Subaru Legacy Touring Wagon (- 2009)
Driemiljoenste Subaru Legacy geproduceerd
De Subaru Legacy gold destijds, in februari 1989, als opvolger van de Subaru Leone, die in Europa veelal als Subaru L-serie werd verkocht. Een auto met een letterlijk onverwoestbare reputatie, mede dankzij de boxermotorentechniek die Subaru tot op de dag van vandaag met succes toepast. De L-serie vormde achteraf in elk geval een uitstekende basis voor de eerste en daaropvolgende generaties Subaru Legacy, inclusief varianten als de Touring Wagon AWD en de op de Legacy gebaseerde Subaru Outback AWD.
Deze laatste uitvoering, feitelijk een van 's werelds eerste crossover sport-utility vehicles, werd in 1995 aan het Subaru-programma toegevoegd. Hij zorgde, samen met de Legacy-reeks, in zowel Japan, de Verenigde Staten als Europa voor een enorme toename van de populariteit van Subaru als wereldmerk.
De huidige generatie profiteert ten volle van de sinds 1989 opgedane kennis en staat wereldwijd bekend om zijn rijeigenschappen, veiligheidsniveau en techniek. En dit laatste dan niet alleen op het gebied van de vier- en zescilinder boxermotoren, maar ook als het gaat om het Symmetrical AWD-systeem, waarmee elke Legacy wordt uitgerust. Mede om die redenen is de huidige modelreeks niet alleen onverminderd populair, maar ook talloze malen onderscheiden, onder meer als Auto van het Jaar in Japan (2003-2004).