Forum Volkswagen Golf IV
Reacties van eigenaren
Ervaring met Volkswagen Golf IV Comfort 2.0: Goed onderhouden, dan zie je ze over 40 jaar nog rijden!
Ervaring met verkoop: Een handelaar die auto's opgekocht van in dit geval Mosselman, Tilburg. Dealer was Verstappen in Uden. Heeft veel ex auto's van andere garages. Betrouwbaar bedrijf, hoor je van veel mensen in de omgeving.
Ervaring met onderhoud: Autobedrijf van Berkom in Oss onderhoud hem. Eerlijke garage, waar service voorop staat.
Ervaring met Volkswagen Golf IV Basis: Opzich een perfecte auto, ik rijd al 30 jaar in een Golf. Waarvan 2x een nieuwe. Minpunten golf 4:
* ramen kunnen spontaan naar beneden vallen omdat er bezuinigd is op het raammechanisme (kunstof)
* af en toe tandenknarsen versnellingsbak van de 1 naar de 2, maar als je rustig schakeld valt het mee.
* ietwat bonkend geluid als je over hobbels rijdt, oorzaak is nog niet bij de APK naar boven gekomen.
Verder een perfecte wagen die tijdloos is en daarom vele jaren in het straatbeeld past.
Ervaring met verkoop: Perfecte transactie en inruilprijs voor mijn vorige Golf. Zal de auto nooit in onderhoud doen bij de VW-dealer in Alkmaar, wel goed maar ontzettend duur.
Ervaring met onderhoud: ACA, een goede maar kleine bedrijf in Alkmaar en daarom is de prijs-kwaliteit verhouding goed. Geen overheadkosten en daarom blijft het betaalbaar.
Antwoord: Dat bonkende geluid zijn waarschijnlijk je rubbers van de ophanging. Ik had het achter. Is nogal duur omdat de hele achteras eronder weg moet. Heb zelf een Golf IV 2.0 ... heerlijke auto!
Antwoord: De achteras hoeft er niet helemaal onderuit. Als je kant voor kant doet, lukt dit goed. Rechterkant: je gaat het oude rubber met bus eruit halen d.mdv. zagen of boren (voorzichtig dat je niet teveel frame weghaalt) kijk GOED hoe de oude geplaatst is en maak kenmerken. Dan de nieuwe met een trekker erin trekken en de as weer plaatsen (rubber nog niet vastzetten).
LINKS: Het vervelende hierbij is dat hier de remregeling bevestigd is. Probeer deze los te maken (gemakkelijker). Zoniet, dan dezelfde procedure herhalen. Als alles werkjes gedaan zijn, dan de wielen en alles wat erbij hoort afbouwen. Dan als laatste de auto op de grond laten zakken en DAN PAS de rubbers vastzetten, want nu komen de rubbers in een gemiddelde stand. Als je deze volgorde niet doet (eerst rubbrs vast) dan komen er te veel vervormingen bij het inveren van de achteras. SUC6
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.4 16v comfortline: Deze Golf 4 heb ik in 2007 gekocht. Tot en met heden de volgende problemen:
- Motorresonantie bij 3000 tpm.
- Voor-en achtervering te zwak gedempt, auto deinst erg, komt deels ook door de bandenmaat 175/80 14
- Achterveer gebroken 300 EURO.
- Remleiding rechts achter gebroken, remzadel defect 450 EUR, oorzaak: metaalmoeheid. Volgens de dealer zou de linkerkant ook nog stuk kunnen gaan.
- Temperatuurzender motor vervangen, incl uitlezen 150 EUR
- Ruitenwissermechaniek defect, 130 EUR
- Koppeling versleten, 700 EUR
- Achterklepslot defect, niet laten maken
- Bougie's opnieuw vervangen ivm inhouden motor kosten met reinigen gasklephuis 250 EUR
Dit alles in 2 jaar tijd. Of dit te maken zou kunnen hebben met een zgn
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6: Elektronica in motor gaat het na aantal jaren begeven, laat je dus niet foppen door de hoge uiterlijke kwaliteit van de auto, de motor geeft problemen.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.4 Oxford: De motor van mijn auto is prima in orde. Trekt snel genoeg op en je kan er rustig mee cruisen op 140 km/u. Alleen het brandstofgebruik is naar mijn idee iets te hoog. Vandaar een 7. Bij lange afstanden (20 km of meer) haal je makkelijk 1 op 15 (ook wanneer je een tijdlang 140 km per uur rijdt), maar bij korte afstanden (10 km of minder) zit je tegen de 1 op 14 aan. Redelijk verbruik dus voor zo'n auto, maar zeker niet optimaal.
