Forum Toyota C-HR (2016 - 2023)
Reacties van eigenaren
'21
1
bouwjaar
jaar in bezit
54k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
'21
1
bouwjaar
jaar in bezit
32k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
8
Naam: Paulebbers, datum : 12 maart 2024
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 Hybrid Team D: Ik heb me vorig jaar laten verleiden door een geïmporteerde C-HR 2.0 High Power Hybrid Team Deutschland. Na mijn Outlander moest ik wel even wennen aan de krappe binnenruimte. Het is tenslotte een coupe. Maar de motor en weggedrag zijn fantastisch en toch nog ca. 1 op 20. Geweldig!
Waar ik in mijn verliefdheid overheen heb gekeken is het rampzalig slechte overzicht. Nog erger dan mijn Prius 3. Je moet hem op de sensoren rijden en die zien echt niet alles. Na mijn eerste kleine schaafplekje begon ik zo benauwd te worden met parkeren dat ik hem ingeruild heb. Het zal ongetwijfeld aan mijn matige rijkwaliteiten liggen maar ik moet wel met een prettig gevoel kunnen parkeren en manoeuvreren. Ook terug naar rechts invoegen moet op de dodehoek sensoren of op de gok. De forse Outlander 2.4 was veel gemakkelijker in de omgang.
Wat betreft problemen; alleen de bekende startaccu. Na vervanging geen problemen meer.
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 Hybrid Team D: Ik heb me vorig jaar laten verleiden door een geïmporteerde C-HR 2.0 High Power Hybrid Team Deutschland. Na mijn Outlander moest ik wel even wennen aan de krappe binnenruimte. Het is tenslotte een coupe. Maar de motor en weggedrag zijn fantastisch en toch nog ca. 1 op 20. Geweldig!
Waar ik in mijn verliefdheid overheen heb gekeken is het rampzalig slechte overzicht. Nog erger dan mijn Prius 3. Je moet hem op de sensoren rijden en die zien echt niet alles. Na mijn eerste kleine schaafplekje begon ik zo benauwd te worden met parkeren dat ik hem ingeruild heb. Het zal ongetwijfeld aan mijn matige rijkwaliteiten liggen maar ik moet wel met een prettig gevoel kunnen parkeren en manoeuvreren. Ook terug naar rechts invoegen moet op de dodehoek sensoren of op de gok. De forse Outlander 2.4 was veel gemakkelijker in de omgang.
Wat betreft problemen; alleen de bekende startaccu. Na vervanging geen problemen meer.
'18
5
bouwjaar
jaar in bezit
29k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
5
Motor
5
Naam: Harrij. Mensinga, datum : 19 januari 2024
Ervaring met Toyota C-HR Executive: Accu moeten vervangen. Niet echt stil. Motor van de 1.2 Turbo en de 1.8 te weinig vermogen. Multimedia is knudde. Maar verder doet ie wat ie moet doen.
Ervaring met Toyota C-HR Executive: Accu moeten vervangen. Niet echt stil. Motor van de 1.2 Turbo en de 1.8 te weinig vermogen. Multimedia is knudde. Maar verder doet ie wat ie moet doen.
'20
3
bouwjaar
jaar in bezit
38k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
5
Naam: Jantjetiger, datum : 3 december 2023
Ervaring met Toyota C-HR 1.8: Fijne auto maar neem altijd een starthulp mee, want de accu staat continu beneden de spanning die hij moet hebben. Ik rijd de auto regelmatig, maar hij staat ook wel een 2 of 3 dagen stil. In de winter is dat funest want dan start hij niet meer. Als ik dan bij de dealer kom controleert deze de accu en zegt dat ik de auto regelmatig moet berijden en dat de accu moet worden opgeladen. Als ik hem dan uitleg dat 38.000km op de teller staat, en dat dit niet van 2 of 3 keer rijden komt blijft het stil. De accu is na 2 jaar vervangen uit coulance ik hoefde alleen maar de accu te betalen, niet de inbouwkosten. Prima garantie bij Toyota!.
Gisteren de accu helemaal vol geladen, spanning 12,9 volt. Vanmorgen was daar nog 12, 3 volt van over. De auto heeft stuur en stoelverwarming, wat koop ik daar nu voor als ik het spul niet eens aan durf te zetten. Ik denk niet dat ik 40k ga uit geven voor een nieuwe.
Ervaring met onderhoud: Mijn dealer doet erg moeilijk over het vervangen van een accu, terwijl het hele forum er van vol staat.
Ervaring met Toyota C-HR 1.8: Fijne auto maar neem altijd een starthulp mee, want de accu staat continu beneden de spanning die hij moet hebben. Ik rijd de auto regelmatig, maar hij staat ook wel een 2 of 3 dagen stil. In de winter is dat funest want dan start hij niet meer. Als ik dan bij de dealer kom controleert deze de accu en zegt dat ik de auto regelmatig moet berijden en dat de accu moet worden opgeladen. Als ik hem dan uitleg dat 38.000km op de teller staat, en dat dit niet van 2 of 3 keer rijden komt blijft het stil. De accu is na 2 jaar vervangen uit coulance ik hoefde alleen maar de accu te betalen, niet de inbouwkosten. Prima garantie bij Toyota!.
