Forum Renault Grand Espace
Reacties van eigenaren
Ervaring met Renault Grand Espace 1.9 dCi privilege: Wij ervaren het als een prima rijdende, zeer ruime gezinsauto.
Ervaring met verkoop: Gewoon altijd opletten en optijd je mond opentrekken.
Ervaring met Renault Grand Espace 1.9dci privelege: Heb zeer slechte ervaring met mijn Espace. Kocht hem vorig jaar voor de vakantie (kan namelijk 2000 kg trekken). Onderweg heel mijn motor vastgelopen. Schade 7500 euro. Dit jaar precies het zelfde. Wat blijkt: de motor is te licht en boven de 200.000 lopen ze allemaal vast? Heb er toch wel even 15.000 voor moeten sparen. Advies: koop de auto nieuw en verkoop hem binnen 3 jaar.
Ervaring met verkoop: Koop deze auto nieuw en verkoop hem weer binnen 3 jaar. Heb er nu voor de tweede maal sinds een jaar een nieuwe motor in. Ik durf er niet meer in te rijden ben nu al 9000 euro kwijt in 1 jaar? Ga nog liever lopen!
Ervaring met onderhoud: Koop deze auto nooit boven de 20.0000 kilometers. Motor loopt 100% vast.
Antwoord: Geac hte heer, mevrouw,
Hoewel uw bericht al weer van een tijdje terug is, heb ik er een paar vragen over. Maar eerst vertel ik u mijn verhaal:
Renault Grand Espace type 2.2 dCI
Bouwjaar 2003, km stand 209749.
Tot 134000 km onderhouden door officiele Renault garage (incl. vervanging distributieriem als laatste grote ":motor onderhoud":). Hierna door zeer goede lokale garage vlgs. het boekje.
Notabene op weg naar vakantie, in Parijs begaf de motor vd Espace het. Konklusie van diverse experts: gebroken/kapot drijfstang-lager.
oplossing: revisie motor plaatsen.
Een uitermate kostbare aangelegenheid.
1. Wat zijn de gegevens van uw G Espace?
bouwjaar, type, diesel, motortype (2.2dCI?)
2. Wat was er met de motor aan de hand?
3. Waaruit blijkt volgens u dat de motor te licht zou zijn?
4. Waarop baseert u uw zin ":boven de 200.000 lopen ze allemaal vast?": ?
5. hoe heeft u dit met Renault afgehandeld?
Ik heb in een aangetekende brief de verkopende partij (een officiele Renault dealer) uitgenodigd tot overleg en tot het doen van een voorstel. En heb bij Renault Nederland een melding van het voorval gedaan.
De chef werkplaats van de Renault garage bevestigde desgevraagd ":dat het niet te ontkennen viel dat deze motor bekend stond om zijn problemen":
Het zou kunnen dat deze motor inderdaad te licht is gekonstrueerd en de turbo druk niet aankan. Maar ik wil dit wel ":hard": hebben. Ik ben van mening dat een drijfstang-lager niet kapot mag gaan (fundering van een huis).
U begrijpt,
Uw reactie en mogelijke beantwoording van mijn vragen stel ik zeer op prijs!
in afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet,
Martijn de Reus
Ervaring met Renault Grand Espace Enitiale: Kopen. Alleen de ventielen zijn niet goed.
Airco matig, panda beter.
Ervaring met Renault Grand Espace Initiale: Veel plezier
Ervaring met Renault Grand Espace 3,5 V6: Volgend jaar verkoop ik hem en neem dan zeker eenzelfde exemplaar, mits de rijeigenschappen niet minder zijn van de lichtere motoren versies/
Ervaring met Renault Grand Espace 2.0T Privilege: Geweldig ruime en comfortabele auto. Motor absoluut voldoende. Wegligging is redelijk en sturen is slecht. Totaal geen gevoel van contact met de weg en vermoeiend omdat er permanent gecorrigeerd moet worden om in de rijbaan te blijven. Jammer, want dat doet afbreuk aan het totaal. Betrouwbaarheid redelijk. Inmiddels aircopomp vervangen, dynamo, injectiesysteem, brandstofslang dus de Phase 2 is geen toppunt van betrouwbaarheid. Na 130.000 km beginnen ook steeds meer rammeltjes en kraakjes op te treden.