Forum Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)
Reacties van eigenaren
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
6k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
6
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
4k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
9
Naam: Pvanesch, datum : 14 januari 2011
Ervaring met Skoda Fabia Combi Green line: Ben zeer tevreden met deze fijne wagen. Wanneer je rustig rijdt, is het geluidsniveau zeer goed.
Ervaring met Skoda Fabia Combi Green line: Ben zeer tevreden met deze fijne wagen. Wanneer je rustig rijdt, is het geluidsniveau zeer goed.
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Tjeerd, datum : 11 januari 2011
Ervaring met Skoda Fabia Combi: Ik heb de nieuwe eco Fabia Greenline Combi nu een half jaar. Ik ben er in de zomer mee naar Noord-Spanje en naar Polen gereden. Naar Noord-Spanje zat de auto afgeladen vol met kampeerspullen, 5 personen en een kofferdak. Ondanks het grote gewicht reed de auto prima en was de trekkracht ook goed. Alleen optrekken bij 100 km om in te halen gaat minder. Lijkt me logisch met een 1,2 motor. Zo vol geladen was het gemiddelde verbruik 1:17.
Ik haal normaal een gem. verbruik van 1: 23. Een keer 1: 31 gehaald (gemiddeld en gemeten vanaf de start bij huis), maar dat krijg je alleen als je op de snelweg 80 km/uur rijdt en vlak achter een vrachtwagen blijft hangen. Dus daar heb je niks aan. Maar mijn vorige auto reed 1:10, dus ik ben hier hartstikke blij mee. Wel vind ik dat de reclame van Skoda met 1:29 misleidend is. Ik begrijp ook niet dat ze hier niet gewoon de waarheid vertellen. Maakt geen goede indruk. Niemand wordt graag belazerd.
Ik heb de radio/cd-speler/navigator van Skoda als optie erbij genomen en die doet het fantastisch. Ook de Aux-ingang waar je iedere MP3-speler/smartphone op aan kan sluiten met een kabeltje van 3 euro, bevalt uitstekend. Vinden de kinderen ook fijn.
Minpunten:
Irritant is dat er onvoldoende verlichting is in de auto (achterbank) en mijn rechterknie steunt te krap tegen de zijkant van het dashboard.
Het geluid van de dieselmotor is bij lage snelheid inderdaad wat fors, maar ik stoor me er niet aan.
Ik heb wel een euvel aan de brandstofmeter. Na het tanken, kruipt de meter maar heel langzaam omhoog naar de stand 'vol'. Dat duurt soms wel een paar dagen. De dealer kon echter niks vinden. Is een beetje lastig als je bent vergeten wanneer je hebt getankt.
Verder is het qua prijs-kwaliteit, dankzij de fiscale voordelen. een uitstekende auto. Hij is ontzettend goedkoop in het gebruik, voelt degelijk aan en ik heb sinds enkele maanden ook een prima Skodadealer vlak in de buurt (Tiel).
Tjeerd
Ervaring met Skoda Fabia Combi: Ik heb de nieuwe eco Fabia Greenline Combi nu een half jaar. Ik ben er in de zomer mee naar Noord-Spanje en naar Polen gereden. Naar Noord-Spanje zat de auto afgeladen vol met kampeerspullen, 5 personen en een kofferdak. Ondanks het grote gewicht reed de auto prima en was de trekkracht ook goed. Alleen optrekken bij 100 km om in te halen gaat minder. Lijkt me logisch met een 1,2 motor. Zo vol geladen was het gemiddelde verbruik 1:17.
Ik haal normaal een gem. verbruik van 1: 23. Een keer 1: 31 gehaald (gemiddeld en gemeten vanaf de start bij huis), maar dat krijg je alleen als je op de snelweg 80 km/uur rijdt en vlak achter een vrachtwagen blijft hangen. Dus daar heb je niks aan. Maar mijn vorige auto reed 1:10, dus ik ben hier hartstikke blij mee. Wel vind ik dat de reclame van Skoda met 1:29 misleidend is. Ik begrijp ook niet dat ze hier niet gewoon de waarheid vertellen. Maakt geen goede indruk. Niemand wordt graag belazerd.
Ik heb de radio/cd-speler/navigator van Skoda als optie erbij genomen en die doet het fantastisch. Ook de Aux-ingang waar je iedere MP3-speler/smartphone op aan kan sluiten met een kabeltje van 3 euro, bevalt uitstekend. Vinden de kinderen ook fijn.
Minpunten:
Irritant is dat er onvoldoende verlichting is in de auto (achterbank) en mijn rechterknie steunt te krap tegen de zijkant van het dashboard.
Het geluid van de dieselmotor is bij lage snelheid inderdaad wat fors, maar ik stoor me er niet aan.
