Forum Toyota Yaris (2011 - 2020)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb ook een Yaris automaat en vind het geen euvel als hij bij het optrekken wat meer toeren draait. Wat is daar nou mis mee? De CVT is een heerlijke automaat. Je voelt hem niet schakelen, wat bij de andere automaten wel zo is en dan vaak op de raarste momenten, zoals in een bocht. Dat kan zelfs nog gevaarlijk zijn als het glad is. Dus niet zo zeuren.Ik heb een Volvo 850 5 cilinder gehad en als je daar mee optrok, zei iedereen "wat een mooi geluid" en bij een Yaris vind men dat lastig. Onzin.
Antwoord: Yaris Hybride Confort van 20161024 - nog maar korte ervaring: ...maar inderdaad echt sublieme e-cvt automaat(mijn eerste)! Er is m.i.intussen door Toyota blijkbaar nog aan de e-cvt geluidsdemping "gewerkt", helemaal niet hinderlijk: zelfs niet bij een z.g.kick down.
Verbruik in EV/Eco modus: +/- 4,9l/100km (nog maar korte "frisse herfst" ritjes en op totaal 800km). Vermoedelijk zal dat nog wel beetje dalen in de zomer en bij langere ritten.
Goede hoge zit.
Stug sportief afgeveerd: trillingen komen beetje door op bv. beton autostrade.
Vraagje: waarom toch nog gewone bulb- en geen LED standlicht in deze hybride?
Zr goede afwerking
Groet,
Roland
Ervaring met Toyota Yaris Dynamic: Kopen, topper. Beste uit de test in de consumentengids AUTO 2015!!
Ervaring met Toyota Yaris Hybride: Rijd 3 maanden met deze auto en ontdek dat ik bij wegrijden van parkeerplaats bij sterk in een uitdraaien dat de wielen stoten en bonken. Nu zeggen ze bij Toyota dealer dat dit een kwaal is van de Yaris. Nu zou ik van Yaris rijders eens graag horen of zij deze klacht ook hebben. Ik ga nu bij de dealer in andere Yaris rijden en ervaren of deze ook de klacht hebben als mijn Yaris. Het euvel dat bij de Yaris dit stoten en bonken zich voordoet komt volgens dealer Oostendorp in Helmond omdat de Yaris een heel grote draaicirkel heeft. Mij lijkt als dit normaal is bij de Yaris de Toyota wel een oplossing hiervoor vinden zal.
Antwoord: Wij hadden met onze vorige Yaris waarin we ruim 6 jaar hebben gereden dezelfde ervaring. Ook onze dealer vertelde dat dit te maken had met de (overigens kleine) draaicirkel. We hadden verder de indruk dat het in de winter wat sterker was dan in de zomer. Overigens was onze Yaris verder een probleemloze auto, reden waarom wij sinds eind november rijden in een nieuwe Yaris hybride. Ook bij deze wagen treedt het verschijnsel op zij het in veel mindere mate.
Antwoord: Dat van die kleine draaicirkel zou best mogelijk zijn. Ik had dat ook met mijn Aspiration Hybrid van 2012, maar alleen als het koud was. Volgens mij hebben de banden er ook mee te maken; er zaten niet erg brede Dunlops onder deze auto draaide erg kort.
Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe Dynamic Hybrid daar heb ik het geluid nog niet bij gehoord, maar hier zitten brede Continental banden onder en deze heeft een draaicirkel van hier tot Tokyo. Daar moet ik erg aan wennen.
Het verbruik valt ook erg tegen; ik kan amper 1 op 16 halen. Dat was bij de vorige aanzienlijk beter, 1 op 20- 22. Mogelijk komt dat door een erg zenuwachtige cruise control. Als je electro rijd komt de motor er steeds weer bij. Verder een super auto geworden, rijdt fijner en beter comfort.
Antwoord: Wij hebben een Dynamic Hybrid uit 2012 en bonkt ook hoor in de winter erger verschillende keren naar de dealer geweest maar is nooit iets te horen bij hen.
Ervaring met Toyota Yaris Hybrid: Een hele fijne auto met veel comfort en een gunstig verbruik 1 op 20. Alleen het navigatie systeem is een grote FLOP.
Antwoord: Navigatie is echt een drama. Ik heb vorige week mijn Yaris 2012 ingeruild voor een nieuwe en deze keer zonder de peperdure en levensgevaarlijke navigatie.
Antwoord: Navigatie is een drama in de Yaris spijt dat ik het ooit heb gekocht en bij de dealer of importeur hoef je niet aan te komen ligt aan de kaartenmaker garantie ho maar.
Antwoord: Heb nu een nieuwe TomTom van 100 euro met gratis lifetime updates: dit bevalt veel beter!
Antwoord: Ik dacht dat ik de enige was, het is en blijft een drama die navigatie. Altijd een oude Tom Tom bij mij.
Ervaring met Toyota Yaris Yaris Now 1.3: Gewoon doen, na 6 Toyota's nog steeds zeer tevreden over de betrouwbaarheid
van dit merk.
Ervaring met onderhoud: Is bij Toyota zeker niet duur.
Ervaring met Toyota Yaris 1.5 hybrid: Probleemloze auto.
Ervaring met Toyota Yaris Hybrid: Navigatie een ramp. Is niet af te lezen. Liet een houder voor mijn iPhone maken waarop als app een TomTom. Werkt goed.
Tussen 70 en 80 km/u wat onregelmatige aandrijving.
Antwoord: Navigatie is inderdaad een RAMP, het gaat zelfs nog mis op de autoweg, her berekenen en weer her berekenen verkeerde informatie zoals neem de vierde afslag op een rotonde als er maar drie zijn, compleet de weg kwijt en keer om. Ben diverse maal bij de dealer geweest en die weet er geen raad mee, heeft wel alle connectoren gecontroleerd en de antenne op functioneren ook de software is opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Er is een boel geld betaald voor dit systeem en ik verlang dan ook dat het werkt zoals het behoort.
Als Toyota het probleem bij de software fabrikant neerlegt en er gebeurt verder niets dan word het tijd dat er schadeclaim word ingediend. Toyota is de verkoper en ook de direct verantwoordelijke voor het product...
Antwoord: Ben sinds enkele dagen eigenaar van Toyota Yaris 2015, prachtige wagen groot rijcomfort maar van de navigatie heb ik nog geen ervaring. Ben wel geschrokken van alle negatieve berichten over het slecht functioneren van de Navteq Touch 2 Go Plus want ik neem aan dat het hierover gaat. Het enigste wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat als je overdag het licht aanzet de navigatie op nachtstand gaat en daardoor deze moeilijk is af te lezen. Ben toch benieuwd of Toyota zijn ontevreden klanten kan helpen. Ze willen toch een 10 scoren in onze waarderingen?
Antwoord: Dit is in te stellen door je lichten aan te zetten en dan naar instellingen van je navigatie dan kun je hem op dagmodus zetten.
Ervaring met Toyota Yaris Hybrid: Na 61.000 km kan ik constateren dat de Yaris Hybrid een betrouwbare goed rijdende auto is.
Pluspunten:
- Zuinig, 4,6 lt. op 100 KM.
- Zeer betrouwbaar.
- Ruim.
- Ziet er goed uit, goed afgewerkt.
Minpunten:
- redelijk stugge vering
- Veel toeren draaien bij veel gas geven, bekend euvel bij een CVT automaat.