles incl montage.
Verschillende website zeggen dat de versnellingsbakken voor golfjes IV 1.6 en sdi motoren te zwak zijn en tegen de 200.000 km kuren beginnen te vertonen. Bedankt VW.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 8V 74kW: Heb de auto (1.6 8v) op kilometerstand 124000 gekocht. Veel problemen gehad. Lekke waterpomp, lekke radiateur, toerental-sensor kapot. Maar nu met 178000 km op de teller is de versnellingsbak naar de filistijnen. Wat is er gebeurd? Een klinknagel op het kroonwiel van het differentieel is afgebroken. Deze heeft een gat geslagen in de behuizing van de versnellingsbak waardoor alle olie uit de bak is gelopen. Wat gaat er aan vooraf? Het acceleren gaat het het nogal schokkerig totdat je een constante snelheid hebt. Na wat uren rijden wordt dit erger en kan je zelfs in zijn vijf niet meer versnellen. Mijn advies is zo snel mogelijk aan de kant zetten de auto. Een nieuwe bak gaat mij bij Sanato in Zeist 3100 kosten!!! Een gereviseerde bak die ook nog maar beschikbaar moet zijn 2050, alles incl montage.
Verschillende website zeggen dat de versnellingsbakken voor golfjes IV 1.6 en sdi motoren te zwak zijn en tegen de 200.000 km kuren beginnen te vertonen. Bedankt VW.
'99
4
bouwjaar
jaar in bezit
145k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
5
Motor
7
Naam: Stefan. Rook, datum : 5 oktober 2007
Ervaring met Volkswagen Golf IV Basis: 5 okt 07: Deze Golf (1999) heb ik een half jaar geleden verkocht (rij nu in een Grande Punto). Nadeel vond ik de resonaties van de motor. Verder de wiegelende koets door de slappe vering en de matige stoel. Heb het wiegelen verminderd met Gopren blokjes, goedkope en effectieve oplossing (aanrader!!). Stoel laten aanpassen. Er is 4 jaar geleden een nieuwe motor in gegaan binnen de halfjaar garantie. Verder was kwaliteit wel goed: geen uiltaat vervangen, nooit koplamenpen hoeven vervangen, geen remblokken. Dat viel dus mee. Verbruik gem 1:14,4 wat wel ging.
Ervaring met verkoop: Over het algemeen schrijft VW behoorlijk af, is mijn ervaring (anders dan de verhaaltjes dat VW waarde vast is). Dat komt omdat er veel aanbod en keuze is op de 2e handsmarkt. Ik kreeg echter een prima bod 5.750 voor een kale basis Golf van bijna 8 jaar uit. Maar de wordt meestal 4.500 tot 5.250 geboden.
Ervaring met Volkswagen Golf IV Basis: 5 okt 07: Deze Golf (1999) heb ik een half jaar geleden verkocht (rij nu in een Grande Punto). Nadeel vond ik de resonaties van de motor. Verder de wiegelende koets door de slappe vering en de matige stoel. Heb het wiegelen verminderd met Gopren blokjes, goedkope en effectieve oplossing (aanrader!!). Stoel laten aanpassen. Er is 4 jaar geleden een nieuwe motor in gegaan binnen de halfjaar garantie. Verder was kwaliteit wel goed: geen uiltaat vervangen, nooit koplamenpen hoeven vervangen, geen remblokken. Dat viel dus mee. Verbruik gem 1:14,4 wat wel ging.
Ervaring met verkoop: Over het algemeen schrijft VW behoorlijk af, is mijn ervaring (anders dan de verhaaltjes dat VW waarde vast is). Dat komt omdat er veel aanbod en keuze is op de 2e handsmarkt. Ik kreeg echter een prima bod 5.750 voor een kale basis Golf van bijna 8 jaar uit. Maar de wordt meestal 4.500 tot 5.250 geboden.
'01
6
bouwjaar
jaar in bezit
57k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
5
Naam: KBodson, datum : 28 september 2007
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.4: Tijdens de 2-jarige waarborg periode voortdurend defecten: schakelt niet goed, 2x lambdasonde vervangen, 2x waarschuwingslicht vervangen, alarmlichten stuk + wagen start plots niet meer. Daarna nog steeds schakelprobleem. Rond 4 jaar, kan de wagen plots niet meer dan 80 km/u rijden op een licht hellende autosnelweg. Na een herstelling van slot na inbraak, reed de toen 4-jarig wagen plots niet meer toen ik hem kwam ophalen bij deze officieel erkende VW-dealer. Nu rond 6 jaar: weer terugslagklep defect + 2 lamdasondes en katalysator beschadigd. Waar eindigt dit? Wagen heeft amper 60000 km op de teller staan! Tijdens waarborg erkende de dealer het slechte schakelen nooit. Tientallen keren terug naar garage gegaan.
