27 januari 2020
Toyota C-HR

Forum Toyota C-HR

Reacties van eigenaren

  

, datum: 26 oktober 2019

Ervaring met C-HR: Heerlijke auto. Rijdt super. Nog steeds een van de mooiste auto's. Alleen meer power en een modern navigatiesysteem zijn gewenst

Uitvoering1.8 Bi Tone Plus
Bouwjaar2017
In bezit2 jaar
KM-stand35.000 km
DealerBotman

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 14 augustus 2019

Ervaring met C-HR: Hele mooie, fijne, stille, zuinige en perfect sturende auto. Wat minder is het slechte zicht naar achteren, maar dat wist ik.

Daardoor zijn de vele hulpsystemen ideaal, met name blindspot monitor is zo'n accessoire welke je nooit meer wilt missen.

Ook de adaptieve cruise control is ideaal alhoewel je daar wel mee om moet leren gaan, verlangt een andere rijstijl. Kun je er niet aan wennen kun je ook conventionele CC gebruiken.

Wat ik onhandig aan de bediening vindt zijn de joystick knopjes op het stuur, die zijn te vlak en je kunt op gevoel slecht de juiste knop vinden. Ik heb daarom zelf in het midden hiervan kleine transparant kunststof (stoot)dopjes geplakt.

En wat ik ook mis zijn ouderwetse draaiknoppen op het multimedia systeem, de touchknopjes zijn niet handig voor volume e.d.

UitvoeringHybride Style
Bouwjaar2019
In bezit1 jaar
KM-stand24.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 12 mei 2019

Ervaring met C-HR: Fijne auto om te rijden. Comfort is prima en interieur spreekt mij zeer aan. Navigatie is traag met input, maar werkt verder ok. De 1.2T motor is geen krachtkanon, dat moge duidelijk zijn. In de Sport stand is hij levendig en doet hij meer zijn best, een echte teervreter is het echter niet. Deze zware auto van 1400 kg kan een motor gebruiken van minimaal 140 pk. Jammer dar er niet meer sport uitkomt, want de auto zelf voelt er wel naar om wat prestaties te leveren. De bak schakelt lekker, al is van 1 naar 2 ietsje hakerig zoals in veel auto's.

De auto zou een tweede usb, en een knop voor de Sport stand op de middenconsole goed kunnen gebruiken. De auto zal altijd standaard in de normaal-stand beginnen en een favoriete stand kan helaas niet vastgezet worden. Je moet dus voor elke rit eerst al je settings selecteren en dat moet met de huidige technologie niet nodig zijn. Benzineverbruik is natuurlijk afhankelijk van de bestuurder. Ik probeer wel voordeliger te rijden, maar voor dagelijks gebruik kom ik niet verder dan 1:13. Op lange afstanden zal dit ongetwijfeld beter zijn. Persoonlijk mag hij van mij 1:10 lopen als daar een hoop pk's en Nm tegenover staan.

Het model vind ik ronduit leuk en beloofd heel wat voor de voorbijganger, de praktijk is echter een spannend ogende auto met gewone prestaties. Maar goed dat weet je als je een proefrit rijdt. Raampjes achterin zijn klein, het is dan ook niet een echte familie-auto maar vooral een auto voor jongeren of ouderen, want ook ik met mijn 65 jaar val op deze fraai gelijnde auto.

Koppeling en remmen voelen lekker aan en hebben geen abrupt aangrijppunt, maar lekker te doseren, een beetje Opel-achtig.

