Forum Renault Scenic (1996 - 2003)
Reacties van eigenaren
'01
2
bouwjaar
jaar in bezit
240k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
5
Motor
5
'03
6
bouwjaar
jaar in bezit
127k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
7
Naam: G. J. Versteeg, datum : 25 februari 2013
Ervaring met Renault Scenic 2.0 16v: Wij hebben een begin 2003 versie, een uitstekende gezinsauto. Worden de kinderen groter (zeg pubers), dan wordt rugleuning achter te klein. Wij hebben nog even te gaan. Over 4 jr, na 10jr. rijden, gaat hij er bij ons uit en wordt het tijd voor een ander model.
Opbergruimte is top, vooral de vakjes onder de stoelen, er is wat meegegaan op vakantie de laatste jaren!
Technisch een goede auto, 1 van de laatste versies uit de Scenic I reeks, wellicht een voordeel. Opvallend: geen roest aan het koetswerk.
Euvels: Afbreken van schokdemper achter (1 keer links en later 1 keer rechts), het achterslot viel een keer eruit (is zo opgelost), in de ophanging paar zaken laten repareren zoals o.a. fuseekogel (speling) en stuurstangen ('bonken' als je over heuvels e.d. rijd). Na 10 jaar ook een keer remleidingen laten vervangen (risico op doorroesten). Motorisch nooit problemen gehad, ook geen bobine problemen.
Ik vind dit een top auto, is zijn geld tot nu toe waard.
Ervaring met Renault Scenic 2.0 16v: Wij hebben een begin 2003 versie, een uitstekende gezinsauto. Worden de kinderen groter (zeg pubers), dan wordt rugleuning achter te klein. Wij hebben nog even te gaan. Over 4 jr, na 10jr. rijden, gaat hij er bij ons uit en wordt het tijd voor een ander model.
Opbergruimte is top, vooral de vakjes onder de stoelen, er is wat meegegaan op vakantie de laatste jaren!
Technisch een goede auto, 1 van de laatste versies uit de Scenic I reeks, wellicht een voordeel. Opvallend: geen roest aan het koetswerk.
Euvels: Afbreken van schokdemper achter (1 keer links en later 1 keer rechts), het achterslot viel een keer eruit (is zo opgelost), in de ophanging paar zaken laten repareren zoals o.a. fuseekogel (speling) en stuurstangen ('bonken' als je over heuvels e.d. rijd). Na 10 jaar ook een keer remleidingen laten vervangen (risico op doorroesten). Motorisch nooit problemen gehad, ook geen bobine problemen.
Ik vind dit een top auto, is zijn geld tot nu toe waard.
'03
2
bouwjaar
jaar in bezit
121k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
6
Naam: Bwertgroeneveld57, datum : 6 december 2012
Ervaring met Renault Scenic 2.0 Emotion Sport: Ik rijd nu zo'n 2 jaar in deze 137 PK Emotion Sport 16V Scenic. Heerlijk comfortabel, vooral lange afstanden. Momenteel een paar All Weather banden eronder en dat bevalt ook uitstekend. Voor het eerst distributieriem laten vervangen (121.000 km) en wat kleiner onderhoud tijdens laatste APK. Betrouwbare auto die gewoon erg lekker rijdt.
Ervaring met verkoop: Er viel prima te onderhandelen over de prijs en de aflevervoorwaarden.
Ervaring met Renault Scenic 2.0 Emotion Sport: Ik rijd nu zo'n 2 jaar in deze 137 PK Emotion Sport 16V Scenic. Heerlijk comfortabel, vooral lange afstanden. Momenteel een paar All Weather banden eronder en dat bevalt ook uitstekend. Voor het eerst distributieriem laten vervangen (121.000 km) en wat kleiner onderhoud tijdens laatste APK. Betrouwbare auto die gewoon erg lekker rijdt.
Ervaring met verkoop: Er viel prima te onderhandelen over de prijs en de aflevervoorwaarden.
'00
7
bouwjaar
jaar in bezit
110k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
7
Motor
8
Naam: J. Vollenbroek, datum : 1 maart 2011
Ervaring met Renault Scenic 1.6V: Gezien de leeftijd van de auto en de prestaties, voldoet de Scenic prima.
Vindt het wel een auto waar je regelmatig een rammeltje hoort en luistert nauw naar het soort band.
Ervaring met onderhoud: Heb alleen sinds het vervangen van de 12 V 1,2 W lampjes bij verstellen van verwarming dat na het vervangen van deze lampjes, deze achtergrondverlichting het niet meer doet, en ook de display verlichting op het dashbord verlicht heel zwak. Verlichting uit zie je de km-stand en klokje prima. Verlichting aan dan geen klokverlichting meer en display erg zwak.
Wie ka mij hiermee aan een oplossing helpen. Lampjes zijn goed en alle zekeringen OK.
Ervaring met Renault Scenic 1.6V: Gezien de leeftijd van de auto en de prestaties, voldoet de Scenic prima.
Vindt het wel een auto waar je regelmatig een rammeltje hoort en luistert nauw naar het soort band.
Ervaring met onderhoud: Heb alleen sinds het vervangen van de 12 V 1,2 W lampjes bij verstellen van verwarming dat na het vervangen van deze lampjes, deze achtergrondverlichting het niet meer doet, en ook de display verlichting op het dashbord verlicht heel zwak. Verlichting uit zie je de km-stand en klokje prima. Verlichting aan dan geen klokverlichting meer en display erg zwak.
