Forum Toyota Prius (2003 - 2009)
Reacties van eigenaren
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
21k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
21k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
10
Naam: Ackasper, datum : 21 oktober 2008
Ervaring met Toyota Prius Comfort:
Ervaring met verkoop: Het is altijd de moeite waard om er een dag voor uit te trekken om je oude in te ruilen. Ga een paar dealers af en je zult zien dat je honderden euro's kunt verdienen, kan zelfs wel eens duizende euro' s zijn. Dat heb ik zelf gehad: kost even tijd maar het is snel verdiend.
Ervaring met onderhoud: Vast gestelde prijzen van Toyota voor de servicebeurten. Bij onze Subaru dealer was de beurt ook nog iets goedkoper, en er werden orginele Toyota-onderdelen gebruikt zodat de fabrieksgarantie gewaarborgd blijft.
Ervaring met Toyota Prius Comfort:
Ervaring met verkoop: Het is altijd de moeite waard om er een dag voor uit te trekken om je oude in te ruilen. Ga een paar dealers af en je zult zien dat je honderden euro's kunt verdienen, kan zelfs wel eens duizende euro' s zijn. Dat heb ik zelf gehad: kost even tijd maar het is snel verdiend.
Ervaring met onderhoud: Vast gestelde prijzen van Toyota voor de servicebeurten. Bij onze Subaru dealer was de beurt ook nog iets goedkoper, en er werden orginele Toyota-onderdelen gebruikt zodat de fabrieksgarantie gewaarborgd blijft.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
5k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
10
Naam: Nicokorswagen, datum : 15 oktober 2008
Ervaring met Toyota Prius 1,5: Vergeet de voetrem niet in te trappen bij wegrijden.
Ervaring met Toyota Prius 1,5: Vergeet de voetrem niet in te trappen bij wegrijden.
'06
2
bouwjaar
jaar in bezit
60k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
10
Naam: C. Vanstaveren, datum : 7 oktober 2008
Ervaring met Toyota Prius Business Edition: Alle toetsen rondom het display zijn verlicht, terwijl je die eigenlijk nooit gebruikt tijdens het rijden en zeker niet in het donker. De toetsen voor ODO/trip en de toets voor de verlichting van het display (dag/nachtstand) zijn uitgerekend als enige NIET verlicht, terwijl je deze laatste toets in het donker juist wel zou willen bedienen. Niet erg logisch en ook onveilig. Ook moet van iedere berijder steeds weer opnieuw de Bluetooth telefoon worden geselecteerd. Erg onhandig. Dit gebeurt in mijn BMW Z4 volledig automatisch, ieder toestel 1 keer aanmelden, daarna maakt het geen verschil of mijn echtgenote er in rijdt, of ik. Je kunt handsfree bellen of gebeld worden zonder gedoe. In de Prius, moet je als de chauffeur vergeten heeft zijn eigen telefoon te selecteren, al rijdend je telefoon te voorschijn halen en aannemen en dus niet-handsfree bellen. Ook niet erg veilig. Dit kan dus op simpele wijze veel beter. Welke filosofie hier achter steekt is voor mij een raadsel.
Ervaring met Toyota Prius Business Edition: Alle toetsen rondom het display zijn verlicht, terwijl je die eigenlijk nooit gebruikt tijdens het rijden en zeker niet in het donker. De toetsen voor ODO/trip en de toets voor de verlichting van het display (dag/nachtstand) zijn uitgerekend als enige NIET verlicht, terwijl je deze laatste toets in het donker juist wel zou willen bedienen. Niet erg logisch en ook onveilig. Ook moet van iedere berijder steeds weer opnieuw de Bluetooth telefoon worden geselecteerd. Erg onhandig. Dit gebeurt in mijn BMW Z4 volledig automatisch, ieder toestel 1 keer aanmelden, daarna maakt het geen verschil of mijn echtgenote er in rijdt, of ik. Je kunt handsfree bellen of gebeld worden zonder gedoe. In de Prius, moet je als de chauffeur vergeten heeft zijn eigen telefoon te selecteren, al rijdend je telefoon te voorschijn halen en aannemen en dus niet-handsfree bellen. Ook niet erg veilig. Dit kan dus op simpele wijze veel beter. Welke filosofie hier achter steekt is voor mij een raadsel.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
36k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
7
Naam: Ed. Blom, datum : 6 augustus 2008
Ervaring met Toyota Prius Business edition: Niets mis met deze Prius. Interieur van de Business editie overtreft het uiterlijk ruimschoots. Traag? Welnee ... 9,8 sec tot 100. Uiteraard is de 14% zakelijke bijtelling uitermate interessant.
Ervaring met Toyota Prius Business edition: Niets mis met deze Prius. Interieur van de Business editie overtreft het uiterlijk ruimschoots. Traag? Welnee ... 9,8 sec tot 100. Uiteraard is de 14% zakelijke bijtelling uitermate interessant.
Ervaring met Toyota Prius THSD Comfort: Na 1 jaar en bijna 21.000 km nog geen moment spijt gehad. Probleemloze kilometers gereden. Gemiddelde verbruik op basis van tankbeurten is 1 op 17,5. De vele korte ritjes van 3 a 4 km die wij dagelijks maken hebben een negatief effect op het verbruik gehad. Uit een test van Autoweek bleek echter dat op deze afstanden, waarbij de motor nog koud is, er geen auto te zijn (diesel of benzine) die een beter verbruik had. Ons snelwegverbruik met gezin van 4 aan boord en cruisecontrol op 125 km geeft 's winters een gemiddeld verbruik van 1 op 19 en 's zomers van 1 op 20.
Prima reiswagen. Binnenruimte gewoon riant. Bij dagelijks gebruik, zoals boodschappen of recycling perron, voldoende kofferruimte. Op vakantie kan dakkoffer geen kwaad. Bij flinke wind wat zijwindgevoeliger dan gemiddeld, maar niets om nerveus van te worden. Windgevoeligheid neemt overigens af bij zwaardere belading.
Technisch geen problemen of storingen gehad. Ook niet met water, zoals ik hierboven ergens las.