Forum Toyota C-HR (2016 - 2023)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Toyota C-HR: Ik heb de C-HR met 1.2 Turbo genomen omdat ik wel eens een aanhanger achter de auto heb. Auto 4 1/2 jaar in bezit en tot nu toe geen reparaties gehad. Auto voldoet prima.
In de economy stand verbruikt hij rond de 1:16,5, in de normale motormanagement stand 1: 15.
Met verminderd zicht speciaal door de rechter achter zijraam moet je rekening houden bij t v baan verwisselen of afslaan. De zit achter het stuur en instap is wat hoger en bevalt goed.
Antwoord: Toyota staat bekend om zijn betrouwbaarheid. Ik onderschrijf dat zelf volledig, ik heb er 3 gehad. Lange tijd was het commentaar dat het design zo saai zou zijn. Was wel een beetje zo, maar dat is bij VAG net zo.
De laatste tijd slaat Toyota echter wel een beetje door op dat gebied, want de CH-R vind ik zo enorm lelijk en vooral onpraktisch door die belachelijke dode hoek. Bovendien een lelijk opgeplakt multimediascherm op het dashboard. Jammer!
Antwoord: @Janheeffer3,
Helemaal eens met betrekking tot de betrouwbaarheid en degelijkheid. Bovendien op mijn C-HR extra 5 jaar garantie dus in totaal 10 jaar nu. Zeker niet te garanderen bij alle merken.
Wat je opmerking over het model betreft, dat is uiteraard subjectief. Het lijnenspel klopt en was voor mij juist de trigger. Bovendien is wat voor jou mooi is uiteraard niet zo voor een "elk" ander. Veel meningen worden gegeven over de dode hoek, maar steeds meer autofabrikanten maken helaas modellen waar het zicht niet altijd optimaal is. Mocht je er wat aan willen doen dan kun je altijd de optie dodehoekdetectie aankruisen (die meteen waarschuwt voor kruisend verkeer bij het uitrijden). wat ik zeker zou aanraden! Ik heb liever een dode hoek dan een kapotte DSG, S-Tronic, 7G, 9G en ga zo maar verder. Niet te spreken nog over de downsized voertuigen met een turbo. Al met al juich ik de filosofie “no more boring cars” toe, want sinds de C-HR, Corolla, Yaris Cross, Aygo Cross is het gamme flink opgefrist en goed voor goede verkoopcijfers. Zou toch zeggen dat het doel aardig is bereikt.
Ervaring met Toyota C-HR: Aantal weken niet gebruikt. Wil niet starten. Accu leeg. Volgende dagen aantal kilometers mee gereden en daarna zelfde probleem. Rijd al jaren Toyota, maar dit lijkt nergens op. Waardeloos! Betrouwbaarheid Toyota is tot nul gereduceerd.
Ervaring met onderhoud: Wordt gesuggereerd dat ik te weinig rijd met auto. Echter het probleem is dat er een te kleine accu in de auto zit. Schuld op de klant schuiven...
Antwoord: Bij mij idem. Ook accu problemen met de Toyota C-HR na een tijdje niet rijden. Al 2x Toyota pech hulp moeten bellen voor de accu. In mei 2018 nieuw gekocht bij Louwman Heemskerk. Ook te horen gekregen van de dealer dat ik te weinig rijd. Met al mijn wagens nooit geen accu problemen gehad maar met deze hybride wagen dus wel!
Antwoord: Ook bij ons hetzelfde verhaal, kan vandaag voor de 2e maal niets met de auto. Accu weer leeg?
Antwoord: Bij mij idem. Na 4 dagen niet rijden is de accu leeg en start de auto niet. 3 x Toyota pechhulp laten komen en 2 x door Toyota-garage accu laten controleren. Accu voldoet aan alle eisen. Uitleg garage is dat het een bekend probleem is. Advies is elke dag flink stuk rijden om de accu op te laden. Ik koop een hybride ivm het milieu maar moet co2 veroorzaken om de accu op te laden. Te zot voor woorden.
Ik heb na 9 maanden C-HR inmiddels weer een volledige benzineauto gekocht. Een die wel gewoon een paar dagen stil kan staan voor de deur. Voor mij nooit meer een Toyota.
Antwoord: Na 4jaar Aurus hybride vorig jaar C-HR hybride aangeschaft. Nu na 1 jaar rijden nooit problemen van welke aard gehad. Heb alleen All Weather banden laten monteren. Verbruik gemiddeld 1 op 22,5. Onderhoud en advies Auto Goossens Hapert
Antwoord: Ik moet zeggen wel te schrikken van deze accu problemen. Zijn zaterdag van 4 weken vakantie terug gekomen. Gelukkig gebracht en gehaald naar Schiphol. Zondag wilden we boodschappen doen. Auto stond in de garage en deed helemaal niks. Toyota Eurocare gebeld. Volgens de monteur een veel voorkomend verhaal bij de C-HR. Maar alleen de accu opladen was niet voldoende. Accu wrs kapot. Dus auto meegenomen.
Vandaag laat in de middag contact gehad met Louwman Tilburg. Naast de accu nog meerdere storingen. Moeten ze nog verder uitzoeken. Maar zoals ook de monteur van de hulpdienst al aangaf en ik hier ook lees, is het een auto die je veel moet gebruiken. Is ons niet verteld bij aanschaf. Ze wisten dat wij niet veel rijden.