Ervaring met onderhoud: Er wordt enkel gefactureerd en bijna niets gedaan.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.4: Tijdens de 2-jarige waarborg periode voortdurend defecten: schakelt niet goed, 2x lambdasonde vervangen, 2x waarschuwingslicht vervangen, alarmlichten stuk + wagen start plots niet meer. Daarna nog steeds schakelprobleem. Rond 4 jaar, kan de wagen plots niet meer dan 80 km/u rijden op een licht hellende autosnelweg. Na een herstelling van slot na inbraak, reed de toen 4-jarig wagen plots niet meer toen ik hem kwam ophalen bij deze officieel erkende VW-dealer. Nu rond 6 jaar: weer terugslagklep defect + 2 lamdasondes en katalysator beschadigd. Waar eindigt dit? Wagen heeft amper 60000 km op de teller staan! Tijdens waarborg erkende de dealer het slechte schakelen nooit. Tientallen keren terug naar garage gegaan.
Ervaring met onderhoud: Er wordt enkel gefactureerd en bijna niets gedaan.
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
102k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
8
Motor
5
Naam: Raymondlemmens, datum : 24 september 2007
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 16v: Deze auto heb ik pas sinds april 2007. De auto rijdt goed en comfortabel. Alles zit erop werkt ook allemaal naar behoren. Alleen ben ik niet te spreken over de service van Wealer Maastricht. Deze hebben mij geholpen bij een bobine probleem, en mij door laten rijden tot de garage, terwijl ik had gevraagd of het geen kwaad kon voor de rest vanhet electrisch systeem, onderweg rook ik brandlucht en de auto stopte ermee. De reperatie liep eerst een beetje moeizaam ze vertelde mij eerst dat ze geen oorzaak konden vinden. De dag erna was de auto in een keer gemaakt en werdt mij verteld dat er buiten de kapotte bobine ook de regelunit van de motor stuk was gegaan. De rekening bedraagde maar liefs 845 euro. Waarop ik zei dat dit de vervolgschade is na doorrijden met defecte bobine. En dat ik van tevoren mijn twijfels erover had om door te rijden. Maar de dealer zei dat dit onmogelijk is. Heb toe een de klacht neergelegd bij Importeur Pon maar deze zegt dat iedere daeler een zelfstandige onderneming is.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 16v: Deze auto heb ik pas sinds april 2007. De auto rijdt goed en comfortabel. Alles zit erop werkt ook allemaal naar behoren. Alleen ben ik niet te spreken over de service van Wealer Maastricht. Deze hebben mij geholpen bij een bobine probleem, en mij door laten rijden tot de garage, terwijl ik had gevraagd of het geen kwaad kon voor de rest vanhet electrisch systeem, onderweg rook ik brandlucht en de auto stopte ermee. De reperatie liep eerst een beetje moeizaam ze vertelde mij eerst dat ze geen oorzaak konden vinden. De dag erna was de auto in een keer gemaakt en werdt mij verteld dat er buiten de kapotte bobine ook de regelunit van de motor stuk was gegaan. De rekening bedraagde maar liefs 845 euro. Waarop ik zei dat dit de vervolgschade is na doorrijden met defecte bobine. En dat ik van tevoren mijn twijfels erover had om door te rijden. Maar de dealer zei dat dit onmogelijk is. Heb toe een de klacht neergelegd bij Importeur Pon maar deze zegt dat iedere daeler een zelfstandige onderneming is.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 8v: Goede auto. Let wel op roest bij aankoop zeker van de wat oudere modellen. Ik heb express toendertijd de 8 klepper gekocht om te voorkomen dat er in het verleden met de toch wat hoger compressie draaiende 16 klepper geraced is door jonge onwetende personen. Verder een leuke auto die zeer confortabel is, de standaard kuipstoeltjes die er bij mij in zitten zitten heerlijk. 10 seconden naar de honderd ... niet slecht.