Forum Suzuki Alto
Reacties van eigenaren
Ervaring met Suzuki Alto: De eerste jaren weinig onderhoudskosten. Het verbruik valt echt vies tegen; 1;17, wat ik ook doe, is het hoogst haalbare.
Nu de auto tien jaar oud is en 82.000 km op de teller heeft is de lol er af. Beetje een maandagochtend auto. Hier het lijstje van de laatste twee jaar:
- defect in gordel
- kapotte veer bij koffer
- kapotte ABS-pomp (laten reviseren, anders €500 euro duurder)
- koppeling vervangen omdat deze erg stroef ging.
- airco defect, waarschijnlijk sensor, maar wordt weer dusdanig duur omdat het hele dashboard eraf moet.
Niet de Japanse kwaliteit. €4500 euro in 8 jaar onderhoudskosten voor een Alto vind ik te veel.
Antwoord: Heb ook Alto 2009 nieuw gekocht nu 175000 km gelopen. Alleen schakel kabels gehad dat de koppeling stroef gaat klopt is koppelingskabel niet de koppeling zelf, 50 euro klaar.
Ervaring met Suzuki Alto 1.0 Exclusive: Fantastisch autootje. Heb hem nieuw gekocht en rijd nu al weer 7 jaar zonder problemen. Heb net in de opvolger (Celerio) gereden, maar die haalt het qua rijgedrag bij lange na niet met de Alto.
Minpunten waar ik aan heb moeten wennen zijn de grote dode hoek in de buitenspiegel en de binnenspiegel die niet dimbaar was (deze is bij de nieuwere exemplaren wel dimbaar en is vervangen).
Ervaring met Suzuki Alto 1.0 Exclusive: Top auto, nieuw gekocht en nul komma nul problemen. Goede wegligging. Wat wel een punt is, is de grote dode hoek. Heb alleen na verloop van tijd een dimbare binnenspiegel laten plaatsen.
Ervaring met Suzuki Alto 1.0 comfort: Tweedehands sinds juli 2017 in bezit. Rammelt bij stilstand in stationair; al een tijdje bezig om na te gaan wat het kan zijn. Vermoedelijk motorsteun. Iemand tips? Remmen voor piepen. Spiegel geen nachtstand; zeer irrittant. Hoedenplank nutteloos. Wel zuinig: gemiddels 1 op 20. Elektrisch raam bestuurderskant gaat soms pas weer dicht na aan en uitzetten auto.
Antwoord: Dat met dat raam heb ik ook. Soms meerdere keren de auto aan en uit om het raam uiteindelijk weer dicht te krijgen.
Antwoord: Dat met het elektrische bedienbare raam hadden wij ook. Suzuki heeft het bakje waar de schakelaar in zit aangepast. Daarvoor moet de deurbekleding eraf. Zelf gefixed en sindsdien geen problemen meer. O, en het contactslot ging soms niet. Een klein drupje olie, en ook dat is over.
Antwoord: Hoe krijg ik de deurwaarder eraf?
Ervaring met Suzuki Alto: Deze auto 7 jaar in mijn bezit in deze jaren geen problemen gehad op een wielager na. Verbruik is gemiddeld 1:19, maar als het warmer weer is 1:21.
Voorin zit ik goed, achterin weinig ruimte en de bagageruimte onvoldoende. Gebruik de auto voornamelijk voor woon-werk verkeer.
Er is alleen een probleem: na 1250.00 km begonnen mijn remmen voor te rammelen, is een probleem van de Suzuki Alto. Er zit geen rubber ringetje op de geleide pen zit te ruim in zijn behuizing. Enige oplossing: vet er in. Wie heeft er meer problemen mee?
Antwoord: Wij hebben er ook last van gehad nieuwe blokken plus pen, laatst viel de motor uit tijdens het rijden dat vond ik het minste sta je dan gelukkig startte hij wel al die bestuurders die je aankijken.
Ervaring met Suzuki Alto: Vanaf dag 1 piepende remmem. Ook last van motorsteun die bonkt over drempels. Bij alle garantiebeurten aan dealer doorgegeven. Niks aan gedaan. Bij de vierde garantie beurt heb ik de dealer gezegd dat ik daar nooit meer zou komen omdat hij toch niet hoorde wat ik hoorde.
Later een paar maanden na mijn laatste beurt lag er een voorwiellager uit. Banden voorkant spekglad. Nieuwe voorbanden. Ben naar andere garage gegaan. Die heeft piepende remmen opgelost.
Ook weleens aan dealer doorgegeven wanneer auto geparkeerd staat kan je auto niet in achteruit krijgen. Ik moet koppeling intrappen auto glijdt stukje achteruit en dan kan die in zijn achteruit. Daarna had ik een kapot stuurwiellager een dure reparatie.
Vorig jaar weer nieuwe voorbanden want tweede paar voor was ook glad en ook nieuwe achterbanden na 5,5 jaar vind ik dat normaal. Alle wielen stonden verschillende kanten op. Hoe is het mogelijk?
Nu hoor ik een slepend geluid bij optrekken rechts. Bij zachtjes optrekken in de file weet je niet wat je hoort. Niet bij nat weer. Ik maak mij zorgen over een hoge rekening.
Sloten niet goed. Wanneer het vriest is het ijs in de auto dikker dan op de buitenruiten. Altijd vocht in de auto. Je hoort een ruit rammelen bij dicht doen deur.
De vorige Alto was velen malen beter. Ik heb zeker een maandagmorgen auto gekocht.
Antwoord: Dat van dat achteruitrijden is normaal gesproken door je koppeling in te drukken, zet hem in neutraal, koppeling los laten en weer in drukken, dan moet hij normaal in de achteruit kunnen. Dit is een standaard oplossing die je bij een goede rijinstructeur in 1 van je eerste lessen leert. Dit probleem hebben zowat elke auto wel eens. Mocht dit bij jou niet helpen, dan is er iets serieus loos.
Moet wel zeggen dat je een hele slechte dealer hebt getroffen. In heb totaal geen problemen met mijn Suzuki dealer in Franeker, die lossen alle problemen mooi op.
Ervaring met Suzuki Alto: Twee jaar in bezit, mijn vrouw gebruikt de Alto voor haar werk, ze rijdt heel veel kleine stukjes, max 15 km per rit, 6 keer per dag. Daar is het een uitstekend karretje voor.
Draagarmen voor zijn een keer vervangen maar kosten ook echt niets.
Verder in twee jaar tijd geen problemen gehad.
Super zuinig, starten/lopen.
Ervaring met verkoop: Probleemloze Suzuki Alto gekocht bij Okaysionhal in Zwolle, goede service, no-nonsense, uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Ervaring met onderhoud: Alleen draagarmen voor een keer vervangen, verder geheel probleemloos.