Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle Dune debuteert in Detroit
De Beetle Dune is nu nog een studiemodel, maar hij is vrijwel productieklaar. Zijn carrosserie staat 5 cm hoger dan die van de overige Beetle-modellen. "Cross"-elementen als zwarte spatbordverbreders, de vergrote spoorbreedte en opvallende 18-inch lichtmetalen wielen leveren met de verhoogde motorkap en LED-mistlampen een belangrijke bijdrage aan het stoere uiterlijk. In de chroomstrips boven de mistlampen zijn LED's voor knipperverlichting geïntegreerd.
De Beetle Dune is gemaakt om er op uit te gaan. Het panorama schuif-/kanteldak zorgt al tijdens de rit voor het buitengevoel. Achterop heeft de auto speciale houders voor attributen als ski's en snow-/sandboards. Zelfs met ski's in de houders kan de achterklep nog openen.
Het interieur van de Beetle Dune heeft elementen als speciale bekleding en aluminium details. Een blikvanger is het 20-cm touchscreen met AMOLED-technologie (Active Matrix Organic LED) die voor haarscherpe weergave zorgt. De Volkswagen "Sideways"-app geeft pro-actief Points of Interest weer zoals restaurants en recreatievoorzieningen. De app houdt rekening met weersvoorspellingen: in de winter stuurt hij de inzittenden niet naar een openluchtzwembad.
De voorwielaangedreven Beetle Dune heeft een 155 kW/210 pk sterke 2.0 TFSI benzinemotor met zestraps DSG-automaat. Hij sprint in 7,5 s van 0-100 km/h. De topsnelheid bedraagt 227 km/h.