Betrouwbaarheid kan ik na 1300 km nog niets over zeggen, over de stoelen kan ik wel iets zeggen! Op zich zitten ze goed maar in bochtenwerk glijdt je toch iets heen en weer. De AGR stoelen van Opel zitten echt een stuk beter. Ook is de lengte van de zitting aan de korte kant, zelfs voor een klein mannetje als ik. Mijn partner had ook graag de elektrische lende steun in haar stoel gehad. Deze zit echter alleen in de bestuurdersstoel. Ik rijd de Executive-uitvoering en daar zitten meer dan voldoende toeters en bellen op. Lane Departure is aan mij niet besteed helaas. Ik ben een rustige bestuurder, maar vind inhalen wel het belangrijkste onderdeel van autorijden. Bij druk verkeer en zeker in Duitsland moet je vaak je moment kiezen en jawel het gaspedaal vol intrappen, en om bij dat spiegel geloer en inschatten van de snelheid overige weggebruiker heb je niet altijd tijd om ook nog je knipperlicht aan te zetten, soms gaan zaken bij erg snel verkeer zoals in Duitsland rap heel rap. Remmen voor een trage voorganger en dan toch weer even ertussen. De lane Departure zit dan aan je stuur te trekken waardoor dit soort acties niet echt veilig worden. En ja men moet altijd richting aangeven, maar ik denk dat u beetje begrijpt waar ik naar toe wil. Prima voor de rechte lange stukken, maar onprettig bij druk verkeer. Verder blij met de auto en hoop op fijne en veilige kilometers.


Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
DealerLouwman

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Mensinga, datum: 10 januari 2020

Antwoord: Ik ben nu na 1 jaar 7500 km verder en da's dus heel erg weinig zeker als je weet dat daar nog 2 ritten naar Polen bij zitten. Maar goed, wat valt mij op die lange stukken op? Windgeruis en bij 130+ km/u toch duidelijk meer geluid, eigen zoveel dat je de radio wel uit kunt laten. Verbruik is netjes met 1:14 tot max 1:16.8 en dat is prima bij snelheden van pakweg 125-130.

Schakelen is prima, maar zicht naar rechtsachter bij afslaan is zeg maar gewoon NUL. Dat is echt oppassen geblazen bij kruisen van fietspaden etc. Infotainment nog altijd traaaaggg en grove pixels, maar ok er valt mee te leven. Zit te denken aan een tuning beurt voor de Toyota waarmee de pk's en Nm wat worden opgepept. Mijn vorige auto ook getuned en dat is erg goed bevallen, zeker als je weet, dat fabrikanten vaak verschillende motoren aanbieden die in wezen exact gelijk zijn maar waar iets meer wordt uitgehaald. Een goed tuningsbedrijf blijft altijd echt ver binnen de marges van de fabriek. Niets engs aan, eigenlijk gewoon altijd doen. Ik zou dolgraag de nieuwe 185 pk versie hebben waar je tenminste een berg mee op kan rijden.

Kofferbak is niet erg groot, en prima voor 2 personen maar een gezin kan het voor vakantie wel vergeten. De volgende auto zal een echte SUV worden en het liefst een automaat en elektrisch of Hybride. Toch wordt ik nog altijd blij als ik naar de oprit kijk en mijn ( nagenoeg niet gebruikte) ijzeren paard zie staan. Ben trouwens ook benieuwd hoe 20 inch velgen zullen staan, al blijft er dan nog minder van de ijzeren paard krachten over.

  

, datum: 15 januari 2019

Ervaring met C-HR: Mooi design, motorisering net aan, zeker met meerdere personen niet de snelste auto. Aan de CVT moet je wennen, maar ik ervaar het als prettig, zeker op de binnenwegen. Heerlijk stil, zeker in de stad en op de 80 km wegen.

Navigatie is echt te langzaam, en grafische niet de mooiste. Doet een beetje afbreek aan het futuristische geheel. Dode hoek monitor een echte must, gezien het slechte overzicht schuin achter en door de achterruit. Kleurstelling doet veel voor het uiterlijk en innerlijk van de auto.

Ervaring met verkoop: Het betreft een leaseauto.

Uitvoering1.8 Hybride BI-Tone
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Wvo2, datum: 17 april 2019

Antwoord: Hm, rijden we de zelfde auto? Ik heb nu een half jaar een C-HR, daarvoor 7 jaar een Citroen C3. En ik zie in de C-HR veel meer in de binnenspiegel. En voordat een auto daar uit verdwijnt, zie ik 'm al in mijn buitenspiegel. Die zijn zo breed dat je een auto al in je ooghoek ziet, voordat hij uit de spiegel verdwijnt. Ik had het niet verwacht, maar was positief verbaasd. Wel moet je de passagiersstoel wat naar voren zetten, anders belemmert de rugleuning het zicht naar rechts achter.

