Forum Toyota Prius (2003 - 2009)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Toyota Prius Buisness: Rijd al bijna 5 jaar probleemloos Prius, verbruik gem 1:18,7 (ook veel snelweg).
Nadelen. Stuurverstelling niet axiaal, geluid motor tijdens snel optrekken.
Sterk pluspunt: de Prius rijdt ontspannend.
Ervaring met Toyota Prius THSD Comfort: Goede, ruime en stille auto. Gebruik geen ijskrabber in de winter op de voorruit, maar dek deze af tegen ijsvorming, er ontstaan namelijk al snel krassen. Zoals al vaak gezegd, stuurgevoel kan beter. Vooral interessant voor de leaserijder. Dealerorganisatie is prettig in de omgang.
Ervaring met Toyota Prius Comfor: Aan te bevelen aan iedereen
Ervaring met Toyota Prius: Vraagje aan andere rijders: ik vind hem heel stil, maar voel wel altijd (soms erger dan anders) en bepaalde trilling Lijkt op de trilling van een automaat of wellicht de aandrijfriem. Anderen ervaring hiermee?
Antwoord: De automaat kan geen trillingen veroorzaken en ook is er geen aandrijfriem.
Mogelijkheden: banden. Laat de banden bij een bandenbedrijf controleren op (verkeerde) slijtage. Het ook geen kwaad de auto te laten uitlijnen en de banden te laten balanceren.
Ervaring met Toyota Prius: Rijd nu 3 jaar met deze wagen, gebruik de laatste keer 1:14,8 en dat valt tegen. Lijkt wel of de koppeling van de automaat doorslipt. Is al eens uitgelezen maar niets gevonden. Ga van de week wederom laten controleren of ruil hem in ... dit mag niet des Prius zijn!
Ervaring met Toyota Prius: Geweldig zijn zeer tevreden
Ervaring met verkoop: Kan niet beter
Ervaring met onderhoud: Zeer tevreden
Antwoord: Hallo,
Reviews schrijven is niet mijn hobby, maar t.a.v. Toyota dealer Schreur in Den Helder, wil ik toch het één en ander kwijt nl. ":het is een topbedrijf, correcte, mensvriendelijk en bekwaam personeel, de klant wordt daar serieus genomen en service staat daar hoog in het vaandel. En dit bedrijf is kleurenblind. Ik wil daarmee zeggen dat het voor dit bedrijf en haar personeel niets uit maakt of de klant zwart, bruin , blank of paars is. Ieder krijgt een gelijke behandeling en dat kan ik echt niet zeggen van andere garages in mijn onmiddellijke omgeving (den helder) die voornamelijk eerst naar de kleur van de klant kijkt en an pas haar service individueel aan de klant afstemt. Dat is mijn ervaring. Jan schreur groep van Toyota Den Helder krijgt van ons (Fam.Purperhart) een 10 op elk gebied.
Antwoord: Wij zijn niet tevreden over de garantie afhandeling. Auto gekocht met bovag garantie. Na de 1e dag bleek dat 1 van de afstandsbedieningen door de garage was open gebroken en was voorzien van een nieuw batterijtje en daarna was dicht gelijmd.
De lijm was tussen de contacten gelopen en onherstelbaar beschadigd. Dit werd totaal ontkent door de garage. Maar naar wat heen en weer gebel kon dit nog net vergoed worden.
Na +/- 3 maanden begint de achtervering steeds meer te kraken. Omdat wij meer dan 200 km van de garage af wonen laten we er eerst na kijken in een plaatselijke bovaggarage. Daar blijkt dat er grint in de achter veren zit. Dit moet er volgens deze monteur al geruime tijd zitten, en is meteen verwijderd. Er moet volgens onze monteur met flinke snelheid, of frequent, over bijvoorbeeld een grindpad zijn gereden. Dit wordt totaal niet vergoed, volgens de garage omdat wij ons niet aan de garantie bepalingen hebben gehouden. We krijgen zelfs geen antwoordt meer op onze mails.
