Forum Suzuki S-Cross (2013 - 2021)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik ben sinds 1,5 week ook eigenaar van nieuwe S-Cross. Voor ik tot aankoop overging had ik de testresultaten ook gelezen en bij de proefrit er extra opgelet. Ik herkende het wel maar vond het geen onoverkomelijk bezwaar. Nu de nieuwe auto is gearriveerd blijkt dat het "euvel" helemaal is weggenomen. Volgens de dealer klopt dat omdat er een software update heeft plaatsgehad. Ik ben helemaal tevreden.
Moet nog wel alle nieuwigheidjes goed leren gebruiken.
Antwoord: Ja ik herken dit wel, had mijn auto ook, de portieren zijn zo licht uitgevoerd dat ze niet goed sluiten dat geeft een pieptoon ook het windgeruis bij de spiegels is extreem.
En let op als het hard waait, dan klapperen de portieren, je ziet gewoon de buitenlucht door een kier. Kortom de auto is licht en dit heeft een prijs, tel hier het stuurgedrag bij op ja je moet ermee leven of de auto wegdoen, wat ik na een halfjaar reeds heb gedaan.
Antwoord: Beste heer Velema, je bent wel echt gefrustreerd en dat mag. Maar soms moet je ook voor jezelf de rust zoeken. Wou alle reacties van jou wel eens laten zien aan een psycholoog, mooie casus. Mensen maken verschillende overwegingen over de aanschaf van een auto, we trouwen ook niet allemaal met de zelfde. Lage kosten veel ruimte en bijvoorbeeld nooit op de snelweg ja dan heb je een goed uitziende en rijdende auto, en op de snelweg naar italie ook prima. Heb je vierduizend meer te besteden, kies misschien iets meer gewicht. Ook ik verbaas mij wel eens over de keuzes van andere mensen die beslist een auto willen hebben die 280 km kan en binnen 4 sec naar 100km en 300 pk. Dat hoeft voor mij weer niet. Dus rust jonge en maar genieten van je nieuwe auto.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 Exclusive: Een prma auto. Voldoet geheel aan mijn verwachtingen, ook met een caravan achter de auto. De besturing is sinds maart 2015 voorzien van de laatste update (er is speciaal een technicus voor uit Japan gekomen!) en nu stuurt de auto perfect, ook op de standaard 17 inch Continental banden. De motor heeft ruim voldoende capaciteit voor de auto. Wel is de auto enigszins zijwindgevoelig. Mijn gemiddelde benzineverbruik is 1: 17,5 Km.
De auto is aanrader!
Antwoord: Weet u ook wat er is gedaan en hoe heeft u een technicus uit Japan kunnen regelen? Ik word afgepoeierd met termen als standaard eigenschap en ja dat hoort bij elektrische stuurbekrachtiging. Dus de service die u heeft gekregen wil ik ook wel heel graag. Heel graag zie ik uw antwoord tegemoet.
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 Exclusive: Dit is mijn derde Suzuki bij dit bedrijf. Ik heb hem op een andere vestiging van hen gekocht maar Suzuki Luykx zit vanaf april gelukkig nu ook in Amsterdam Zuidoost, lekker dicht bij huis. Het is een auto die mij zeer bevalt, zowel het comfort wat hij te bieden heeft als het brandstofverbruik.
Ervaring met onderhoud: Dit is een nieuwe vestiging van Suzuki Luykx in Amsterdam Zuidoost, ik werd daar met alle egards ontvangen en ben verheugd dat ze daar nu ook zitten. De service bij dit bedrijf is prima en gemaakte afspraken werden nagekomen, iets wat ik ook gewend was bij hun andere vestiging(en).
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 comfort: Toch wel fijne auto, alleen toch de opmerking die ik wel meer zie dat het sturen wel wat aan de lichte kant is (veel bijsturen). Ook van de stijl in de voorruit moet je goed uitkijken. Heb wel een software update gehad op het stuur, maar ik twijfel of dit wel nut gehad heeft.
Antwoord: Ik zie dat er meer mensen problemen hebben met de stuurbekrachtiging. En ik zie in het vorige commentaar dat er zelfs een technischie uit japan is gekomen. Kan hij niet bij mij langs komen!