Wie ka mij hiermee aan een oplossing helpen. Lampjes zijn goed en alle zekeringen OK.
'02
6
bouwjaar
jaar in bezit
60k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
6
Naam: Jheyden, datum : 22 januari 2011
Ervaring met Renault Scenic 1.6 automaat: Ik kocht de Scenic met slechts een paar duizend km. op de teller. Die staat nu op 60.000. Voor (veelal) hogere aantallen km.'s zijn mijn positieve ervaringen mogelijk niet leidend.
Natuurlijk was het onverwacht dat distributieriem en waterpomp al bij 30.000 vervangen moesten worden. Op leeftijd, niet op km's. Dit waren in de 6 jaren de hoogste kosten. Het vervangen van falende bobines kwam voor 50% t.l.v. de importeur. Het achterklepslot dat op de grond viel bleek eenvoudig zelf te repareren (vervangen ringetje). Verder alleen normaal onderhoud dat ik al jaren bij ATU (grote beurt) of KwikFit laat doen. De Renault-dealer zat in een te fraai glazen paleis dat duidelijk door de klanten betaald moest worden, ging failliet, vervanging duurde jaren en gevonden alternatieven voldoen uitstekend.
De enige reden waarom deze prima auto er misschien toch nog eens uit gaat is het krappe trekgewicht. Hij kan de caravan maar net hebben en dat is soms toch wat oncomfortabel. Verder niets dan lof.
Ervaring met onderhoud: Het onderhoud gebeurt door ATU Breda. Dit bevalt uitstekend. Voor APK/kleine beurt soms KwikFit omdat een vestiging op de route ligt en de ervaringen ook goed zijn.
Ervaring met Renault Scenic 1.6 automaat: Ik kocht de Scenic met slechts een paar duizend km. op de teller. Die staat nu op 60.000. Voor (veelal) hogere aantallen km.'s zijn mijn positieve ervaringen mogelijk niet leidend.
Natuurlijk was het onverwacht dat distributieriem en waterpomp al bij 30.000 vervangen moesten worden. Op leeftijd, niet op km's. Dit waren in de 6 jaren de hoogste kosten. Het vervangen van falende bobines kwam voor 50% t.l.v. de importeur. Het achterklepslot dat op de grond viel bleek eenvoudig zelf te repareren (vervangen ringetje). Verder alleen normaal onderhoud dat ik al jaren bij ATU (grote beurt) of KwikFit laat doen. De Renault-dealer zat in een te fraai glazen paleis dat duidelijk door de klanten betaald moest worden, ging failliet, vervanging duurde jaren en gevonden alternatieven voldoen uitstekend.
De enige reden waarom deze prima auto er misschien toch nog eens uit gaat is het krappe trekgewicht. Hij kan de caravan maar net hebben en dat is soms toch wat oncomfortabel. Verder niets dan lof.
Ervaring met onderhoud: Het onderhoud gebeurt door ATU Breda. Dit bevalt uitstekend. Voor APK/kleine beurt soms KwikFit omdat een vestiging op de route ligt en de ervaringen ook goed zijn.
'99
4
bouwjaar
jaar in bezit
310k
km
lpg
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
6
Naam: A_j_jansen, datum : 14 september 2010
Ervaring met Renault Scenic 1.6 16v: Periodiek onderhoud is nodig. Electronica is storingsgevoelig. Oorzaak lag vaak aan printplaatje of slechte verbinding. Tot ongeveer 290.000 km zonder grote problemen gereden. Hierna namen de onderhoudskosten en aantal storingen aanzienlijk toe.
Ervaring met verkoop: Bij de verkoop werd gesteld aan de hand van een factuur dat de distributie recentelijk vervangen was. Achteraf bleek het de multiriem te zijn. In eerste instantie wilde de handelaar best de riem alsnog vervangen, maar in de praktijk nooit uitgevoerd.
Ervaring met onderhoud: Voor dealerspecifieke zaken gaat de auto naar de dealer
Ervaring met Renault Scenic 1.6 16v: Periodiek onderhoud is nodig. Electronica is storingsgevoelig. Oorzaak lag vaak aan printplaatje of slechte verbinding. Tot ongeveer 290.000 km zonder grote problemen gereden. Hierna namen de onderhoudskosten en aantal storingen aanzienlijk toe.
Ervaring met verkoop: Bij de verkoop werd gesteld aan de hand van een factuur dat de distributie recentelijk vervangen was. Achteraf bleek het de multiriem te zijn. In eerste instantie wilde de handelaar best de riem alsnog vervangen, maar in de praktijk nooit uitgevoerd.
Ervaring met onderhoud: Voor dealerspecifieke zaken gaat de auto naar de dealer
Ervaring met Renault Scenic: Loopt goed, maar door het lekken van de elektrische schuifdaken wordt het irritant. Ik krijg het niet verholpen, nou heeft deze uitvoering er twee. Misschien een oplossing?
Ervaring met verkoop: Niet alles bekend over deze auto.
Ervaring met onderhoud: Vorig jaar distributieriem vervangen en elektronisch gaspedaal, nieuwe voorruit, kleine beurt, nieuwe luchtfilterslang en accu. Verder loopt goed, alleen probleem met water lekkage door het schuifdak waarvan hij er twee heeft.