Comfort is perfect: stoelen zitten goed, interieur ziet er netjes uit, goede wegligging en auto zelf is goed afgewerkt. Weinig last van rijgeluiden op 120 km/u. Luxe is wat mij betreft ook in orde: elektrische ramen, verwarming buitenspiegels, boordcomputer en getinte ruiten.
Geen echte storingen tot nu toe. Wel tikt de motor wat, maar dit doet hij al vanaf de aanschaf. Geen problemen mee gehad. Hij verbruikt wel bovenmatig veel olie. Op 9000 km heb ik er 3 liter olie bij moeten vullen. Ben ik niet gewend bij een auto. Vandaar een 8 in plaats van een 9.
Ervaring met verkoop: Ik heb deze auto gekocht bij Autoservice Fikse in Oldebroek. Tip: Neem altijd de Bovag-garantie wanneer je een 2e hands auto aanschaft! Ik had nl. de tik in de motor er wel uit willen laten halen (waarschijnlijk speling op de kleppen). Deze was tijdens de verkoop niet zo prominent aanwezig, maar kan je nu wel goed horen. Helaas doen ze hier dus niets aan, omdat ik gekozen heb om het zonder de 6 maands bovag-garantie te doen. Het kan verder geen kwaad, maar het klinkt natuurlijk niet zo lekker in de oren.
Ik heb de auto verder voor een redelijk prijsje op de kop getikt. Dus voor mij was het een goede deal. Een proefrit maken was geen probleem en later heeft de garage ook nog de olie ververst. Ik zou hier zelf niet zo snel weer een auto kopen, maar over het algemeen ben ik wel tevreden met de auto.
Antwoord: Hoe rijd jij met die auto? Ik heb een gechiptunde versie en rijdt makkelijk 1 op 19.
Antwoord: 1 0p 19, dan heb je vast een diesel, ik praat hier over de benzine-versie. Groet
Ervaring met Volkswagen Golf IV 2.0: Zorg dat je in de 2.0 liter motor de standaard longlife olie van de VW dealer eruit haalt en dan gewoon 10/40 erin knikkert. Deze olie is dikker en daarom veel zuiniger. De 2.0 is een Golf 3 blok en vandaar dat deze iets meer drinkt olie (1l/1000km). Met de dikkere olie kun je het aantal km's ruim verdubbelen! Stadverbruik is 1:9 dus ook niet echt zuiniger maar op de snelweg is hier 1:16 mee te halen. Goede degelijke en luxe auto.
Ervaring met verkoop: Goede service, proefrit maken was geen probleem, ook geen onverwachte. Zeer tevreden over autobedrijf Verstappen in Uden.
Ervaring met Volkswagen Golf IV 1.6 SR: 1. Vraag altijd naar de onderhoudsgeschiedenis
2. Neem de tijd om de auto uitgebreid te testen tijdens de testrit. Desnoods maak je van te voren een afspraak bij je vaste garage dat je langs komt tijdens de testrit. Kan hij hem op de brug zetten en even snel naar de auto kijken.
3. Vraag om de Nationale Autopas.
4. Neem iemand mee die veel verstand van auto's heeft en ook kritische vragen kan/durft te stellen aan de verkoper.
Wij hebben de Golf nu 3 jaar en tot op heden hebben we er nog niks mee gehad. Zeer betrouwbaar dus. Had ik niet verwacht. Was wat huiverig omdat onze vorige auto, gekocht bij een dealer, een en al drama was (was 'n Peugeot). Maar deze Golf is volgens mij niet stuk te krijgen. Behoudens een jaarlijkse grote beurt (175 euro) en de APK (geen probleem) heb ik er geen onderhoudskosten aan verder. We hebben even gekeken naar een andere jongeren auto maar omdat de onderhoudsvriendelijkheid ons ook veel waard is, rijden we voorlopig nog even door in deze Duitse
Ervaring met onderhoud: Wij laten onze auto onderhouden door Medkar Zwolle. Is een kleine lokale garage die via via is gegroeid tot een modale garage/apk-station. Altijd vooraf overleg over de mogelijke kosten, of je nieuwe of sloop onderdelen wilt gebruiken etc. Levert erg goed werk voor een betaalbare prijs. De VW dealer (Pouw) rekent dubbele bedragen voor dezelfde reparaties. Zonde geld.