Ervaring met Suzuki S-Cross: Een goede auto. Prijs / kwaliteit rijd goed. Maar ik heb hem wel op Michelin bande laten zetten voor meer levesduur (spanning 2,3 bar) t o v oude SX4 deze waren met 37.000 km rond om af (zelfs afkeur APK). Hij is nu een jaar oud en is alleen bij de garage geweest voor enkele update, alleen het stuur is niet gedaan om dat deze goed stuurt. Het probleem van zoeken ligt naar mij ervaring met de oude SX4 in een te zwaar lopend stuurhuis in de middenstand zet deze maar een c.a 15 tot 45 gr losser en dan ook even update.
Antwoord: Beste, C.Dekker
Welke maat en type Michelin banden heb je? Met de 17 inch Conti eco contact 5 banden is de wegligging van mijn auto slecht. Met Bridgestone Blizzak LM 25, 205-60-16 winterbanden goed. Helaas is de winter voorbij dus ga ik eerdaags de banden wisselen.
Met vr.gr Cees
Antwoord: Men. Donk, Gemonteerd Michelin Primacy Green 205/50/70 . Afz Cees
Antwoord: Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik ga nu eerst voor de update, als ik niet tevreden ben met het resultaat, dan koop ik Michelin banden, door de goede ervaring met winterbanden denk ik dat het zoekende weggedrag van de auto o.a in de banden zit.
Met vriendelijke groet, Cees
Antwoord: Even nog een toelichting: de spanning die ik hanteer in opdracht van de dealer is 2.3 bar en daar moet het controle systeem ook op staan.
Afz Cees
Antwoord: Na een jaar en 10.000 km, de eerste keer naar de garage voor een kleine onderhoudsbeurt en (software) aanpassing van de stuurinrichting vanwege het zoekende rijgedrag van de 17 inch banden. Suzuki heeft er een oplossing voor, want de auto blijft nu keurig rechtuit rijden en ik hoef niet constant meer te corrigeren, ik wil nu nog vele jaren met de auto blijven rijden omdat ik de 1600 motor met CVT een fijne combinatie vind. Een turbo mis ik niet. De betrouwbare techniek en de lage onderhoudskosten doen de rest.
Afz. Cees Donk
Antwoord: Cees Donk, je rijdt ook met een CTV. Het enige wat mij daarmee opvalt is dat bv bij 80 km het toerental terug zakt naar c.a 1.400 en dan soms een licht dreun in de auto komt, is dit bij jouw ook zo? Hij is er al voor naar de garage geweest en na de update is verbeterd maar het zou mooi zijn als het helemaal er uit kan.
Afz. Cees
Antwoord: Mijn auto heeft daar geen last van, het motormanagement van de CVT staat goed afgesteld op het koppel en toerental waarbij de motor netjes en soepel blijft lopen, de eerste 2000 km tijdens het inrijden zakte het toerental van de motor wel eens te ver weg, dan krijg je dat dreunende geluid waarbij je met een handgeschakelde bak denkt ik moet terugschakelen, maar dat is vanzelf beter geworden geen gedreun meer. Het koppel/schakelmoment van de cvt pulley 100 toeren hoger instellen moet met de software geen probleem zijn denk ik.
Afz. Cees
Ervaring met Suzuki S-Cross: Ook ik had best wel veel last met het sturen, na wat heen en weer gepraat met de dealer en een paar mails naar Suzuki Nederland werd het probleem serieus aangepakt en hebben ze bij de 3e keer een optimaal passende stuurkolom erin gezet, het stuurt nu een stuk lichter en op de snelweg is het zwabbergedrag ook over. Ik raad een ieder aan om vol te houden dat het niet klopt, echt de importeur en de dealers weten waar het aan ligt!
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6:
Ervaring met Suzuki S-Cross 1.6 exclusive: Hoor hier bijna iedereen dat de auto licht stuurt, dat is bij mijn verholpen door een andere stuurstang er in te plaatsen. Maar heeft er niemand last van een fluitend geluid tussen ca.100-115 km? Diverse personen gesproken welke dit ook ondervond.