Forum Renault Megane Estate (2009 - 2016)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Renault Megane Estate GT, Tce 180 getuned: Wat een auto! Optimale prijs- kwaliteitsverhouding. Alle ruimte die je voor je gezin nodig hebt en als getunede GT ook lekker om mee te scheuren. Je komt goed voor de dag bij de klanten en bent niet de patser in de Audi, die je bij het stoplicht gewoon kan uitlachen. Kortom: wolf in schaapskleren.
Antwoord: Ik heb ook een GT line 180 PK. Helemaal top. 2 beurtjes gehad nu 60.000 op- de teller. Nog gen ruitewisser oflampje vervangen helemaal niks. Top auto.
Ervaring met Renault Megane Estate Dci 130: Voor een relatief lage instapprijs in deze klasse een zeer complete en ruime auto. Kofferruimte 524 L is inclusief een onderruimte die niet gebruikt wordt. Daadwerkelijk is kofferruimte 486L, nog steeds groot genoeg. Neerklapbare bijrijders stoel is ideaal. Interieur doet wel echt GRIJS aan. Helaas 0,0 fantasie. Tot op heden alleen maar 1x airco niet werkend en 1x motor management onterecht aan.
Ervaring met Renault Megane Estate GT-Line 1.5 dci: GT Line overtreft alle verwachtingen, zeker als je het vergelijkt met Duitse auto's die ik ook reed. Zeer comfortabel, niet zo springerig als een VW of Audi. Wel harder geveerd en gedempt dan bijvoorbeeld Mazda of Toyota. Kwaliteit beter dan VAG producten, maar minder dan Honda of Toyota.
Uitrusting is STANDAARD buitengewoon goed: alleen nog Bose en Xenon bijbesteld.
Ervaring met Renault Megane Estate: Ik rijd al 25 jaar Renault. Nooit problemen gehad. Sinds juli 2012 heb ik nu een Estate. Bij toeval ontdek ik dat er heel veel water in de kofferbak zit na een regenbui. Ook als de auto op een parkeerplaats staat. Heb geen trekhaak. In mijn woonplaats heb ik al meerdere gesproken met dit probleem. Wie weet het wat het is?
Antwoord: Dat is een lekkage!
Antwoord: Ik zou inderdaad zeggen lekkage of de strips die niet goed zijn? Ik heb er even opgelet de afgelopen weken en ik heb dat probleem in ieder geval niet. Ik heb wel een trekhaak, maar dat zal het wel niet aanliggen (haha).
Antwoord: Ik heb dit jaar een 2e hands Megane II Break gekocht, en die heeft na regen ook de bak van het reservewiel vol water staan. Ik woon in Frankrijk, en heb dus de Franse forums bekeken, en ja, het komt dus zeer waarschijnlijk wel door het monteren van een trekhaak. Er schijnen 2 afdekplaten (L en R, ter hoogte van van de montagebalken) nodig te zijn voor het waterdicht maken van de bak. Deze kunnen besteld worden bij Renault, maar volgens mijn informatie zeker bij Thule, die ook trekhaken levbert, en dit probleem heeft onderkend.
Ik zou dus het bedrijf dat de trekhaak heeft gemonteerd aanspreken op de ondeugdelijkheid van hun ingreep, zodat zou voor de oplossing dienen te zorgen.
Ik hoop dat mijn commentaar u verder helpt.
Antwoord: Lekkage komt via 3e remlicht. Moet dealer opnieuw afkitten. Heb ik ook gehad!
Ervaring met Renault Megane Estate TCe 115: Rijden op de snelweg zorgt voor irritant stuurgedrag. Heb ik nooit eerder meegemaakt (50 jaar rijervaring). 'Tussen duim en wijsvinger' naar Zuid Frankrijk rijden is er niet bij. Het constant moeten corrigeren is zeer vermoeiend.
Advies: maak een zeer uitgebreide proefrit, met name op de snelweg.
Ervaring met onderhoud: Het stuurgedrag wordt door de garage niet als een probleem gezien. "Dat komt door de elektronische besturing". Jammer dat er zo op gereageerd wordt.
Antwoord: Ik ondervind hetzelfde. Uiterst vermoeiend rijden. Volgens de dealer is dit normaal stuurgedrag voor een Megane. Ik dacht dat ik de enige was met deze klachten!
Verder is de trekhaak ook op mijn Megane te laag, waardoor de trailer over de grond sleept bij drempels e.d. Advies: verbouw je trailer.
Antwoord: Dit is ook mijn ervaring. De Megane GT-line stuurt heel direct en dat is voor stadsverkeer heel handig. Ik rijd echter 70.000 km per jaar en voornamelijk op de snelweg en merk dat ik vaak vermoeid uit de auto stap. Dit had ik bij mijn vorige 2 Octavia's niet.
Antwoord: Heb ooit een Megane als leenauto mee gekregen. Onderschijf deze ervaring. Slingerend over de snelweg (continu corrigeren). Hoop motorgeluiden en de gewaarwording dat je heel snel rijdt terwijl dat niet zo is. Daarnaast reageerde het gaspedaal niet prettig. Eerste beetje intrappen erg rap, daarna bij verder intrappen weinig vermogen extra. Dat geeft ook een onrustige rijgedrag. De positie van de navigatiebediening op een dramatische plaats, beneden op de vloer. Lekker veilig al dat naar beneden kijken. Het verbruik viel ook behoorlijk tegen (7,4l/100 1,6l motor). Snap veel positieve reviews hier niet, of had ik gewoon pech?!
Ervaring met Renault Megane Estate Estate 110 dci: Leuke auto voor wie geen Duitse degelijkheid gewend is: stoelen te zacht, bij starten lijkt het meer een tractor, over een vluchtheuvel lijkt het meer een pingpongbal.
Uiterlijk is persoonlijk en werkplaats is oko daar is niets op aan te merken medewerkers doen werk zoals het moet en niet iedereen kan bij een A-merk werken.
Ervaring met verkoop: Auto is besteld via leasemaatschappij en zoals ik al heb aangegeven heb ik de beste ervaring met deze dealer, want vorige dealer of subdealer in onze regio lieten te wensen over.
Renault Oisterwijk goed bezig. Ga zo door. Ik blijf tevreden ondanks ik beslist geen liefhebber ben van de mij in de maag gesplitste auto, maar ik zit droog en hoef niet te lopen.
Ervaring met onderhoud: Rijden en zelf niets aan doen dealer heeft de knowhow en in Oisterwijk doen ze dit goed.
Antwoord: Inderdaad, niet iedereen is de ouderwetse rammelende TDI motoren en slechte TSi motoren gewend. Of de DSG bakken die 100% storing geven. Ach, zie pechstatistieken, en wat kom je eerst tegen? Juist. VAG producten. Zo jammer deze reactie, beste Randy. Misschien maar even de Batavus gaan poetsen?
Ervaring met Renault Megane Estate GT Line: Stille, soepele en ook snelle diesel met een lage bijtelling. Stuurt strak en ligt goed op de weg. Ruime koffer en goede stoelen, een aanrader.