Suzuki Alto
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2,9
3
3,4
3,6
4,3
4,4
4,6
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band beschadigd
18%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
15%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas ondeugdelijk bevestigd
3%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
2%
gemiddeld
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Band beschadigd
14%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
14%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
6%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas ondeugdelijk bevestigd
3%
ernstig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Band beschadigd
14%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
12%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
8%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas ondeugdelijk bevestigd
2%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
11%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
9%
gemiddeld
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas ondeugdelijk bevestigd
2%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
11%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
10%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
7%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
3%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas ondeugdelijk bevestigd
2%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
10%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
9%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
5%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
2%
ernstig
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
9%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
9%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
5%
gemiddeld
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
2%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.