Forum Subaru Forester (1992 - 2002)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Onzin. Bij mijn Forester uit 2002 in standaard-uitvoering kostte het vervangen van de distributie-snaar helemaal geen ongebruikelijk hoog bedrag. Ik kan de nota van Subaru-dealer Tuijp in West-Beemster niet zo snel meer terugvinden, maar het was zeker niet meer dan de helft van Euro 400,--
Die "beun" was waarschijnlijk de achterdeur van Subaru Nederland in Aalsmeer, en dat Bovag-bedrijf de voordeur van die lui daar.
Ja, want als ik iets ergerlijk heb gevonden in 10 jaar is het wel hoezeer de importeur geprobeerd heeft mij de weg naar hen of mijn dichtsbijzijnde (beginnende) dealer te helpen vinden ten koste van... Daar in Aalsmeer willen ze gewoon niet begrijpen waarom je in mijn regio Den Haag zelden een Subaru ziet, en je de ene na de andere ziet rijden zodra je nabij West-Beemster (in NH) komt.
Antwoord: Ik heb een offerte opgevraagd voor vervanging van de distributieriem e.d. en schrik niet 700 euro inclusief. Onderdelen kosten al 160 euro. Dus arbeidsloon 540 euro. Wie weet hoe lang men over vervanging doet?
Bij Tuyp in West-Beemster. Dus ik begrijp dat grote verschil niet helemaal. Of we praten over iets anders?
Ervaring met Subaru Forester 2.0 automaat: Nooit eerder zo'n fijne auto gehad.
Ervaring met verkoop: Goede inruilprijs gekregen voor zo ver ik mij kan herinneren.
Ervaring met onderhoud: Vanwege leeftijd auto denk Cito ook altijd mee over noodzaak van vervanging van onderdelen.
Vanwege LPG worden bij een grote beurt altijd de kleppen gesteld waardoor de prestaties op LPG altijd optimaal zijn. Hierdoor waarschijnlijk nooit klachten over de motor.
Ervaring met Subaru Forester: Bij aanschaf had de auto 240.000 km gereden. Een zeer betrouwbare auto. Bij 300.000 km nieuwe distributieriem, pompen en rollen geplaatst.
Ik rijd 96k m p/d. De auto breng mij altijd op bestemming zonder problemen. 's Winters 2010 1 keer probleem met de verwarming. De kop was toen gereviseerd, daarna rijd hij als een zonnetje.
Ik rijd er nu 90.000 km mee. Conclusie: zeer goede auto. Is aan te raden aan mensen die veel km maken.
Positieve eigenschappen zijn betrouwbare motor, goede zitting met arm-leun, automatishe lichtuit-schakelaar, stabiele wegligging.
Negatieve-eigenschap: wind-geruis bij de ramen. Niet echt zuinig, hoge autoweg-belasting.
Ervaring met onderhoud: Olie pijlen. Koelvloeistof regelmatig controleren.
Bij aanschaft testrit maken. Als de motor begint in te houden, dan is er wat mis mee met de kop; vooral bij gas auto's. Kop reviseren is erg duur.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 awd: Onopvallende auto, maar zeer fijn om te rijden. Ook in mul zand, modder, tegen hellingen, met caravan ook ideaal. Geen rammeltje te horen, soms in koude toestand beetje eigenwijze koppeling, verder niets dan lof!
Ervaring met Subaru Forester 2.0 awd: Let op bijgeluiden van het cardan, distributiesnaren incl spanrollen, koppeling. Perfecte auto.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 turbo: Kopen! Zeer betrouwbare auto, haalt makkelijk de 500.000 zonder problemen
Ervaring met onderhoud: Onderhoud niet/nauwelijks nodig, blijft altijd rijden.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: 13.000 km. probleemloos gereden. Bij km.stand 116.510 grote beurt + APK gehad zonder extra kosten. Een fijne, oerdegelijke wagen en uitstekende caravantrekker. Ligt door de AWD als een blok op de weg. Heeft daardoor een hoger brandstofverbruik: jaargem. 1:10. Weegt echter geenszins op tegen de pluspunten.
Bij twijfel wel/niet kopen van een gebruikte Forester: gewoon doen!
Ervaring met verkoop: Gezien mijn vorige ervaringen met een probleemloze Subaru Impreza Plus 1.6 deze Forester wederom gekocht bij Auto Oosterhuis in Heiligerlee en aldaar in onderhoud. Een prettig en zeer aanbevelenswaardig familiebedrijf.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 awd: Bij een Forester op ga wil de klopsensor nog wel eens gaan piepen, voor de rest een auto die door zijn gemoedelijke karakter en enorme degelijkheid door blijft gaan tot het bittere einde. Als voorbeeld: Deze winter 2011/2012 als een van de weinigen weten te ontsnappen aan de Oostenrijkse sneeuw dankzij AWD en toyo open country h/t banden. De auto bleef doorgaan waar Mercedes M-Klasse, BMW X5 en Audi AllRoad strandden door hun overdaad aan gesmolten computerchips.
Ervaring met onderhoud: Ik heb beun de haas ingeschakeld omdat regulier onderhoud aan de Forester heel duur is. bij een bovag bedrijf kost de distributieriem 850 euro. Bij mijn beun 400.