25 augustus 2019
Peugeot 807

Forum Peugeot 807

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 juli 2018

Ervaring met 807: We hebben de auto vorig jaar tweedehands gekocht en al enorm veel kosten gehad (blijkbaar normaal na 140.000 km). Handremkabel al 2x vervangen en nog werkt hij niet zoals het moet. Heel veel storingen die de garages er niet uit krijgen. Achterruitsproeier gaat af wanneer het wil, ruitenvloeistof is heel snel op. Veel onderdelen komen snel los. Achterdeuren mankeren soms.

Een positief punt: zalige ruimte en handig om veel personen te vervoeren.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor6
  
  

, datum: 14 augustus 2015

Ervaring met 807: Ik ben zeer tevreden, kleine probleemtjes, zoals uitlatgas storing terwijl niks aan de hand (al meer dan 4 jaar).

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik doe onderhoud bij Bovag bekend garage, wan bij een delaer is te duur, en ik merk geen verschil.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit6 jaar
KM-stand196.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Scaddeo, datum: 12 november 2017

Antwoord: Ik heb ook 2 jaar lang storing uitlaatgas gehad. Peugeot garage heeft 2x gekeken maar niks kunnen vinden. Toevallig iemand gesproken die zei dat het gasklephuis gereinigd moest worden. Kosten 40,- Auto gereset en storing was weg.

  

, datum: 26 juli 2014

Ervaring met 807: Naast regulier onderhoud nog geen grote kosten gehad. Ook last van afbladderende portiergrepen en een bestuurdersstoel waarvan de vulling los laat.

Heerlijke dieselmotor en zelfs met 7 persoonsbezetting goed te berijden. Nog geen koppeling vervangen, 1x een uitlaatdemper vervangen. Multifunctioneel karakter uniek en verbruik van 7,4 l/100km. Ik rijd nog een paar jaar door.

Uitvoering2,2 HDFi ST.
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand349 km
DealerWassink

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 22 mei 2013

Ervaring met 807: Stoelen van 2e en 3e rij zijn kwalitatief niet geweldig met name de verstelling en het eruitnemen.

Uitvoering2.2 16v St
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand242.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 6 januari 2013

Ervaring met 807: Enkele weken geleden 222.222 km op de teller van de 2.2 HDi uit 2005. Nog steeds een heerlijke auto voor het hele gezin en andere meerijders, op vakantie geweldig vanwege de laadruimte, waarbij zelfs volgeladen nog alle stoelen in de slaapstand kunnen. 1000 km op een tank is goed haalbaar.

Nooit bijzonderheden of grote reparaties gehad (uiteraard wel distributie, koppeling e.d. standaard zoals voorgeschreven). Schuim in bestuurdersstoel is klaar met afbrokkelen :) en op twee deurgrepen schilfert de chroom-laag eraf: that's it.

Wel van Davo naar Citroengarage Hecle (Voorburg) overgestapt, want iemand die luistert en bovendien ongevraagd op de kosten let is wel zo prettig.

Alleen zit er nu een hard tikkend geluid ergens in de motor, als een ouderwetse koude dieselstart, maar dan veel harder en ook als de motor allang warm is. Oorzaak moet nog achterhaald worden. Iemand een idee?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jos, datum: 10 november 2013

Antwoord: Ik weet niet of je het probleem nog hebt, maar die diesel nokkel bij optrekken wordt veroorzaakt door een teveel aan brandstof t.o.v. de hoeveelheid lucht. Bij mij lekte de intercooler waardoor turbodruk verlies optrad. Nadat deze was vervangen, was het een heel stuk minder. Verder kan het door de injectors komen die geen zuivere inspuiting geven.

  

, datum: 8 december 2012

Ervaring met 807: Nu 120.000 km. Wagen begint tussen 2000...3000 rpm lichtjes te brommen. Eerste teken van verslijtend tweemassavliegwiel.

Bij Googlen blijkt: algemeen bekend probleem bij TDI, TDCi, HDi, dCi, 2.0D (Volvo) vaak vanaf 70.000 km al. Familievriend met Lancia Phedra heeft het voor de tweede keer moeten vervangen (eerste keer bij 90.000km, nu van de week bij 200.000 km).

Dus bij mij komt het er ook aan. Te verwachten kosten ong. 400 euro (vliegwiel), tegelijk wordt koppeling dan ook vervangen ong. 300 euro plus arbeidsloon 300 euro: = totaal 1000 euro.

Maar is dus geen probleem specifiek voor dit model.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Peter. Evenblij, datum: 11 mei 2013

Antwoord: Ondertussen bij 126.000 km (eigenlijk nog wat preventief) vliegwiel en koppeling laten vervangen. Dan blijkt wel dat de koppeling bv., hoewel die nog niet slipte, zijn beste tijd gehad had. Auto rijdt werkelijk weer als nieuw, en het brommen is helemaal verdwenen.

Voor alle zekerheid (gezien de ervaringen met dit soort auto's, had zelf eerst ook 2x een Citroen C8) had ik bij 100.000 km maar een nieuwe distributieriem laten plaatsen (incl. waterpomp spanrollen etc).

En bij 105.000 km zag ik wat oliesporen buitenzijde intercooler, op internet voor 170 euro: incl. verzendkosten nieuwe gekocht en bij mijn vrije werkplaats laten inbouwen.

Wagen is nu weer helemaal fit voor de komende 100.000 km. Rijdt er met erg veel plezier in. Vroeger 3x een HDi 110pk gehad, deze HDi 136pk rijdt door zijn koppel van 320Nm (340Nm korte overboost in 1,2,3) heel aangenaam, zelfs in deze auto van 1800 kg.

  

, datum: 1 oktober 2012

Ervaring met 807: Kijk goed naar de uitneembaarheid van de stoelen op 2e en 3e rij. Veel fouten in onderstel stoelen.

UitvoeringHDI 2 Ltr
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit2 jaar
KM-stand215.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 »