Forum Suzuki S-Cross (2013 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 high excetivecvt: Radio en navigatie waardeloos. Bij de dealer geweest voor een update, nog steeds drama. Verder een zuinige automaat.
Antwoord: Nou je kunt van alles over deze auto zeggen, maar de navigatie unit werkt werkelijk probleemloos. Alleen de radio-ontvangst is op sommige plekken niet goed.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 CVT: Al 9.000 km gereden sinds 11-2013. Geen last van zoekerig rijgedrag. Ook niet bij 170 km/h op duitse snelweg. Prima auto, motor had wat stiller gekunt. Mijn grootste minpunten zijn het dashboardklokje dat per week een minuut te snel loopt en de TPMS sensoren waarvan de melding niet uit te zetten is.
Ervaring met Suzuki S-Cross Diesel: Ik heb de duurste uitvoering de diesel, alleen wat gedonder gehad met de radio enz, maar Bennie Wilmink heeft dit voortreffelijk opgelost, nu een perfecte auto. Mijn vorige was een Verso 2.2. diesel, maar deze is zeker beter.
Antwoord: Mijn S-Cross is van november 13 reeds 5 keer binnen voor stuurgedrag. Nog steeds problemen. Ik ben van plan hem trug binnen te leveren, want krijgen we terug 12.000 euro op een half jaar rijden.
Antwoord: Blijkbaar zijn het niet de diezels die de klacht hebben over het sturen. Volgens mijn dealer zijn het de benzine versies.
Antwoord: Heb je de bandenspanning wel 2.3? Voor en achter de zgn comfort instelling. Doe dat eerst maar even.
Ervaring met Suzuki S-Cross: Sorry mensen maar deze auto heeft een groot probleem. En dat weten nu ook de dealers! Je krijgt er geen cent meer voor. Reken op 7.000 euro afschrijven in een half jaar.
Er is een software update voor de stuurbekrachtiging, ik heb hier niet op gewacht en afscheid genomen van een auto die als je het stuur los laat de berm in wil. Dus moet je constant bijsturen, even niet bijsturen en de auto gaat weer een bepaalde kant uit.
Antwoord: Helemaal mee eens: mooie zuinige auto, maar waardeloos sturend.
Antwoord: Het stuur loslaten en dan de berm inrijden lijkt me iets overdreven. Misschien was toch de update een hele verbetering geweest? Ik bezit nu anderhalve maand een SX4 S-Cross maar heb hier allemaal geen last van.
Antwoord: Ik ben al bij een uitlijn-specialist geweest, niets mis met de uitlijning.
Antwoord: Ik ben het echt niet eens met deze stelling. Ik heb in 3 verschillende S-Cross- en proefgereden, en heb zelf een S-Cross. Alle vier vertoonde ze niets van de genoemde kenmerken. Met mijn eigen auto heb ik inmiddels 7.000 km gereden en ervaar het als een erg fijne auto, welke heerlijk ongecompliceerd is in de omgang. Alles werkt zoals je van een (hongaarse) japanner verwacht. Het motortje is alert, de versnellingsbak schakelt botorzacht, hij is doordacht en praktisch en alles is precies en soepel te bedienen. Het navigatiesysteem is gewoon top. Hij navigeert zeer betrouwbaar en snel, er zit behoorlijk power in en is zeer gebruiksvriendelijk. telefoneren via bluetooth gaat uitstekend (met mijn iPhone) en de muziek streamen werkt ook goed.
Wellicht is er wat mis bij bepaalde S-Cross-en in de wieluitijning, stuurbekrachtigings software o.i.d. maar gelet op mijn ervaringen ga ik ervanuit dat elke s-cross prettig kan sturen, maar dat daar wellicht wat aanpassingen bij enkele auto's voor nodig zullen zijn. Bij een japanse fabrikant met een goede naam kun je er op vertrouwen dat dit ook echt goed zal komen.