Nieuwe vloermatten voor de Toyota C-HR?
Dat kan! Vanaf € 35,-
Just Carpets.nl

  

, datum: 23 december 2018

Ervaring met C-HR: Toyota bewijst met de CHR dat hybride rijden ook in een moderne bijna futuristische verpakking kan. Perfecte auto met zuinig en efficiënt verbruik (4,5 tot 5 ltr/100 km). Zit positie lekker hoog en achterin voldoende ruimte ondanks de coupelijn.

Enige nadeel is het ouderwetse multimedia systeem, ondanks een prachtige JBLsound is de bediening super traag en niet koppelbaar met CarPlay of Android auto.

Uitvoering1.8 Hybrid Style
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 14 oktober 2017

Ervaring met C-HR: Heerlijke auto, goed sturend, zuinig, luxe en afwijkend sportief model. Ik heb een model met alle opties en dat is heerlijk zoals blind spot monitor en LED-verlichting. Enige maar is de navigatie ... werkt prima, maar wat traag. Verder alleen maar positief.

Uitvoering1.8 Hybride
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand14.000 km
DealerStrikwerda

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Snip11, datum: 4 maart 2018

Antwoord: Ik heb na 10 jaar Prius, sinds een maand ook een C-HR hybrid maar na ruim 2000 km heb ik gemengde gevoelens. Leuk design, mooie afwerking, prima rij-eigenschappen.

Echter, de bestuurderstoel heeft een veel te korte zit waardoor het been amper ondersteund wordt. Ik heb hier enorm last van (spierpijn). In geen enkele andere auto ooit zo ervaren (25 jaar rij-ervaring).

En verder, met drempels moet je enorm oppassen want bij het minste geringste raakt de verticale kunststof strip voor het voorwiel de straat. Tenslotte, volgens de handleiding kan geen enkele sneeuwketting gemonteerd worden (225/50R18 banden)!

 
Reactie van: Laurenzstengs, datum: 12 augustus 2019

Antwoord: Uw verhaal roept bij mij herkenbare punten op, echter heb ik ze beide opgelost.

- De bestaande stoel heb ik aan laten passen. Heb nu een verlengde zitting zodat er voldoende ondersteuning is. de lende steun is iets hoger geplaatst en de zijwangen heb ik iets uit laten vlakken. Kosten euro 475,- en de zit is nu beter als een auto uit het luxe segment.

- De strip blijkt een extra bescherming te zijn boven op de al bestaande beschermkap, deze is m.i. dus totaal overbodig. Na overleg met de Toyota dealer heb ik hem laten verwijderen en nu nergens meer last van.

  

, datum: 9 oktober 2017

Ervaring met C-HR: Fraaie, zeer stille, solide en zeer prettig rijdende, uitermate luxe auto. Zuinig; hoef geen moeite te doen om verbruik onder de 4,5 l/100km te houden

Uitvoering1.8 Hybride
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand10.500 km
DealerOudshoorn

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Snip11, datum: 4 maart 2018

Antwoord: Is dat het daadwerkelijke verbruik of het verbruik dat de boordcomputer aangeeft? Daar zit nml een flink verschil tussen (eigen ervaring: daadwerkelijk verbruik ligt zeker 0,5l/100km hoger).

 
Reactie van: Poldebruin, datum: 5 september 2018

Antwoord: Rijd zelf daadwerkelijk elke tank tussen 1 op 20-21. Dus aantal km na tanken. Rijd dan vooral in de stad. Minder zuinig rijdt de auto als je afstanden rijdt op de snelweg. Dan rijd ik tussen de 1 op 17-18. Als motor warm is vol gas geven zodat benzinemotor en accu tegelijk werken totdat je op gewenste snelheid bent. Ligt heerlijk op de weg.

 
 1 

KwikFit
Mazda CX-3Mazda CX-3
★★★★☆
Suzuki S-CrossSuzuki S-Cross
★★★★☆
Mitsubishi ASXMitsubishi ASX
★★★☆☆
Suzuki VitaraSuzuki Vitara
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs

KM-kosten