Forum Subaru Forester (1992 - 2002)
Reacties van eigenaren
'01
8
bouwjaar
jaar in bezit
315k
km
benzine
Betrouwbaarheid
1
Comfort
6
Motor
6
'99
2
bouwjaar
jaar in bezit
190k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
6
Motor
6
Naam: 1974rp, datum : 15 januari 2014
Ervaring met Subaru Forester 2.0 S-turbo: Controlelampje 'Check Engine' ging regelmatig branden. Subaru-dealer foute diagnose gesteld. Resultaat: gebroken bout bij een van de spanrollen van de distributieriem. Einde motor, einde Subaru.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 S-turbo: Controlelampje 'Check Engine' ging regelmatig branden. Subaru-dealer foute diagnose gesteld. Resultaat: gebroken bout bij een van de spanrollen van de distributieriem. Einde motor, einde Subaru.
'99
3
bouwjaar
jaar in bezit
230k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
5
Motor
8
Naam: Petererk, datum : 31 oktober 2013
Ervaring met Subaru Forester S turbo: Vervang voor een veel beter (verharde)weg- en bochtengedrag de stabiliteitsstangen, endlinks en ophangingsrubbers voor aftermarket, of voor de modellen van de imprezanulls (Subaru=lego).
Ervaring met onderhoud: Zolang je het onderhoud aan de forester volgens de opgegeven kilometers laat doen. kan deze auto tonnen meegaan.
Ervaring met Subaru Forester S turbo: Vervang voor een veel beter (verharde)weg- en bochtengedrag de stabiliteitsstangen, endlinks en ophangingsrubbers voor aftermarket, of voor de modellen van de imprezanulls (Subaru=lego).
Ervaring met onderhoud: Zolang je het onderhoud aan de forester volgens de opgegeven kilometers laat doen. kan deze auto tonnen meegaan.
'02
4
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
lpg
Betrouwbaarheid
8
Comfort
5
Motor
7
Naam: Ralfbungert, datum : 14 oktober 2013
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: Bijgeluiden nemen toe met leeftijd vanaf 240 000 km, piepende D snaar ondanks dat snaar beurt nog 20 000 km uitstaat. Veerdeelhuis gaspomp net iets te vaak revisie bij gasgebruik. Brandstofmeter slaat vaak om bij veel gebruik gas door drukverdeling. Verholpen door regelmatig elke +/-2500 km een hele tank benzine te rijden, verbruik is wel iets aan de hoge kant, voordeel hij rijd betrouwbaar juist bij heel erg slecht winterweer en bij veel km vanaf 30 000 km / jaar, nadeel veel vocht in de winter op ramen, want raamrubbers sluiten gaandeweg de jaren niet meer volledig, ook veel bijgeluidden aan de ramen. Verder super betrouwbare auto een m.i,. een klassieker AWD in de betaalbare klasse om zijn iets lichter gewicht.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: Bijgeluiden nemen toe met leeftijd vanaf 240 000 km, piepende D snaar ondanks dat snaar beurt nog 20 000 km uitstaat. Veerdeelhuis gaspomp net iets te vaak revisie bij gasgebruik. Brandstofmeter slaat vaak om bij veel gebruik gas door drukverdeling. Verholpen door regelmatig elke +/-2500 km een hele tank benzine te rijden, verbruik is wel iets aan de hoge kant, voordeel hij rijd betrouwbaar juist bij heel erg slecht winterweer en bij veel km vanaf 30 000 km / jaar, nadeel veel vocht in de winter op ramen, want raamrubbers sluiten gaandeweg de jaren niet meer volledig, ook veel bijgeluidden aan de ramen. Verder super betrouwbare auto een m.i,. een klassieker AWD in de betaalbare klasse om zijn iets lichter gewicht.
'01
12
bouwjaar
jaar in bezit
230k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Jos180358, datum : 15 februari 2013
Ervaring met Subaru Forester 2.0 S Turbo: Wij hebben deze auto in 2001 nieuw gekocht. Altijd de onderhoudsbeurten laten doen. Bij 100.000 en 200.000 km de distributieriem laten vervangen. enige probleem tot nu toe lekkende stuurbekrachtigingspomp (600 euro) en nu een scheurtje in de radiator weet nog niet wat dat gaat kosten.
Verder een probleemloze, zeer betrouwbare auto. Door de permanente AWD ligt hij als een blok op de weg. De S-Turbo geeft hem genoeg kracht om op een camping een Duitser in een Mercedes met 2-asser caravan erachter uit de modder te trekken :-).
Blijf hem rijden tot ie echt helemaal op is wat voor mij nog jaren mag duren.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 S Turbo: Wij hebben deze auto in 2001 nieuw gekocht. Altijd de onderhoudsbeurten laten doen. Bij 100.000 en 200.000 km de distributieriem laten vervangen. enige probleem tot nu toe lekkende stuurbekrachtigingspomp (600 euro) en nu een scheurtje in de radiator weet nog niet wat dat gaat kosten.
Verder een probleemloze, zeer betrouwbare auto. Door de permanente AWD ligt hij als een blok op de weg. De S-Turbo geeft hem genoeg kracht om op een camping een Duitser in een Mercedes met 2-asser caravan erachter uit de modder te trekken :-).
