Forum Toyota Yaris (2011 - 2020)
Reacties van eigenaren
Antwoord: De Yaris heeft zoveel elektronica dat als je de auto niet gebruikt de accu snel leeg is.
Enige oplossing is om bij langer niet gebruiken de accupool(min)er af te halen.
Ervaring met Toyota Yaris Hybride: Begrijp hoe hybride werkt, snap je auto en je kan erg zuinig rijden: 1 op 25 makkelijk haalbaar. Veel uitrollen en rechtervoet beheerst gebruiken.
Antwoord: Ik heb de toyota yaris hybride nu 3 maanden maar 1:18 is bij mij echt de max. En ik laat het gas op tijd los laat de auto uitrollen en kom nooit in het witte vlak. Wat doe ik fout?
Antwoord: Is dat een grap 2 weken geleden reed hij bij mij 1 op 15 Hybride Yaris. De benzine verbruik van Toyota is een grote leugen Ik snap die reacties niet. Die zeggen 1 op 20 schande.
Antwoord: Bij mij rijdt hij ook 1 op 15. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die zeggen hij rijdt 1 op 18 of 20. Waarom hebben ze dan een hybride gemaakt want mijn vorige Yaris reed al 1 op 16 met een 1.3 motor. Waarom dan die hybride? Is er dan geen een die zegt larie koek Toyota
Antwoord: Ik heb sinds 2 jaar een Toyota Yaris Hybrid en ik haal meestal een verbruik van 1 op 20 a 22 en dan rijd ik nog veel op snelwegen ook. Nu in de winter is het verbruik wel iets hoger: 1 op 18. Het verbruik zoals door Toyota opgegeven, zul je niet zo snel halen maar beter dan 1 op 15 moet toch echt wel kunnen.
Antwoord: Daarvoor had ik een Yaris 1.3 CVT. Daarmee haalde ik meestal ook wel 1 op 18.
Antwoord: Ik was in de veronderstelling dat er een 36 liter tank in mijn Toyota Yaris Hybride (2013) zat. Is de tank kleiner? Ik tankte vandaag, wat heel hard nodig was, ik reed namelijk al 30 km met het lampje aan, maar kreeg er toch maar ca. 30,5 liter in. Iemand het antwoord?
Antwoord: Ik heb al een record 33 liter, tank zou inderdaad volgens boekje 28 zijn .
Geeft het prima weer in nog te rijden.
Antwoord: @Jos, Hilda, Jaap: Het is toch echt goed mogelijk heel zuinig te rijden met Toyota's hybrides. Rijd eens mee met een chauffeur die het wel lukt en vergelijk je eigen rijstijl eens met die van hem.
Antwoord: Met mijn Toyota Yaris hybride haal ik ook makkelijk 4,6 liter per 10 km, dus het is echt mogelijk om er zuinig met te rijden, maar je moet anders rijden dan een gewone benzine auto.
Antwoord: Ik begrijp echt niet hoe men een (gemiddeld?) verbruik van 1:15 voor elkaar krijgt met een Yaris Hybrid.
Wij rijden nu 9 maanden met dit autootje. Hij heeft er ruim 9000 km. opzitten. Een Bi-Tone met de 16 inch velgen en dus 195 mm. brede, (en dus iets minder zuinige) zomerbanden en 15 inch velgen en 175 mm brede winterbanden.
We wonen in Polen, 80 km. wegen zijn hier 90 km. wegen en op de autosnelweg is de max. snelheid 140. Meestal rijden we op de snelweg rond de 120 op de cruise control en meestal niet sneller dan 130.
De verdeling stadsritten/binnenweg/snelweg is tot nu toe 42%/23%/35%.
Het werkelijk gemeten gemiddeld verbruik is over die 9000 km. tot nu toe 1:19,8 bijgehouden op Spritmonitor.
In de winter is het verbruik logischerwijs wat hoger dan in de zomer. Echt moeite doen om zuinig te rijden is er niet bij, we rijden geen beYaris.
Wel houden we in het achterhoofd hoe een hybride het zuinigst bereden kan worden, dus indien mogelijk (en niet hinderlijk voor medeweggebruikers) uitrollen en geleidelijk remmen om de batterij te laden. In de stad, bij constante snelheid onder de 60 km/u, even de voet van het gas om de Yaris in EV te laten gaan. Helemaal niet moeilijk, wel effectief!
Antwoord: Ik rijd met mijn Skoda Fabia Combi 1.2 TSI uit 2017 met gemak 1 op 20 mits je niet boven de 100 km/h komt. En dat met een grotere auto met veeeeel meer ruimte maar die wel lichter is, 1033 kg en dus ook minder wegenbelasting. Deze hoeft geen accupakket mee te dragen.
Antwoord: Ik heb een Yaris 1.5 cvt uit 2017 en die rijd gemiddeld tussen de 1 op 18 en 1 op 19, en ik ben geen slome rijder. Mijn 1.5 schakel wagen reed duurder.
Ervaring met Toyota Yaris Now: Gemiddeld benzineverbruik 1 op 22 km. In de winter maximaal verbruik 1 op 21,4 maar... ik gebruik olie 0w-30 met vw norm 506.01. De beste bescherming tegen slijtage, er is geen betere olie.
Nadeel: monteurs bij Louwman weten niet eens, dat er een startrelais in de auto zit. Hoe is het mogelijk?
Ervaring met onderhoud: Ik wilde 0W-30 olie, en dat hebben ze gedaan.
