Forum Toyota Verso
Reacties van eigenaren
Ervaring met Toyota Verso 2.0 D4D sol: Na 1 jaar binnenverlichting en radio volledig vervangen, wel onder garantie. Nu net na garantie starter defect, deze vervangen dure reparatie. Vroeger met Corolla's en een Carina gereden nooit problemen gehad. Voor ons geen Toyota's meer.
Ervaring met Toyota Verso: Veel plastic, er vallen nogal eens onderdelen af. Opgepast dus.
Ervaring met onderhoud: Zeer slechte ervaringen met deze dealer. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere garage. Een greep uit de dingen die gebeurden:
Garage: "u heeft geen garantie meer"
Ik: "jawel hoor, ik had twaalf maanden"
Garage: "euh... oja, maar dan valt dit onderdeel er niet onder."
Binnen een jaar na aankoop (nog geen 15.000 km gereden): remmen bleken slecht, banden slecht, dakstrip verdwenen en brandlucht uit de koppeling. Terwijl ik toch normaal rijd. Geen enkele coulance van deze dealer, Louwman Amersfoort. Ben gauw overgestapt naar een andere garage.
Ervaring met Toyota Verso 1.8 business: Na 3 jaar en 50.000 km nog even probleemloos als bij de eerste km. Geen rammeltje te horen, geen enkel probleem.
Luxe als dimmende binnenspiegel, achteruitrijdcamera, climate control, cruise control maken het rijdgenot compleet.
Verbruik houd ik niet precies bij, maar ligt gemiddeld rond de 1:13. Klein nadeel is windgeruis bij iets hogere snelheden.
Ervaring met Toyota Verso 1.8 business: Hiervoor reed ik 7 jaar een Corolla Verso 2.2 liter diesel. Die was probleemloos. Bij km stand 135.000 ingeruild bij Van Dorst in Tilburg en 1.8 gekocht. Auto lijkt het goed te doen. Alleen het verbruik valt iets tegen (gemiddeld 1:11) maar dat kan ook liggen aan winterkou en te korte trajecten.
Problemen tot nu toe: scheve rails van beide voorstoelen (garantie) en licht piepende remmen. Minpuntje is ook het ingewikkeld navigatiesysteem met peperdure updates. Ik ga weer mijn losse TomTom inzetten!
Antwoord: Ook bij mijn Verso van 2011 scheve rails van de bestuurdersstoel. Door de dealer is het frame vervangen. Heeft niet geholpen. Stoel moet nog steeds in de vergrendeling worden geduwd, waardoor er altijd spanning op de vergrendeling staat. Stoel staat nog steeds scheef en is lastig te verstellen. Toyota wil er verder niets meer aan doen en stelt dat het conform het ontwerp is gemaakt en dat daar niet van afgeweken mag worden. Vreemde opvatting, indien iets niet goed blijkt te werken. Dit is mijn derde Verso, of er nog een vierde komt weet ik niet. Na deze ervaring is het makkelijker afscheid te nemen van Toyota, ondanks de vele zeer goede kanten van deze auto.
Antwoord: Aanvulling op vorige reactie. Door Toyota Nederland is nogmaals overlegd met de dealer om de stoelverstelling na te laten kijken. Bleek inderdaad dat de stoel gemakkelijk scheef kon komen te staan. De betreffende monteur heeft er veel aandacht aan besteed en door de stoel bevestiging op een bepaalde manier te fixeren op de vloer bevestiging is het gelukt de ergste speling er uit te halen, waardoor de stoel niet meer scheef hoeft te staan. De vergrendeling staat nu niet meer onder spanning.
Ervaring met Toyota Verso: Niet kopen! Wij hebben een versnellingsbak moeten vervangen binnen drie jaar. Kosten: 2400 euro. Viel allemaal net buiten de garantie. Een Toyota onwaardig. Maar goed, de laatste tijd is dit merk wel vaker in opspraak geraakt. Wij zitten te denken aan een andere auto. Is een probleem wat wel vaker blijkt voor te komen bij de Toyota Verso.
Ervaring met onderhoud: Erg duur bij de Toyota-dealer. Krijg een Toyota Yaris als leenauto.
Antwoord: Ik heb het zelfde meegemaakt, ook een importauto, blijkt dus niet onder de garanties van Toyota Nederland te vallen, maar onder Toyota Europa. Hierdoor heb je geen pechhulp langs de weg. Je moet dan een pechhulp aanschaffen en dit kost 60 euro voor een jaar. Zeer onbetrouwbaar bedrijf met import schade auto's, niets hier kopen!
Antwoord: Ging dit om een Verso 1.8l uit 2010?
Ervaring met Toyota Verso 7-persoons: Kapotte automatische versnellingsbak na 90.000km.
Drie keer remschijven/blokken vernieuwen.