Porsche 911 (1998 - 2005)
Nieuwe Porsche 911 gaat in twee varianten van start
Beide 911-modellen beschikken over een nieuw ontwikkelde zesversnellingsbak en een gemodificeerd onderstel, dat bij de Carrera S standaard actieve demping omvat. Voor de 911 Carrera is dit onderstel, met de naam 'Porsche Active Suspension Management', als optie verkrijgbaar. PASM biedt in de 'Normal'-stand een sportief-comfortabele basisafstemming van de schokdempers. Na het indrukken van de Sport-toets wordt echter een straffere demperafstemming gekozen. Naast PASM wordt bovendien als verdere optie een 20 millimeter verlaagd sportonderstel met mechanisch sperdifferentieel voor de achteras aangeboden.

Velgen en banden zijn een maatje groter geworden. De 911 Carrera staat nu standaard op 8J x 18-velgen met 235/40 ZR 18 banden voor en 10J x 17-velgen met 265/40 ZR 18 banden achter. De Carrera S heeft voor 8J x 19 velgen met 235/35 ZR 19-banden en achter 11J x 19 velgen met 295/30 ZR 19 banden.
Het ontwerp van de nieuwe Porsche 911 is een consequent vervolg van de ruim 40 jarige 911 traditie. Door de nieuwe exterieurstyling, met onder andere een grotere spoorbreedte en een grotere nadruk op de taille, is de verschijning van de Porsche 911 dynamischer, strakker, krachtiger en tegelijk eleganter geworden. Andere markante details van het evolutionaire ontwerp zijn de nieuwe, ronde koplampen met aparte verstralers in het front, sterker geaccentueerde spatborden, nieuwe dubbelarm-buitenspiegels, anders ogende paneelnaden en een aerodynamisch geoptimaliseerde achterspoiler.

De Nederlandse prijs van de nieuwe Porsche 911 Carrera is nog niet bekend.