Ik vroeg waar het startrelais zit en dat wisten ze niet, ongelofelijk. Na een week wisten ze het wel, gelukkig.
Antwoord: Mijn Yaris hybride verbruikt ongeveer 1 op 18. Er staat nu ruim 150.000 km op de teller. De lampen voor, de banden en de ruitenwisser zijn vervangen. De auto is in onderhoud bij garage van Dorst in Waalwijk. Jammer dat Toyota niet gewoon Google Maps gebruikt deze werkt namelijk beter dan het systeem van Toyota. Het is misschien een saaie auto maar betrouwbaar en voorspelbaar qua kosten.
Antwoord: Het systeem is niet van Toyota maar van TomTom en ja wees maar blij dat Toyota hier voor kiest en niet bijvoorbeeld ondeugelijke onderdelen als Bosch en Siemens gebruikt!
Maar wat veel mensen niet weten is als je in europa auto's verkoopt moet je ook onderdelen vanuit Europa gebruiken zoals Tomtom en/of Bosch etc
Ervaring met Toyota Yaris 1.0: Ik heb een tweedehands Yaris gekocht op een leeftijd van 1 jaar (bouwjaar 2013) en op een kilometerstand van 24.000 km. Ik heb er nu ongeveer 20.000 km bijgereden in een jaar tijd.
Het is een fijne auto, alles gaat heel gemakkelijk en soepel; koppelen, schakelen, sturen, etc. Dat maakt hem wel wat karakterloos (voor zover dat een nadeel is).
Ik ben goed te spreken over de bouwkwaliteit. Na ruim 40.000 km nog geen kraakje in het interieur. De gebruikte materialen vind ik niet heel mooi, maar zijn voldoende.
Het is mogelijk om zeer zuinig te rijden. Ik heb gemiddeld over 20.000 km zo'n 1 op 21 gehaald. Dan ben ik wel vrij bewust bezig met zuinig rijden en haal ik de maximale toegelaten snelheid eigenlijk nooit (op de snelweg). De zuinigheid gaat natuurlijk ten koste van de prestaties, dat is logisch. De driecilinder loopt ook minder rustig dan sommige concurrenten bieden. Hoewel de vernieuwde motor beter schijnt te zijn.
Verder is de auto ruim zat, ik ben 1.93m met relatief lange benen. Dat veroorzaakt in andere (ook in veel grotere) auto's nogal eens problemen.
Er hebben zich enkele mankementen voorgedaan:
- katalysator storing (is vervangen, de auto heeft me overigens niet in de steek gelaten, hij reed hier prima mee)
- blanke lak van de spiegels af gespoten in de wasbox (opnieuw gespoten)
Beide problemen zijn zonder discussie opgelost onder garantie door een andere dealer dan waar ik de auto heb gekocht. Erg netjes vond ik. Toyota lijkt de garantie zaken dan ook voor elkaar te hebben. Wel doet het wat af van het degelijke imago wat mij betreft. De dealer geeft aan beide problemen nog nooit te hebben meegemaakt.
Opmerking: Opvallend vond ik dat de 1.0 uitvoering zonder touchscreen (onder andere) een wegenbelasting categorie lager uitvalt (945 vs. 955 kg).
De auto stoot of bokt een beetje bij scherp insturen. Dit schijnt normaal te zijn en geen kwaad te kunnen. (toch nog een beetje karakter).
Al met al, een aanrader voor wie comfortabel wil komen waar hij/zij moet zijn, tegen relatief lage kosten. Maar spannend wordt het nergens, maar dat wist ik natuurlijk van te voren.
Ervaring met Toyota Yaris 1.0 NOW Top 5: Auto rijdt goed, best comfortabel ook. Echt vlot is zo'n 3-cylinder niet. Het meest valt me het interieur tegen, specifiek het dashboard en de deurbekleding. Goedkoop uitziend hard plastic dat erg makkelijk krast. Toyota-onwaardig. Lijkt wel de afwerking van een voormalige Oostblok-auto.
Ervaring met Toyota Yaris 1.5 full hybrid: Ik rijd nu een half jaar met deze auto. In een woord: FANTASTISCH.
De CVT vind ik prachtig. Vroeger werd je uitgelachen wanneer je een dafje reed. Nu rijd ik er ook mee (CVT). Heerlijk.
Antwoord: Kan de yaris hybride ook vlot mee op de autosnelweg?
Haal je makkelijk de 120 km?
mvg AN
Antwoord: Ik heb alleen proefrit gemaakt, maar op zijn slofjes naar de 130, en dan zakt het toerental naar een laag niveau waardoor hij lekker stil is
Ervaring met Toyota Yaris: Vorige Yaris ingeruild, 55.000 km automaat. De auto is van mijn vrouw. Rijd zelf met iets anders. De vorige Yaris hokte vanaf het begin bij het wegrijden. Dat was volgens de dealer normaal. De nieuwe automaat is zoals mijn eigen wagen. Inschakelen, loopt dan stapvoets weg, dus geen gebonk. Even de rem vast houden voor het stoplicht. We hebben nu ca 150 km ervaring en zijn zeer tevreden. Alleen dat glazen dak had voor mij niet gehoeven.
Ervaring met onderhoud: We zijn nu aan de derde Yaris, en hebben nog nooit erger gehad bij deze mensen.
Ervaring met Toyota Yaris:
Ervaring met onderhoud: Als we onze Yaris twee weken niet gebruiken, is de accu leeg. Hebben voor garantie al een nieuwe accu gehad. Auto is een jaar oud. Iemand ervaring hiermee?