Forum Renault Grand Espace
Reacties van eigenaren
Antwoord: Dat dacht ik ook eerst.....Maar je piept wel anders als je een rekening van 5000 euro met droge ogen voorgeschoteld krijgt bij 150.000 km, terwijl je weet dat de auto altijd al zijn beurten op tijd heeft gehad. Dus ook eerdere reparaties (o.a. turbo) hebben daarop geen invloed. Stap dus niet in vliegtuig waar ergens 'Renault' op staat! Want ze staan niet achter hun product en nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
Antwoord: Nog steeds geen onkosten behalve dan een foutmelding van het ABS, bleek sensor te zijn, voor de rest een goede wagen
Antwoord: Moet je toch gelijk geven, de turbo klapte eruit. Kostenpost: 3000 euro.
Heb hem ingeruild en een Renault Espace 2.0i met LPG gekocht uit 2009.
Hopen dat deze zonder turbo langer meegaat.
Antwoord: Andy waar ben je toch aan begonnen? Van de Fransen is alleen hun wijn en kaas goed
Jij gaat nog wel wat beleven met Renault. Google maar eens even, helaas ben ik ook Renault ervaringsdeskundige
Antwoord: Het is nu 29 oktober 2015. Behalve banden en onderhoud geen grote onkosten gehad. Rij nog steeds met veel plezier. Komt omdat ik bewust geen turbo heb genomen, deze motor is wel betrouwbaar.
Antwoord: Het is nu 3 mei 2017 en de Renault heeft nu 255.000 gelopen. Nog steeds geen mankementen, regelmatig zijn beurten door de dealer. Ben nog steeds tevreden, dus wel wat minder vermogen zonder de turbo, maar een stuk minder ellende.
Ervaring met Renault Grand Espace Initiale: In februari beurt en APK gehad. Geen bijzonderheden, behalve dan dat er wederom ruitensproeivloeistof in rekening wordt gebracht, terwijl ik het reservoir zojuist zelf had afgevuld.
In maart begeeft de turbo het (2e keer), een ontluchtingsslang is pardoes gesprongen (vorig jaar ook al, maar dan een andere: 400 euro), blijken er twee achterveren gebroken en blijken de remblokken voor versleten. Kassa: 4000 euro. Hoezo beurt en APK? Nee, geen Renault meer hierna en ook de dealer is dus niet te vertrouwen. Het blijven ordinaire autohandelaren!
Ervaring met Renault Grand Espace Initiale: Gebruik het navigatiesysteem niet in het buitenland, daar loopt het vast. Verder geen problemen gehad.
Ervaring met Renault Grand Espace 2.0 T Dynamique: Vanaf 3/2006 is de auto flink gewijzigd en komt ook veel beter uit de betrouwbaarheidsoverzichten.
Ervaring met Renault Grand Espace 2.0: Een paar weken geleden: reaparatiekosten 3.400 euro voor distributieriem (is normaal bij deze km.stand), maar ook een vernsellingsbakpakking o.i.d., vliegwiel, waterpomp. Nu weer 1.300 euro voor de vervanging van stuurkolom (2e hands door garage op de kop getikt) en compressor airco.
Ervaring met onderhoud: Ik zal niet zo maar een Espace adviseren, omdat ik van een client hetzelfde hoorde: ook over de 4.000 euro kosten.
Ervaring met Renault Grand Espace: Ook wij hadden een Espace, een 3.5DCI en was 1,5 jaar toen wij die kochten (2006). Vroegen nog of het waar was dat deze veel problemen gaven ... dealer gaf aan inderdaad wel eens problemen met de Espace gehad te hebben, maar dat de nieuwe types dat niet meer hadden en er nog tot de auto 3 jaar oud was garantie op zat. Gelukkig dus maar! Wij hadden die auto goed nodig qua ruimte voor het gezin en qua trekkracht voor ons eigen bedrijf. Prima combinatie die erg goed beviel ALS die reed!
Vrij snel al problemen met de turbo en dus alles daaromheen, een reparatie van 9000 euro! Gelukkig onder de garantie, maar wel 3 weken de auto kwijt. Toen in Duitsland net onderweg naar de wintersport, 2 maanden na de grote reparatie waren er sensoren kapot en begrenst alles, dus kropen met 50km per uur over de snelweg.
Hoop gedoe dus op kerstavond. Later net voor de grote vakantie weer de motor in de soep, turbo en alles weer kapot. Zelfde als eerste keer! Dit kwam normaal nooit voor zeiden ze. Nou wij hebben de Espace de showroom in gereden en direct iets anders ervoor meegenomen aangezien we een week later naar Italië: zouden gaan.
Garage gaf goede service hoor, maar het merk Renault heeft ons vertrouwen voorgoed kapot gemaakt!
Nooit meer Renault!
Ervaring met Renault Grand Espace: We hebben onze Grande Espace, 2.2 DCI in mei gekocht. Datum kenteken 2-2005. Hij had 154.000 op de teller. Afgelopen week, bij 163.000 km heeft de turbo het begeven en is de motor op hol geslagen op de olie.
Het gevolg is dat er overal olie zit en twee cilinders volkomen vast zitten. Het ziet er naar uit dat we een nieuw motorblok en diverse onderdelen nodig hebben. Geschatte kosten, inclusief inbouw en btw ruim :10.000! Dit vind ik toch wel zuur, voor een 4.5 jaar oude diesel auto, waarvoor het onderhoud conform de richtlijnen gevolgt is. Hoe blij ik ook met deze auto was, eens maar nooit meer een escpace.
Ervaring met Renault Grand Espace 2.2dci: Ik heb blijkbaar geluk met dit type 2.2 DCI uit 2004.