Gisteren de accu helemaal vol geladen, spanning 12,9 volt. Vanmorgen was daar nog 12, 3 volt van over. De auto heeft stuur en stoelverwarming, wat koop ik daar nu voor als ik het spul niet eens aan durf te zetten. Ik denk niet dat ik 40k ga uit geven voor een nieuwe.
Ervaring met onderhoud: Mijn dealer doet erg moeilijk over het vervangen van een accu, terwijl het hele forum er van vol staat.
'20
1
bouwjaar
jaar in bezit
21k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
7
Naam: Jillebaaf, datum : 13 februari 2022
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 hybride: Na 5 dagen geen gebruik wilde de auto niet starten. Accu geladen en door laten meten na enkele dagen zelfde probleem. Dit is mijn vierde Toyota, maar dit nog niet eerder meegemaakt.
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 hybride: Na 5 dagen geen gebruik wilde de auto niet starten. Accu geladen en door laten meten na enkele dagen zelfde probleem. Dit is mijn vierde Toyota, maar dit nog niet eerder meegemaakt.
'21
1
bouwjaar
jaar in bezit
12k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
6
Motor
6
Naam: Franshalslaan22, datum : 18 januari 2022
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 business+: Sinds aug. 21 rij ik deze auto. Kijk; het belangrijkste is hoe zo'n auto rijdt en hoe hij er uitziet. Dat is allemaal fantastisch.
Maar daarnaast zijn er toch wel irritatie punten. Zo bleek tijdens de eerste week er een klepje voor het sleepoog aan de voorkant verdwenen. Weet niet eens of het er ooit heeft opgezeten. De dealer heeft een nieuwe besteld. Stukje plastic van 7X7 cm. kostte 27 euro. (auto van 42K hè).
Dan het navigatiesysteem; dat geeft nog steeds de snelheden aan van voor april 2020! (120 en 130 KM) terwijl de auto is afgeleverd in aug. 21. Kan volgens de dealer niets aan gedaan worden, dat ligt aan de leverancier. Tja?
Daarna klapt de spiegel ineens niet meer in bij afsluiten van de auto. Dealer heeft het "gerepareerd", maar enige tijd later hetzelfde probleem. Weer naar de dealer. Reactie; u bent niet de enige en we weten niet wat het probleem is, doe het voorlopig maar even handmatig want een oplossing is nog niet in zicht. Tja?
Tot slot het Hybride systeem. Elektrisch rijden zonder stekker aldus Toyota. Nou, in ieder geval niet wanneer ik het wil. Altijd de melding dat de Hybride batterij te zwak is. Nogmaals; het rijdt heerlijk en ziet er mooi uit, maar dit soort dingen kan er toe leiden dat dit mijn eerste en tevens laatste Toyota is.
Ervaring met Toyota C-HR 2.0 business+: Sinds aug. 21 rij ik deze auto. Kijk; het belangrijkste is hoe zo'n auto rijdt en hoe hij er uitziet. Dat is allemaal fantastisch.
Maar daarnaast zijn er toch wel irritatie punten. Zo bleek tijdens de eerste week er een klepje voor het sleepoog aan de voorkant verdwenen. Weet niet eens of het er ooit heeft opgezeten. De dealer heeft een nieuwe besteld. Stukje plastic van 7X7 cm. kostte 27 euro. (auto van 42K hè).
Dan het navigatiesysteem; dat geeft nog steeds de snelheden aan van voor april 2020! (120 en 130 KM) terwijl de auto is afgeleverd in aug. 21. Kan volgens de dealer niets aan gedaan worden, dat ligt aan de leverancier. Tja?
Daarna klapt de spiegel ineens niet meer in bij afsluiten van de auto. Dealer heeft het "gerepareerd", maar enige tijd later hetzelfde probleem. Weer naar de dealer. Reactie; u bent niet de enige en we weten niet wat het probleem is, doe het voorlopig maar even handmatig want een oplossing is nog niet in zicht. Tja?
Tot slot het Hybride systeem. Elektrisch rijden zonder stekker aldus Toyota. Nou, in ieder geval niet wanneer ik het wil. Altijd de melding dat de Hybride batterij te zwak is. Nogmaals; het rijdt heerlijk en ziet er mooi uit, maar dit soort dingen kan er toe leiden dat dit mijn eerste en tevens laatste Toyota is.
Reactie van: Fvisscher2015, datum: 13 februari 2022
Antwoord: Hey, da's interessant! Bij mij was het klepje spontaan verdwenen na 3 weken. Gevraagd of het garantie was bleek niet het geval zou binnen enkele dagen leverbaar zijn, maar blijkt nu pas in maart ergens geleverd te worden bij mij kost het 64 euro waar dat grote verschil in zit weet ik niet.
Volgens de dealer zou het klepje vast zitten met een draadje zodat het niet weg raakt.
Ervaring met Toyota C-HR: Top auto