Forum Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Skoda Fabia Combi: Geweldige car, rijdt super soepel zou bij inruil weer zo'n zelfde kopen!
Ervaring met Skoda Fabia Combi 1.2: Boordcomputer vervangen. Start/stop-systeem nu weer niet in orde; werkt niet. Pon zegt dealer en dealer zegt Pon. Ik zit in het buitenland en nu wordt er gezegd: regel het met de dealer. Flut tent!
Ervaring met onderhoud: Laat in het buitenland waar ik woon beurten doen doen. Alleen niets net als de dealers in nederland alleen rekeningen te hoog maken.
Ervaring met Skoda Fabia Combi: EGR klep geeft storing. Geen vermogens terugval te bemerken. Benieuwd wat dealer Haas Zutphen (sinds kort) er aan gaat doen. Coulance? Veel slechte ervaringen gelezen over dit motor onderdeel.
Ervaring met verkoop: 1.2, 3 cylindertje loopt als de brandweer. Zwakke punt de EGR klep. Kan vaker voor komen. Kosten; 700 - 900 euro! Eigenlijk is dit geen onderhouds- onderdeel. Toch geen erkenning van de slechte werking van de klep/ koeling.
Per 2017 dealerschap Zutphen overgenomen door Haas Apeldoorn, van Ab Mulder. Evaringen met Mulder waren/zijn goed. Nu voor garantie? Naar Haas.
Antwoord: Zelfde ervaringen. EGR-klep vervangen met coulance. Kosten euro 500,- Daarna 120.000 beurt. Geen bijzonderheden. Twee weken later gruis vanuit brandstofpomp door het hele brandstofsysteem. Totale schade euro 7500,- als met Skoda-onderdelen wordt gerepareerd. Uiteindelijk euro 5000,- met gereviseerde onderdelen.
Reactie Pon: een cadeaubon van euro 150,- omdat ik zoveel pech heb gehad. Het gaat om een Fabia van krap vijf jaar oud waarmee vooral lange ritten naar Noord-Frankrijk worden gemaakt. Absoluut onacceptabel.
Ervaring met Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Ambition: Heb deze auto reeds 4 jaar. Geen problemen tot nu toe, ook geen elektronische defecten of problemen met de EGR-klep. De kleine 1.2 TDI doet gewoon wat die moet doen: rijden van A naar B. Geen strepentrekker maar voor mijn gebruik ruim voldoende. Bokt/dribbelt ook niet bij lage toerentallen, alles gaat soepel. Gemiddeld verbruik over de hele periode is 1 op 23, gemeten aan de pomp. Ik doe wel enkel lange afstanden met deze auto: voor alles wat minder dan 10 km is, neem ik de fiets. Is ook wat prettiger voor de levensduur van de dieselmotor en componenten ... Onderhoud doe ik ook netjes bij de Skoda-dealer. Al kost het meer.
Comfort is goed, veel ruimte. Erg handige auto en flink uitgerust voor het geld. Ik heb nog geen spijt van deze aankoop. Binnenkort komt ons eerste kindje eraan, de Fabia is klaar voor gezinsuitbreiding en meer...
Ervaring met Skoda Fabia Combi Greenline: In bezit van een Skoda Greenline Combi, veel pech mee gehad. In de eerste maanden vanalles mis met het stroomcircuit, EGR klep rond 40.000 km naar de filistijnen. Een hoop kleine dingetjes die niet echt normaal zijn laten verhelpen en nu in 4 jaar de aanjager defect plus het bijbehorende weerstand. Kreeg zo juist de kosten door: 750 euro + het opsporen dmv computer: 44 euro. Helaas geen garantie dus. Iemand tips? Voor mij was dit in ieder geval de eerste en laatste Skoda!
Antwoord: Zelf na 3 jaar en 3 maanden met net 37.000 km op de teller de EGR koeler stuk. Moet nog doorkrijgen wat de dealer er aan gaat doen om dit op te lossen. Vertrouwen in Skoda is nul.
Antwoord: Exact hetzelfde meegemaakt. Kan toch geen toeval zijn. Stroomcircuit stuk (kwam door verkeerde montage trekhaak). Later steeds vaker elektronische probleempjes. En nu... na 4 jaar aanjager stuk. Inderdaad 750 euro. Wat een tegenvallers allemaal. Skoda speelt vermoorde onschuld. Machteloos.
Antwoord: Aanjager werkt enkel in hoogste stand. Schakelaar laten vervangen, belachelijke hoge prijs niet te betalen.
Egr klep ook stuk na weliswaar 130.000 km.
Zeker niet tevreden van Skoda.
Ervaring met Skoda Fabia Combi 1.2 TDI: Betrouwbaar, zuinig! Veel opties, elegant/sportief front.
Ervaring met Skoda Fabia Combi Station: Heerlijk rijdende auto. Hij heeft ons niet een keer laten staan. Hij is zuinig en rijdt licht .