Auto is pas 1.5 jaar en hiervoor hadden we 10 jaar een Auris hybride. Nooit problemen mee gehad. Dan verwacht je dit toch niet. We rijden al ruim 35 jaar Toyota maar dit geeft het vertrouwen wel een flinke dreun. Maar afwachten wat ze morgen te melden hebben. Oh ja, een leenauto zit er ook niet in.
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 hybrid: Heerlijk rijdende auto, verbruik nu ruim 1 op 21.2. Lekker vlot bij inhalen en voldoende ruimte voor ons tweeën. Ook op lange afstanden kom je soepel uit je auto. Het betreft hier de Launch Edition.
Antwoord: Ik heb 3 augustus een Suzuki Vitara 1000cc ingeruild voor een C-HR 1800 cc hybride. Is niks apart zal deze ook niet aanbevelen. Een Suzuki Vitara wel.
Antwoord: Volledig akkoord. Veel meer waar voor je geld bij Suzuki.
Antwoord: Daar ben ik het niet mee eens. De C-HR is een heel andere auto en ligt veel beter op de weg bij hoge snelheden. Veel zuiniger ik rijd gemiddeld 1 op 22. Ik heb een S-Cross gehad, ook een fijne auto, maar minder dan de C-HR.
Antwoord: @E. vandeVelde,
Geheel oneens. Hier in de familie een Vitara en S-Cross gehad. Leuke wagens maar totaal niet in de klasse van een C-HR noch Corolla. Suzuki is prima maar voelt licht, goedkoop, en qua wegligging veel minder fijn aan. Het enige voordeel is de wegenbelasting. Waarom denk je dat Suzuki hybride technologie van Toyota is gaan gebruiken en een Corolla en Rav4 gebruiken met een Suzuki logo...
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 first edition: Sinds april 2020 eigenaar van een CHR 2.0 First Edition, ash grey metallic. Overweging tot aanschaf waren de vele positieve recensies en tests die je op Youtube kunt vinden. Daarnaast zijn 5 jaar garantie en onderhoud inbegrepen.
De eerste 1000 km zitten erop en de auto voldoet op alle punten. Met de wat bredere banden is het ook nog een stoer ding. De CHR ligt vast op de weg en stuurt goed. Met 184 pk is het een vlotte auto, zeker in de "fast" mode. De auto is goed stil, maar als je flink gas geeft gaat 'ie lekker grommen zoals het hoort bij een auto met zoveel PKs. Het JBL entertainment systeem heeft weer gewone bedieningsknoppen. Smartphone aansluiten is een makkie. De blind spot monitor helpt duidelijk bij invoegen en inhalen en is een must. Het verbruik is nu zo'n 1 op 18.
Voor mij en 1 passagier is er voldoende ruimte. In deze uitvoering is er een vlakke laadvloer bij een neergeklapte achterbank. Geen probleem voor 2 golftassen met trollies. Niet een auto waar je je gezin met bagage in propt maar wel een geslaagde fun car. Ik heb me nog niet kunnen verdiepen in alle eigenschappen maar dat komt later nog wel.
Ervaring met Toyota C-HR 1.8 Bi tone plus: Heerlijke auto. Rijdt super. Nog steeds een van de mooiste auto's. Alleen meer power en een modern navigatiesysteem zijn gewenst
Ervaring met Toyota C-HR Hybride Style: Hele mooie, fijne, stille, zuinige en perfect sturende auto. Wat minder is het slechte zicht naar achteren, maar dat wist ik.
Daardoor zijn de vele hulpsystemen ideaal, met name blindspot monitor is zo'n accessoire welke je nooit meer wilt missen.
Ook de adaptieve cruise control is ideaal alhoewel je daar wel mee om moet leren gaan, verlangt een andere rijstijl. Kun je er niet aan wennen kun je ook conventionele CC gebruiken.
Wat ik onhandig aan de bediening vindt zijn de joystick knopjes op het stuur, die zijn te vlak en je kunt op gevoel slecht de juiste knop vinden. Ik heb daarom zelf in het midden hiervan kleine transparant kunststof (stoot)dopjes geplakt.
En wat ik ook mis zijn ouderwetse draaiknoppen op het multimedia systeem, de touchknopjes zijn niet handig voor volume e.d.
Ervaring met verkoop: Opvallend, dealer Louwman stuurde voor de aflevering een filmpje van het verkoop gereed maken van onze C-HR waarbij de auto op de brug stond, en daarna ook nog van het moment dat hij klaar stond voor aflevering.
Ervaring met onderhoud: Bij mij geeft de DAB+ radio ontvangst problemen i.c.m. de door Toyota geleverde en ingebouwde dashcam. Ondanks dat dit een lastig probleem blijkt te zijn geeft mijn dealer het niet op.
Ervaring met Toyota C-HR Style lux 2.0 184 pk: Ik ben van de corolla 1.8 naar de CHR 2.0 hybrid gegaan. Los van het feit dat ik het model geweldig mooi vind ik SUPER tevreden over de rijeigenschappen. Alles klopt voor mij aan deze auto. Hybride 2.0 met 184 PK, ik vind het heerlijk. Doet wat die moet doen, meer dan voldoende power, perfecte Fwerling en uitstekende zit. Top auto.
Ervaring met verkoop: Bij Melissa en Ralph van Mengelers uit Maastricht alweer. Uitstekend verzorgd.