Komen niet tegemoet aan bovaggarantie omdat wij door de afstand tot de garage er door een ander bovag garage naar hadden laten kijken.
Antwoord: Naar aanleiding van onderstaande bericht (Henny en Ton) het volgende:
Deze mensen hebben vooraf op geen enkele manier met ons gecommuniceerd omtrent enige minpunten aan de auto. Zij hebben ons geen kans gegeven het euvel te verhelpen en wij moeten maar gewoon de rekening betalen. Nu proberen zij ons door het slijk te halen door op verschillende websites een zeer slechte review neer te zetten.
Gelukkig weten de normale Nederlanders wel hoe ze met mensen om moeten gaan, en dit is dus niet zo: Henny en Ton! Wij hebben inmiddels alles vergoed en daar horen we niks over!
Henny en Ton: het gaat jullie goed!
Antwoord: Even een winter check van de auto Toyota Haarlem. Nu denk je in: heb een Toyota en mijn dealer moet dan door de Japanners gecontroleerd worden. Maar nee hoor, ook deze dealers rotzooien er maar een end op uit. Ik had een afspraak bij mijn dealer in Haarlem, en kwam even een winter-check doen. Nou, ik kijk even mijn auto na of er nog bijzonderheden zijn voordat ik in de kosten kom omdat ik zelf niet even de ruitenvloeistof heb bijgevuld, of de olie. Nou alles top en ik heb ook nog goede ruitenwissers. Ik wist dit ja omdat ik ze pas nog had gebruikt op de snelweg met zeer veel regen. Maar goed, ik geef mijn sleutels af en de monteur komt even later terug met de mededeling dat mijn ruitenwissers helemaal op zijn. Ook de mevrouw die naast mij zat kreeg de zelfde mededeling. Ik zeg tegen de monteur: nou mijn ruitenwissers zijn nog bijna nieuw dus het lijkt mij sterk dat ze op zijn. De monteur kijkt mij aan en zegt, meneer ze zijn echt op. Nou zeg ik laat die ruitenwissers maar zitten want ik heb ook nog pas een beurt gehad en ook daar is niets geconstateerd. De sleutels worden mij overhandigd met de mededeling dat hij in orde is. Terug rijdend denk dacht ik ik doe de ruitenwissers even aan om te kijken of ze echt zo slecht waren. En tot mijn verbazing hebben zij de rubbers losgetrokken tot een kwart van de wissers. Hebben ze mij ruitenwissers kapot gemaakt ja om mij op de kosten te jagen. Nou er zit maar een Toyota dealer in Haarlem dus je hoeft niet lang te zoeken wie dit is.
Ik bellen met de importeur en ik vertel mijn verhaal. O zegt die man, ik neem wel even contact op met de dealer en dan krijgt u wel even nieuwe wissers. Nou ze moeten nog bellen. Dus deze dealer is voor mij afgedaan en opgelost. Dan denk je toch ik rijd Toyota, maar je kunt beter een Lada nemen.
Hoe kan dit toch dat dealers je gewoon oplichten en je spullen kapot maken.
Ik ben en blijf toch echt een Toyota-gek, en houd nu eenmaal van deze auto's die eigenlijk nooit stuk gaan, en daarom stelen ze gewoon geld uit je zak. Het is gewoon een verkapte zakkenrollerij. Maar goed wat doe je hier aan, nou gewoon op internet zetten. Ik heb bij deze dealer al zo'n 7 nieuwe auto's gekocht. Jammer dat zij mij als klant niet nodig hebben.
Frans
Ervaring met Toyota Prius Business edition: EV-stand zo min mogelijk gebruiken, is slecht voor de hulpaccu, auto regelt alles prima zelf.
Ervaring met verkoop: Zorg dat je het onderhoudsboekje erbij krijgt, bij mij was hij zoekgeraakt, gelukkig dealer onderhouden zodat onderhoudsgeschiedenis nog te achterhalen was.