Forum Toyota RAV4
Reacties van eigenaren
Naam: Famwveenstra, datum: 23 januari 2018 Ervaring met auto: Echt een heerlijke auto! Veel trekkracht, zeker icm hybrid, de electromotoren werken soms merkbaar mee. Zeer comfortabel, niet sportief. |
Uitvoering2.5 AWD HYBRID
Bouwjaar2017 In bezit1 jaar KM-stand12.500 km DealerWagenmaker Betrouwbaarheid10 Comfort10 Motor8 |
Antwoord: Wij staan ook op het punt om de Rav4 hybrid executive te kopen. Echter lees ik op het caravan forum niet zulke goede ervaring. Ik moet er wel bij zeggen dat die ervaring van een iemand is.
Bouwjaar2013 In bezit1 jaar KM-stand10.000 km DealerDorst Betrouwbaarheid9 Comfort9 Motor9 | |
Naam: Paulbbtm8, datum: 20 juni 2017 Ervaring met auto: Kijk door de prijs heen, de RAV laat op een onderdeel de aansluiting met de premium merken liggen en dat is het ontbreken van CarPlay of de Android mogelijkheid. Verder is de auto zeker competitief met de bekende premiummerken, voor aanmerkelijk minder geld. |
UitvoeringD 2.5 Hybrid
Bouwjaar2017 In bezit1 jaar KM-stand7.500 km DealerBeukers Betrouwbaarheid10 Comfort8 Motor9 |
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
Naam: Fop. Taal, datum: 23 augustus 2016 Ervaring met auto: Onze eerste Toyota is een demo uit Zevenaar. We zijn zeer tevreden over de gehele linie van tevredenheid. We zitten vorstelijk en ruimte genoeg. De RAV4 is geen strepentrekker maar daar is de auto ook niet voor bedoeld. De motor doet zijn werk soepel, soms is terugschakelen nodig om in te inhalen. Bewust gekozen voor een handbak omdat de automaat een hinderlijke toon produceert in de hogere toeren. Het was wel even wennen om van een turbo aangedreven auto (Skoda) over te stappen op een conventioneel exemplaar. De motor grijpt iets later aan waardoor deze weleens afsloeg. Kwestie van gewenning van het doseren van het gaspedaal. |
UitvoeringStyle
Bouwjaar2013 In bezit1 jaar KM-stand21.500 km DealerBloemberg Betrouwbaarheid9 Comfort9 Motor9 |
Naam: Keysersoza14, datum: 19 november 2013 Ervaring met auto: Ik heb sinds 3 maanden de nieuwe Toyota Rav4 in bezit. Ik heb voor deze Landcruiser, Avensis en Prius gereden. Ben daar altijd zeer tevreden over geweest. De nieuwe Rav4 daar ben ik tot nu toe ook erg tevreden over. Het is een prachtige ruime auto met een hoge fun factor. Heeft een mooie vormgeving en is ook wel lekker sportief als je echt een keer 4x4 wil rijden. Zeer geslaagd model met een stijlvolle uitstraling. |
Uitvoering2.0 VVT-i EX Buss.
Bouwjaar2013 In bezit1 jaar KM-stand2.000 km DealerKonijnenbelt Betrouwbaarheid10 Comfort8 Motor8 |
Antwoord: Bedankt voor deze tip van de bandenspanningssensoren, sta je normaal niet zo snel bij stil. Onze huidige Rav4 (2006) heeft allround banden waardoor winterbanden niet echt nodig zijn, maar goed om rekening mee te houden bij upgrade naar huidige model.
Hoe zit het met de ruimte in praktijkgebruik? Volgens tests is hij toch wel veel ruimer geworden maar hoe is dat bruikbaar in de praktijk?
Antwoord: De prijzen van de sensoren genoemd in het vorige artikel zijn pertinent ONJUIST. Deze liggen tussen de euro 250- en max euro 300- gemonteerd en wel.
Antwoord: Ik heb ook een RAV 2.0 Exe Bussn uit 2013. Inderdaad zitten er M&S banden standaard onder gemonteerd, alleen zonder het algeheel erkende vorstteken erop. Dus voor de winterritten door Duitsland voldoen deze banden niet en heb je een set echte winterbanden of wielen nodig.
Ik heb een extra set gekocht en de spanningsindicatoren heeft de garage in het reservewiel gelegd en normale ventielen in de velgen. Reservewiel goed op spanning gebracht en dus is de indicator op het dashboard uit, want voor alle 4 wordt nu hetzelfde gemeten, welke wielen ik ook monteer. Natuurlijk wel blijven opletten bij een zachte of lekke band, maar dat is niet anders dan vroeger. De indicatoren hebben overigens ook geen vaste plaats op de auto.
Dit was voor mij de beste en qua kosten normaalste oplossing.