17 september 2019
Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)

Forum Skoda Fabia Combi (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 8 mei 2013

Ervaring met Fabia Combi : Na een 1.4 TSI benzine in de Seat Althea XL naar dit zuinige 1.2 TDI kleine Skoda neefje uit de VW familie, is toch wel een flinke stap. We hebben voor ratio gekozen in plaats van emotie, je weet weer gelijk wat schakelen is als je met zo'n klein vermogen rijdt. Op de snelweg moet je bij een noodsprongetje nog we eens terug naar 3! En da's toch wel even slikken. Verder prima, alle luxe en heel veel ruimte voor weinig geld. Alleen het uitstappen vraagt de nodige lenigheid. Kom nog niet verder dan 1 op 20 maar de zomer moet nog beginnen dus wellicht verbetert dit nog.

Uitvoering12tdi Greenline Busi
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerA-Point

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Fab. Four, datum: 11 december 2013

Antwoord: Zo, de eerste 20.000 staat er op. Gemengde gevoelens, hij doet wat hij moet doen, en daar is dan ook alles mee gezegd. Ontegenzeggelijk ruim zat, kan er flinke stukken mee rijden zonder moe te worden, maar het geringe vermogen gaat maar niet wennen. 1 op 22 is het gunstigste verbruik dat ik kon realiseren met een bewuste rijstijl.
Bij regen watert het voorraam zo heftig af naar de zijramen dat je de zijspiegels niet meer kan gebruiken. Het ingewikkelde inklapsysteem van de achterbanken/leuningen is echt ergerlijk, de ruimte die ontstaat door het wegklappen is dan wel weer geweldig. Hij krijgt van mij een 6,8 maar met name vanwege de lage kosten van deze leaseauto.

 
Reactie van: Fab. Four, datum: 18 augustus 2015

Antwoord: En nu dus ruim 55.000 km gereden, nooit mankementen verbruik gemiddeld 1-18 maar de bewuste rijstijl gewoon achterwege gelaten anders overheerst de ergernis van het te kleine vermogen volledig. Boven de 2000 toeren ga je lekker vanwege de turbo, daar onder blijft het huilen. Elke keer als ik een 1200 benzine Fabia mee krijg van de garage in verband met onderhoud merk je het daadwerkelijke verschil en heb ik spijt dat ik niet voor de benzineversie heb gekozen want de auto voldoet op alle andere punten prima. Enfin nog een kleine anderhalf jaar en we mogen weer wat anders kiezen. Geen ecodiesel meer, dat is zeker!

 
Reactie van: Fab. Four, datum: 24 november 2017

Antwoord: Nou, de pakezel wordt na 5 jaar trouwe maar trage dienst eindelijk ingewisseld. Een ruime 95.000 km gestuurd en vorig jaar vanwege de lage bijtelling een jaar doorgeleased. Verbruik uitstekend rond de 1:20 met normaal rijgedrag en weinig tot geen gebruik van het start-stop systeem.

Betrouwbaarheid, 100% ze heeft mij afgelopen maand voor het eerst laten staan met een losgetrilde accuklem, waarschijnlijk een foutje van de garage dus de auto niet aan te rekenen.

Comfort uitstekend ze zit nog als gegoten en je kan er de duvel en zijn oude moer in kwijt. Rij eigenschappen: tja, tot op de dag van vandaag went het te kleine vermogen nooit. Nog steeds verrassingen en spannende momenten als je snel een manouvre moet maken en je schakelt te laat terug. Daarom ben ik de auto echt zat en blijk dat hij weg gaat. De nieuwe budgetkeuze is een Dacia Logan MCV Stepway. Opnieuw een keuze van het hoofd en niet het hart, de lage bijtelling moest door het hogere percentage worden gehaald uit het lagere aanschafbedrag. Een paar pk'tjes meer en een paar kilootjes minder en op benzine het zal mij benieuwen.

  

, datum: 29 oktober 2012

Ervaring met Fabia Combi : Auto gekocht voor de ruimte en het lage eigen gewicht zodat MRB laag blijft. Voldoet verder prima.

Bij 69000 km liep motor onregelmatig. Was net of er een cilinder niet altijd mee liep (auto gekocht in januari 2012 met 65300 km op teller). Bij controle in garage bleek dat benzine-injector van cilinder 1 defect was. Onderdeel vervangen. Kosten: euro 246.
Na reclamatie mijnerzijds dat ik dit gezien de kilometerstand van de auto wel wat vroeg vond en net anderhalve maand uit de garantie was werd het werkplaatstarief ad euro 66 in mindering gebracht. Injector kost dus 180 euro. Volgens monteur kwam dit wel eens vaker voor, vandaar dat injector op voorraad was.

