Forum Toyota Prius Wagon
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik rijd Prius vanaf 2010, nooit storingen gehad. Wagon heeft dezelfde motor. Zou u kunnen toelichten om wat voor storingen het gaat? Terugroepactie misschien? Kan me gewoon niet voorstellen dat het om iets ernstigs gaat.
Ervaring met Toyota Prius Wagon Aspiration: Auto rijdt erg soepel en de accelaratie is ook nog behoorlijk. Ook voor lange mensen is het zitcomfort voorin prima. Op de tweede rij is dat echt minder en de derde rij is allen voor kinderen of kleine mensen.
Heb gekozen voor extra laadruimte. Er wordt een plank ingebouwd en de derde zitrij wordt dan demontabel (met houtschroeven en bouten). Bij mij is die extra laadruimte erg knullig gemaakt, is moeilijk te verwijderen. En dus nmm geen goede optie. Iemand ervaring met hetzelfde?
Ervaring met Toyota Prius Wagon Business: Het door Toyota gebruikte navigatiesysteem werkt met sterk verouderde kaarten van Navteq. Toyota wil daar niets aan doen. Neem je het dure Touch Pro systeem, dan moet je bovendien 160 euro betalen voor een update, die dan ook weer verdouderde gegevens bevat. Werkelijk doodzonde om een dergelijke geavanceerd multimedia systeem op zo'n manier waardeloos te maken.
Antwoord: Inderdaad, heb je na lang zoeken en inlogcodes aanmaken eindelijk de updatesoftware geinstalleerd word je geconfronteerd met 119 euro updatekosten.
Geachte Toyota, ik heb zojuist een auto van 32.000 euro bij jullie gekocht! SLECHTE SERVICE!! Doe dan minimaal 1 jaar...
Antwoord: Het navigatiesysteem is i.d.d. beroerd, in Frankrijk zag hij bijvoorbeeld een oprit voor een doorgaande weg aan, hij stuurt je soms de busbaan op en ons huisadres, waar we al woonden voordat we de auto kregen, kent hij niet. De simpelste TomTom is echt stukken beter.
Antwoord: Klopt, zelfde ervaring met de Touch and Go navigatie van de Yaris uit 2011. De kaart was bij aanschaf van de auto al verouderd. Is toch een risico, een onjuiste navigatie leidt af.
Antwoord: Het is werkelijk onbegrijpelijk dat toyota zo'n technisch perfecte en zuinige auto als de Prius (lelijk of niet, het gaat nu even niet om smaak) waar zeer veel in is geinvesteerd, weet te voorzien van een absoluut WAARDELOOS en GEVAARLIJK navigatiesysyteem.
Antwoord: Was vandaag even van plan om mijn navigatiesysteem te updaten... Wordt inderdaad nogal onaangenaam verrast door dit soort kosten (dat vertellen ze er niet bij als ze de auto verkopen). En nu werkt de site ook nog niet naar behoren. Frustratie alom dus. Zijn niet de meest heldere geesten die dit onderdeel van de auto hebben vormgegeven.
Antwoord: Zelfde waardeloze ervaringen met het navigatiesysteem en de kaarten zijn ouder dan die van de vorige Prius. Er zijn wegen die er inmiddels al 5 tot 6 jaar liggen en niet bekend zijn. Toyota geeft dan aan dat ze de laatste kaaten hebben bla, bla... Nog steeds veel vertrouwen in het merk en autofabrikanten hebebn de gewoonte om alles eerst te ontkennen om terugroepacties te voorkomen. In dit geval gewoon waardeloze service. Hoef ook geen vierde Prius meer. Typische problemen met electronica:
- Navigatie bevriest compleet als je 15 - 30 min in de file staat:
- Pijltje navigeert soms tot een herstart naast de weg:
- Kent de weg niet in Den Haag e.d. omdat eenrichtingsverkeer sterk gewijzigd is de laatste 6 jaar:
- Als portieren met sleutel gesloten worden werkt soms de keyless entry niet meer?
- Met sleutel lukt het soms de auto te sluiten met de reserve sleutel in de auto. Apart meneer Toyota.
- Tot slot: ESP, ABS en wegligging vorige Prius waren beter. Er is bezuinigd!
Ervaring met Toyota Prius Wagon Full hybrid aspirati: Een beetje Amerikaans limo-gevoel qua rijervaring. Geen bochtendoder, maar afdoende prestaties rechtuit, enigszins deinend en zeer comfortabel. De bekleding vind ik wat stoffig en de waarschuwingspiepjes zijn erg frequent en schel!
Antwoord: Veel waarschuwingspiepjes (zoals voor de gordels en voor de achteruitrijstand) kun je door je dealer laten uitschakelen. Is dat ook weer opgelost.
Ervaring met Toyota Prius Wagon Aspiration: Ik heb deze auto nog maar heel kort, maar ik ben tot zover zeer tevreden. Ik ben overgestapt van een Citroen C4 Picasso Lumiere naar de Prius Wagon. Het is even wennen om een CVT te rijden, maar het rijdt heel prettig en soepel. De stoelen zitten goed (voor mij), en het interieur is behoorlijk stil. Ondanks dat de Citroen speelser en gedurfder was, voelt het Prius interieur goed aan. Ik heb als optie parkeersensoren voor, en de Touch en Go Plus navigatie laten monteren. Viel mij op hoe goed de computer nog gesproken instructies verstaat.
De Prius is geen sportauto, maar de wegligging voelt goed, en als het nodig is, is de acceleratie prima, al is de motor natuurlijk meer op efficientie i.p.v. vermogen gebouwd. Die motor is best stil, alleen bij hard accelereren is hij aanwezig.
Dingen die ik t.o.v. de Citroen nog wel mis: een diepere kofferbak (al is het volume nagenoeg even groot), en de automatisch naar beneden draaiende spiegels bij het achteruit inparkeren.
Antwoord: Ik sta net voor dezelfde keuze, ik rijd nu met een Citroen Grand C4 Picasso en vroeg mij af hoe de wagen reageert op de snelweg. Is het binnenin de Prius stiller of luider dan in de Picasso?
Ik heb het gevoel dat de Prius kleiner is (minder breed) binnenin dan de Picasso, wat is uw opinie?
Als u de keuze had tussen een hybride Picasso (zou er zitten aan te komen) en de Prius wat zou u dan kiezen op basis van uw huidige ervaringen met de Prius?
Bedankt voor uw reactie
Antwoord: De Prius Wagon is inderdaad minder ruim van binnen dan een Picasso. De Prius is echter veel stiller en comfortabeler. Mede op basis van de hoge betrouwbaarheid van de Prius, geef ik de voorkeur aan de Toyota.
Antwoord: Qua rijcomfort en qua uiterlijk zou ik zeker gaan voor de Citroen C4 Picasso.
Wij hebben nu de Toyota Prius Wagon, prima auto, maar deze auto niet nogmaals kiezen. Veel mensen vinden de auto lelijk en dat is niet erg, daar trek ik mij niets van aan, maar daarnaast vind ik de auto zeker ook niet heel fijn rijden en erg onoverzichtelijk. Persoonlijk zou ik nu gaan voor de Citroen C4 picasso, vooral als deze auto je goed is bevallen.
Antwoord: Jullie maken het er niet eenvoudiger op :-) Bedankt voor jullie feedback, heel nuttig!
De wagon valt qua uiterlijk heel wat meer mee dan de gewone Prius, dus lelijk zou ik zeker niet zeggen. Smaken verschillen en daar moet men zich inderdaad niet van aantrekken. Uw opmerking in verband met fijn rijden daarentegen is wel een belangrijk punt.
De Picasso bevalt mij nog steeds zeer goed, ruim en comfortabel. Maar de automatische versnelling en hybride aandrijving van de Prius zijn natuurlijk ook nuttig.
Misschien nog even wachten op de nieuwe Picasso (scoop is al hier en daar te vinden) als daar een hybride en dus automaat in zit dan is het dilemma vanzelf opgelost.
Ervaring met Toyota Prius Wagon Aspiration: Voor NL verkeer perfecte mix tussen comfort, betrouwbaarheid en laag verbruik. Eerste 3.000 km gem. 5 liter / 100km. Voor niet Prius rijders eerst paar weken wennen om rijstijl aan te passen. Geen auto voor mensen die houden van snelle acceleratie en scherp bochtgedrag. Tov onze Renault Espace ca 7.500 euro per jaar voordeliger in exploitatie (incl. fiscale voordelen).
Ervaring met Toyota Prius Wagon: Tegenvallende auto! Al paar keer met storingen naar de garage geweest en heb de auto pas een jaar. Ben nu 3 keer geweest naar de garage en dat vind ik voor een nieuwe auto niet normaal. Ik heb opheldering gevraagd bij de dealer, echter schijnen storingen wel vaker voor te komen... nou nog nooit meegemaakt bij andere nieuwe auto's. Voor ons dan ook niet zomaar weer een Toyota. Motor is verder stil, echter weinig kracht.