Blijf hem rijden tot ie echt helemaal op is wat voor mij nog jaren mag duren.
'01
2
bouwjaar
jaar in bezit
282k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
5
Motor
5
Naam: Kosmopoliet78, datum : 4 januari 2013
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: - Bij hogere kilometerstanden stapelen de problemen zich op
- Onderhoud (met name kleppen stellen en distributieriem) veel en veel te duur
- Veel windgeluid in de auto bij snelheden boven de 110km/u
- Goedkoop ogend interieur
- Wegligging op normaal wegdek niet wat je van een awd mag verwachten
- Offroad wel goede rijeigenschappen
- Motor draait lekker rustig
- Matige acceleratie bij lagere toerentallen
Wat mij betreft een afrader indien de auto meer dan 200.000km gereden heeft. Onderhoud is niet meer rendabel.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: - Bij hogere kilometerstanden stapelen de problemen zich op
- Onderhoud (met name kleppen stellen en distributieriem) veel en veel te duur
- Veel windgeluid in de auto bij snelheden boven de 110km/u
- Goedkoop ogend interieur
- Wegligging op normaal wegdek niet wat je van een awd mag verwachten
- Offroad wel goede rijeigenschappen
- Motor draait lekker rustig
- Matige acceleratie bij lagere toerentallen
Wat mij betreft een afrader indien de auto meer dan 200.000km gereden heeft. Onderhoud is niet meer rendabel.
'02
2
bouwjaar
jaar in bezit
185k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
7
Naam: Hans. Idema, datum : 3 december 2012
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: Erg fijne motor en supersterke aut. Met LPG G3 erg leuk tanken, ondanks het inderdaad wel forse brandstofverbruik. Op gas 1 op 9, soms 1 op 8 of 1 op 10 bij erg spaarzame ritjes.
Uitstekende aandrijflijn, stil, soepel en zeer neutraal door de AWD. Zelfs in de sneeuw slechts met veel moeite van z'n stuk te krijgen.
Lekker hoge zit, zonder dat je op de trekker zit en goede stoelen. Koppeling / synchronisatie heb ik lichte twijfels over, moet de toekomst uitwijzen. Motorstoringslampje gaat branden: komt doordat ie niet snapt dat de benzine niet daalt (= door de LPG). Dus af en toe benzine rijden / flink bijtanken en het is weer goed. Al met al een aanrader, wat ons betreft.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Van der Velde, Subaru-specialist te Zuid-Beijerland (Cosis / onafhankelijk? Volgens mij 'vrij' van de importeur - en volgens mij is dat in het geval van Subaru ook het beste...). Garage is verreweg de beste en fijnste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ondanks ook voor ons forse afstand daarom standaard de beurten in Zuid-Beijerland. Eerlijke en vooral zeer terzakekundige no-nonsense mensen. Meerdere keren service ontvangen die onze verwachtingen echt overtrof (schokbreker vervangen bij twijfel, scherpe diagnose gesteld bij motorlampje dat ging branden en afhandeling voorruitschade). Garage zonder opsmuk en (mede daardoor) helemaal top.
Ervaring met Subaru Forester 2.0 AWD: Erg fijne motor en supersterke aut. Met LPG G3 erg leuk tanken, ondanks het inderdaad wel forse brandstofverbruik. Op gas 1 op 9, soms 1 op 8 of 1 op 10 bij erg spaarzame ritjes.
Uitstekende aandrijflijn, stil, soepel en zeer neutraal door de AWD. Zelfs in de sneeuw slechts met veel moeite van z'n stuk te krijgen.
Lekker hoge zit, zonder dat je op de trekker zit en goede stoelen. Koppeling / synchronisatie heb ik lichte twijfels over, moet de toekomst uitwijzen. Motorstoringslampje gaat branden: komt doordat ie niet snapt dat de benzine niet daalt (= door de LPG). Dus af en toe benzine rijden / flink bijtanken en het is weer goed. Al met al een aanrader, wat ons betreft.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Van der Velde, Subaru-specialist te Zuid-Beijerland (Cosis / onafhankelijk? Volgens mij 'vrij' van de importeur - en volgens mij is dat in het geval van Subaru ook het beste...). Garage is verreweg de beste en fijnste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ondanks ook voor ons forse afstand daarom standaard de beurten in Zuid-Beijerland. Eerlijke en vooral zeer terzakekundige no-nonsense mensen. Meerdere keren service ontvangen die onze verwachtingen echt overtrof (schokbreker vervangen bij twijfel, scherpe diagnose gesteld bij motorlampje dat ging branden en afhandeling voorruitschade). Garage zonder opsmuk en (mede daardoor) helemaal top.
Ervaring met Subaru Forester 2.0: Laten nakijken bij een echte Subaru garage, geen ex Saab garage
Ervaring met onderhoud: Een echte Subaru garage in Oudewater, de monteur reed 2 meter heen en weer en vertelde me dat de visco stuk was. Ik ben bij diverse "Subaru garages" geweest die het niet vonden, maar ja een visco zit niet in een Saab of Volvo.