Ervaring met Suzuki S-Cross Exclusive cvt: Maak een proefrit o.a. op de autosnelweg en beoordeel dan het stuurgedrag. Persoonlijk vind ik het stuurgedrag zeer vermoeiend! SUZUKI DOE HIER IETS AAN, het zal de verkoop ten goede komen.
Antwoord: Er moet m.i. iets mis zijn met sommige S-cross-en. De onze rijdt namelijk echt keurig rechtuit en ervaar ik absoluut niet als vermoeiend op een lange afstand. Pas nog twee volle dagen achtereen gestuurd met de caravan aan de haak en geen centje pijn. Hij stuurt juist lekker precies en de koersstabiliteit van onze S-Cross is echt ruim voldoende, ook bij zijwind. We hadden hiervoor een Toyota Auris (2011), maar ik rijd liever een lange afstand in de Suzuki, maar dat zit hem voornamelijk in de stoelen. Die waren in de Auris echt ongeschikt voor langere afstand.
Antwoord: Mijn sx-Cross rijdt ook heel gewoon rechtuit hoor. Wel kijkt het stuur ietsje onrustig, maar niet teveel bijsturen heb ik gemerkt, dan is er echt niets aan de hand. Maar ja, sommige zenuwachtige of onrustige bestuurders voelen iets meer dan ik. Nog steeds tevreden met inmiddels bijna 5.000 km op de teller. En dat van de waarde vermindering is echt onzin.
Antwoord: Ga maar eens naar een dealer en vraag naar de inruil, ga wel eerst even zitten voor de schrik die zeker zal volgen op het aanbod.
Antwoord: Ik wil mijn SX4 niet inruilen, de combinatie motor met CVT is soepel en zuinig draait weinig toeren en de radio en navigatie doen het goed.
De stuurinrichting wordt gemonteerd met te weinig tolerantie, zodat het stuur niet of traag naar de nulstand gaat, nu na 5000 km gaat het sturen lichter en is de rechtuit stabiliteit bijna goed nog zonder software update.
Kinderziekten horen bij en nieuw model, U kon niet wachten op een oplossing.
Antwoord: laat ik duidelijk zijn: de auto is buiten het sturen een heel mooie auto die goed rijd, alleen is de motor nogal luidruchtig, en je mag toch verwachten van een nieuwe auto dat de stuurinrichting goed mag zijn?
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 Exclusive: Inmiddels ruim 12.000 km gereden met deze auto, bevalt nog steeds goed. Onlangs ruim 3.500k m in 1 week (vakantie). Zowel binnendoor, bergwegen en autobahn. Absoluut geen idee gehad met een zwalkende auto onderweg te zijn geweest, wat je wel eens leest over deze auto. (ik heb 1 van eerste exemplaren). Heenreis zelfs 1.450km in ruim 13u en fluitend uitgestapt. Hiervoor de vorige SX4 gehad, die was sportiever, deze is meer gericht op comfort. Vooral positief blijft het gunstige brandstofverbruik. 1 op 15 of meer haal je makkelijk. Ruimte in de auto is ook positief zowel interieur als bagage ruimte. Minpunt is wel de zijwind gevoeligheid.
Antwoord: Ik onderschrijf de review van de familie Van der Poort. Ik heb er inmiddels 15.000 km opzitten met de SX4 S-Cross. Ik heb nooit het idee of gevoel gehad met een zwalkende auto te rijden. Op een stil stuk autoroute heb ik zelfs met 130 km even met losse handen gereden. De auto rijdt kaarsrecht door! Tevens is het benzinegebruik heel goed voor zo een auto. Ik rijd gemiddeld 6,1 liter op 100 km. Van de zijwind gevoeligheid heb ik in de Franse mistral weinig gemerkt.
Antwoord: Ik heb het ook even geprobeerd: binnen 5 tellen reed ik de berm in.
Antwoord: Ik heb een S cross diesel. Stuur halve minuut los gelaten, maar bleef gewoon rechtdoor rijden. Dit is een hele fijne reisauto en caravantrekker.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 High Exutive CVT: Alles werkt prima. Wegligging uitstekend. Navigatie en radio na wat uitproberen ruim voldoende.