Uitvoering1,4 16v Ambiente
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand70.000 km
DealerSchmitz

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 16 juni 2012

Ervaring met Fabia Combi : Eind mei merkte ik dat de airco dienst weigerde. Bij controle in de garage/dealer bleek in de condensor van de airco een gaatje te zitten veroorzaakt door, vermoedelijk, opspattende steentjes van het wegdek. Dit grapje gaat mij 750 euro kosten omdat dit niet onder de garantie valt, net als bij een steentje in de ruit. Verzekering dekt de schade wel maar kost op termijn meer door terugval in je no claim. Komt een paar keer per jaar voor volgens de dealer. Vette pech dus, terwijl de auto altijd is gebruikt op normale verharde wegen. Ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen van Skoda Fabia gebruikers.

Behalve de teleurstelling van de airco ben ik tot nu toe niet ontevreden over de auto. Het brandstofverbruik van de 1.2 TDI is laag, maar 1: 25 haal je pas na 20/25 km na vertrek en dan moet je dus minstens een paar honderd km rijden op de autoweg om dat verbruik te halen.

De auto heeft een soepel rijgedrag en is redelijk stabiel. De auto is ruim voor zijn klasse.

Uitvoering1.2 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand7.700 km
DealerRijnWoud

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ackasper, datum: 26 september 2012

Antwoord: Ik zou maar een andere verzekering nemen, want ruitschade heeft niets met no-claim te maken. En valt dus niet terug in no claim.

  

, datum: 21 mei 2012

Ervaring met Fabia Combi : Dit is een fijne auto: rijdt goed, heeft een goede wegligging, is ruim (combi), zuinig maar niet zo zuinig als in de folder staat. De 1.2 TDI haalt 1 op 24 gemiddeld in de zomer. 1 op 30 is ook mogelijk achter een vrachtauto op de snelweg.
Is goed afgewerkt er rammelt en piept niks. Het interieur is wel tammelijk saai, er lijkt niets op of aan te zitten. Goede stoelen met voldoende steun. Het is geen sportauto, dat kan ook niet met zijn 1.2 TDI motortje van 75 pk. Maar ik heb geen moeite om mee te komen met het verkeer.
Waar ik meer moeite mee heb is de eindreductie die maakt dat een doorsnee versnellingsbak, 5 lange overbrengen heeft. Dat betekend dat je net niet 50 kunt rijden in de 4 of 80 in de 5 want dan loopt die onder zijn toeren. Veel beter zou zijn om een 6 versnellingsbak toe te passen. Een ander nadeel van deze keuze is dat je eigenlijk niet goed in zijn 2 de bocht door kunt. Dat zou met een diesel toch zeker moeten kunnen. Dit komt ook door dat het motortje onder de 1500 toeren...

Uitvoering1.2 TDI Greenline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand27.500 km
DealerRotor

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 18 april 2012

Ervaring met Fabia Combi : Ik heb nu 5 maanden een tweedehands Fabia Combi met een 1.4 motor zonder turbo. Benzineverbruik valt tegen. Eerste tankbeurten met fluwelen voet bereden haalde ik 1:15. Toen de winterperiode kwam reed ik (schakelen bij 2000 toeren, max 90/95) maximaal 1:13. Ondertussen heb ik TSL in de motor gedaan en haal ik bijna de 1:15 weer...
Gezien de verhalen van het oude model zou ik geschat toch wel 1 keer de 1:17 willen halen. Zeker met de huidige benzineprijzen.

Uitvoering1.4 Sport
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand56.000 km
DealerRijnWoud

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: Osttref, datum: 21 februari 2013

Antwoord: Ik heb een Fabia Combi 1.4 8V en daar zit de kneep: Het is het oude blok, dat Skoda jaren heeft gebruikt. Niks bovenliggende nokkenas, gewoon stoterstangen (kan trouwens ook met 4 kleppen, zie Honda motorfietsen). Bij rustig rijden -en dat doen we- verbruik 1: 17, 17,5 in de zomer.
Fantastische auto, de beste die ik tot dusver heb gehad. Intussen 380.00 km op de klok en (nog) geen olieverbruik! De versnellingen zijn vrij kort en daarom kun je ook vrij goed met een caravan op pad. Trekgewicht is wel beperkt, tenminste voor een moderne caravan.

  

, datum: 6 april 2012

Ervaring met Fabia Combi : Een zeer goede keus als je ruimte verlangt en niet al te veel geld hebt.

UitvoeringGreenline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand15.000 km
DealerRijnWoud

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 1 april 2012

Ervaring met Fabia Combi : De Fabia Combi, die ik nu toch al 3 jaar heb en bijna 80 000 kilometer sinds eind november 2008, mag niet klagen: Toffe wagen. Het is een 1,9 TDI DIESEL en verbruikt de laatste tijd in plaats van 5 liter dikwijls maar 4, liter. Enorm zuinige motor.
Mooi afgewerkt van binnen. Veel waarde voor heel weinig geld 13 315 euro betaald toen ipv 16 970. En mag niet klagen van de garagehouder in Aarschot Jos Merckx verdient een grote pluim van mij. En Aarschot is niet ver van Leuven Belgiƫ:
Dus is een aanrader voor wie een nieuwe comfortabel en toofe kleine stationwagen zoekt. En nog iets hij is bijzonder populair in onze streken.
Skoda doe zo verder.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
Profile
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »