Peugeot-occasions
De 5 populairste Peugeot occasions van 2025
Peugeot 108
Bij kleine auto's draait alles om een kleine prijs. Daarom heeft Peugeot de 108 in samenwerking met Citroën en Toyota ontworpen. Zo konden de ontwikkelkosten sterk worden gereduceerd en kon ieder merk eigen expertise inbrengen. De 108 is daarom charmant als een echte Peugeot, maar betrouwbaar dankzij een motor van Toyota. En wat betreft de motor: deze is ook nog eens zuinig, zodat de 108 zowel in aanschaf als gebruik voordelig is.

Let bij de aanschaf van een gebruikte 108 op eventuele lekkage in de bagageruimte. Dit komt van het derde remlicht en/of de achterlichten en kan op den duur roest veroorzaken. De 108 is gevoelig voor brandstof en olie van mindere kwaliteit; bespaar hier dus niet op.
Peugeot 208
De Peugeot 208 is in 2021 geïntroduceerd, waarbij het merk stelde dat het zichzelf opnieuw had uitgevonden. Dat begint met een nieuwe huisstijl, waarmee de 208 minder speels en meer modieus oogt. De 208 is de eerste Peugeot die hint naar wat later de "i-Cockpit" zou heten, met een klein stuurwiel en een hoge zit voor optimale controle over de auto. Destijds was een driecilinder motor in een b-segment auto een noviteit, maar de viercilinder presteert in deze generatie nog altijd beter.
Zwakke punten van de 208 zijn de lak (zeer gevoelig voor steenslag), multiriem en het elektrische systeem (radio, ESP, airbags).
Peugeot 2008
De Peugeot 2008 kent inmiddels twee generaties: die van 2013 tot 2019 en die van 2020 tot heden (moment van schrijven: zomer 2025). Opnieuw is de Franse charme het onderscheidende element van de 2008, want de meeste andere SUV's ogen stoer en taai, terwijl de 2008 elegant is. De binnenruimte is desondanks prima, met daarbij de hoge zit en het kleine stuurwiel voor goede controle over de auto. In tegenstelling tot de 208, verdient de driecilinder benzinemotor juist de voorkeur bij de 2008.
Let bij de aanschaf van een gebruikte 2008 op de souplesse van de motor (mag niet haperen), de conditie van de distributieriem en de schokbrekers. Het infotainment-systeem van de oudere exemplaren is inmiddels hopeloos achterhaald.
Peugeot 308
De Peugeot 308 gaat mee sinds 2007 en kent drie generaties. Bovendien is de 308 er als hatchback en als stationcar. Die laatste is een slim alternatief voor een SUV omdat een stationwagon evenveel ruimte biedt (maar in de lengte in plaats van de hoogte). Echter, dankzij de lage bouw is een stationcar zuiniger en stabieler.
De eerste generatie van de 308 (2007 tot 2013) kent relatief veel gebreken, dit geldt voor zowel de benzine- als de dieselmotoren. De tweede generatie (2013 tot 2021) zit beter in elkaar, maar pas op voor de 1.6 THP motor.
Peugeot 3008
De Peugeot 3008 kent een bewogen geschiedenis. De eerste generatie (2008 - 2016) combineerde ruimte, prestaties, terreinwaardigheid en innovatieve ergonomie. Dat was zo vernieuwend, dat de 3008 aanvankelijk niet werd begrepen. Gaandeweg vond Peugeot zijn weg en werd de 3008 meer een doorsnee SUV met veel ruimte en een stoere doch elegante uitstraling.
Net als bij de 308, is de THP-motor storingsgevoelig. De tweede generatie is er ook met elektromotor, maar de actieradius (kwaliteit van de batterij) van oudere exemplaren loopt snel terug.