Forum Suzuki Swift (2005 - 2010)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki Swift: Ik heb deze auto vanaf september 2005. Veel kinderziekten zoals de linker voorstoel waar beweging in zat. Na veel gedoe na drie jaar van de fabriek nieuw onderframe gekregen. Nu net terug van aanpasssing op de achteras omdat deze niet stonden zoals het moest. Mijn banden sleten scheef! Fabriek heeft deze klacht geaccepteerd en aanpassing opgestuurd voor te bevestigen op achteras. De remmen piepen soms maar daar schijnt niets aaan te doen te zijn. Kan ik mee leven. De auto rijdt verder geweldig, is net een klein raceautootje met een prima wegligging. Mijn garage is Berkelaar in Amstelveen waar de kennis en service erg goed is.
Antwoord: Vraagje.
Ik heb nu hetzefde probleem met de achteras,de banden slijten schuun af.
vraagje,wanneer heb je het probleem geconstateerd.
Ik weet niet of dit wel vaker gebeurd!!
Weet jij het?
mg harry
Antwoord: Mijn vriendin en ik hebben ook een Suzuki Swift gekocht rond september 2005. Wij lopen nu ook tegen het probleem aan van schuin afgesleten achterbanden. Graag meer gegevens hoe je dit hebt afgehandeld bij de fabriek. Heb je dit via de Suzuki-importeur gedaan? of via de dealer? of via de Suzuki-website? Alvast bedankt
Antwoord: Ik heb een Suzuki Swift 1,3-5d, van juli 2005 en er staat pas 35.000 km op de teller. Nu blijken mijn achterbanden scheef afgesleten en dealer en importeur verschuilen zich. ":Ja jammer meneer maar de fabrieksgarantie is verlopen":. Je zou toch mogen verwachten dat banden langer dan 35.00o km meegaan? Zijn er nog meer bezitters met hetzelfde probleem? Op het internet lees ik meer van deze verhalen en ook dat speciale shims het probleem kunnen oplossen dan wel voorkomen. Wellicht dat er een vuist gemaakt kan worden richting Kassa of zo?.
Ervaring met Suzuki Swift Shogun: De auto voelt als veel duurder en ruimer. Super model en degelijke auto. Altijd Toyota gereden hiervoor en verwachte eigenlijk een stap terug te doen gezien het grote prijs verschil.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij niet merk gebonden dealer. Ik kreeg er een super hoge korting op de nieuwprijs en heb gelijk toe gehapt.
Ervaring met onderhoud: Er bestaan zeer grote prijsverschillen voor de zelfde beurt . Vergelijken loont. Ook tussen de Suzuki-dealers.
Ervaring met Suzuki Swift Sport: Koop een auto uit het bouwjaar 2008/2009, want er zijn wat kwaliteitsproblemen geweest.
Verwacht geen comfort, maar de rijkwaliteiten maken veel goed. Tenslotte: de garantie is drie jaar en dan ook echte garantie de beurten kosten ongeveer 170 euro per jaar als je alles heel houdt blijft het daarbij. En dat is toch te overzien, nietwaar. Ik kom uit een Alfa Romeo en kan het dus weten!
Ervaring met Suzuki Swift 1.3: Achterklep sluit gewoon niet ok, vering kraakt jezus mina niet te geloven, lekker power pas bij de 4100 toeren, verbruik is echt te hoog (koop een boing 747) wat zuipt dat ding. Verder vind ik de 92 pk niet echt dat ik kan zeggen WAUW. Had een peugeot 106 1.4 75pk en wat was dat een raket maar de suzuki dus echt niet. Plaatwerk is superdun kijk bijv ook naar de scharnieren van de motorkap (wiebel wiebel). Nette afwerking ziet er gewoon leuk uit en de auto staat strak op de weg, bij de 145 wil deze onrustig worden en idd geen vermogen. Mijn Peugeootje blies deze auto zoek, en ik vind de versnellingspook is bij deze auto's niet helemaal stil ik heb dit bij meerdere getest. Niks aan te doen maar de mijne is zeer top onderhouden en ik vond 'm mooi vooral toen deze suzuki's uitkwamen maar jammer dat de dealers de klanten niet tevreden houden bijv met die vering en achterklep enz. Tuurlijk als je geen problemen hebt en het de dealer niks kost dan bied hij je die bak koffie aan enz.
Ervaring met onderhoud: Ik vind dat suzuki over de bekende problemen dus vering en achterklep best wel service mag geven en niet als de auto net uit zijn garantie jaren is dat de klant de pest kan krijgen. Ik vul dit in en ik weet dat hier niks mee gedaan zal worden maar ach ik wil dit gewoon weer even kwijt. Als iemand nou aso rijdt en de auto mankementen geeft dan ok maar als dit gewoon veel voorkomende problemen zijn en het toch niet veel kost waarom suzuki de klant geen aftersale service geeft. Jammer, maar zolang men dit niet oplost is er geen suzuki meer voor mij maar tja een klant meer of minder zal men toch niet boeien maar ik wilde het toch even kwijt.
Groetjes,
Antonio
Antwoord: Wat een gezeur over de Swift. Ze zijn juist heel zuinig en pittig. Probleemloze auto's. Maar goed, koop lekker wat anders.
Ervaring met Suzuki Swift Diesel exclusive: Schakelen in mijn Swift Exclusive diesel is een crime. De dealer heeft er 3 x naar gekeken en het blijft onacceptabel. Dealer is Automobielbedrijf Witte in Rijswijk (ZH)
Ervaring met Suzuki Swift 1.3 Shogun: Gewoon kopen ... simpelweg is deze auto super!
Ervaring met Suzuki Swift Shogun: 2009 wordt een 5e nieuwe 1.3 bandit aangeschaft ik ruil het elk jaar in met ong 15000 op de teller nooit wat meegehad leuk autootje voor de prijs veel bekijk