Ik heb wel een euvel aan de brandstofmeter. Na het tanken, kruipt de meter maar heel langzaam omhoog naar de stand 'vol'. Dat duurt soms wel een paar dagen. De dealer kon echter niks vinden. Is een beetje lastig als je bent vergeten wanneer je hebt getankt.
Verder is het qua prijs-kwaliteit, dankzij de fiscale voordelen. een uitstekende auto. Hij is ontzettend goedkoop in het gebruik, voelt degelijk aan en ik heb sinds enkele maanden ook een prima Skodadealer vlak in de buurt (Tiel).
Tjeerd
Reactie van: Hophoppaardje, datum: 27 april 2011
Antwoord: Hallo Tjeerd,
Ik heb sinds kort een Fabia Hatchback Greenline. Ik las dat de MP3 speler een succes is in de auto. Zelf heb ik het ook geprobeerd met een kabeltje, maar er komt maar een zwak geluid uit de radio. Als er dan verkeersinfo tussendoor komt dan ploft de auto zowat uit elkaar omdat de volumeknop bijna helemaal open staat voor de MP 3 speler. Herken jij dit probleem?
Met vriendelijke groet,
Adri
Reactie van: Peter. Vanbekhoven, datum: 14 september 2011
Antwoord: Je moet het geluid van de mp3 speler hard zetten, in de meeste gevallen is het dan opgelost. Dus als je mp3 geluid laag staat, moet je de radio voluit zetten.
Reactie van: Osttref, datum: 21 februari 2013
Antwoord: Als de brandstofmeter niet goed werkt: even de dagteller op nul zetten, zo kan het ook....
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
12k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
8
Naam: Jdek, datum : 27 december 2010
Ervaring met Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 TDI: Gewoon een hele goede auto voor een kleine prijs.
Ervaring met Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 TDI: Gewoon een hele goede auto voor een kleine prijs.
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
3k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
9
Naam: Pvanesch, datum : 11 december 2010
Ervaring met Skoda Fabia Combi 1.2 eco: Fijne auto om mee te rijden.
Ervaring met Skoda Fabia Combi 1.2 eco: Fijne auto om mee te rijden.
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
5
Motor
3
Naam: Verdonk. Surf, datum : 8 november 2010
Ervaring met Skoda Fabia Combi Greenline 1.2TDI: Minpunten:
-Goedkoop kunststof interieur
-Motorisch erg traag/lui
-Brandstofverbruik bij oma-rijstijl 1 op 19 (1.2 TDI)
-Brandstofverbruik bij normale rijstijl 1 op 17
-Maar slechts 1 interieurlamp helemaal vooraan bij de zonnekleppen, dus kinderen in het pikkedonker vastzetten in de stoeltjes.
-Standaard autoradio pakt allemaal rare zenders bij automatisch zoeken
-Er kan bijna geen ongeremde aanhanger achter door max 400kg trekgewicht
-Vering uitermate stug, oncomfortabel op drempels
Ervaring met Skoda Fabia Combi Greenline 1.2TDI: Minpunten:
-Goedkoop kunststof interieur
-Motorisch erg traag/lui
-Brandstofverbruik bij oma-rijstijl 1 op 19 (1.2 TDI)
-Brandstofverbruik bij normale rijstijl 1 op 17
-Maar slechts 1 interieurlamp helemaal vooraan bij de zonnekleppen, dus kinderen in het pikkedonker vastzetten in de stoeltjes.
-Standaard autoradio pakt allemaal rare zenders bij automatisch zoeken
-Er kan bijna geen ongeremde aanhanger achter door max 400kg trekgewicht
-Vering uitermate stug, oncomfortabel op drempels
Ervaring met Skoda Fabia Combi Greenline: Alles is (vrij) goed, maar houd rekening met de volgende minpunten:
1. Het verbruik ligt vele malen lager dan de (theoretische) opgave: werkelijk 1:20 / opgave 1:29. Vooral belangrijke invloeden zijn: Snelheid (boven de 110km/h gaat het erg meer verbruiken meer dan ca. 5l) Temperatuur/Vochtigheid en Wind hoe kouder/vochtiger/meer wind hoe hoger het verbruik heb nog niet eerder zo'n auto gehad welke zoveel afhankelijk is van deze factoren...
Tot nu toe heb ik tankgemiddeldes van 1:19.4 tot 1:20.4 en dan rijd ik rustiger dan voorheen en redelijk volgens de schakelindicator. Ter indicatie: Heb verschillende andere diesels gehad waarmee het verbruik altijd rond de 1:18 (+/- 1.5) lag...
2. Comfort (vooral op de langere ritten) is net niet het:
a. Je moet constant sturen (zelfcentreer effect is te laag) en voor elke correctie is relatief veel kracht nodig => vermoeiend
b. Korte richels en klinkers worden relatief hard doorgegeven.
c. Te weinig ruimte voor je knieen (voor langere mensen)