Forum Peugeot 407
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 407: Niet doen, koop hem niet. Altijd storingen met electronika. Reparaties beginnen bij 250 euro, stopt nooit.
Ervaring met Peugeot 407 2.0 HDI: Vermogen is geweldig, Saab, Mercedes, A4 en BMW leggen het af bij sprintjes, trekt moeiteloos door tot 150 in de 5. Wel koppelingsproblemen en bij 159.000 deze laten vervangen. Gezien de prijs als de kop er af is een echte aanrader.
Ervaring met Peugeot 407 1.6: Regelmatig elektronische problemen: centrale vergrendeling sluit zomaar met sleutel nog op contact, storingen melden die er niet zijn, te lage turbodruk, turbo kapot op 160.000 km, tweede turbo kapot op 170.000 km, afgebroken luchtfilterkast.
Antwoord: Leuk om hierop te reageren. Een defecte turbo is bijna altijd eigenschuld of van uw garage. Olie verversen optijd en zeker de filters. Turborad draait 200.000 toeren en dan semisynyhetich voor schrijven is waanzin. Wweede turbo duidt op een niet gereinigd oliekanaal en of interkoeler en is geen Peugeot-schuld, doch uw garage blijkt onkundig in deze. Wat ook goed helpt ter voorkoming is xado een monteur in een tube maar dan een die wel werkt.
Ervaring met Peugeot 407 1.8 16v: Een mooie wagen, maar er treden wel geregeld storingen op. Vooral met de radio en cd-speler.
Ervaring met Peugeot 407 2.0 16v td: Er zit werkelijk alles op deze auto, maar of je daar nu blij mee moet zijn? Elke storing geeft hij aan: bandenspanning, lampen defect, echt alles. Alleen jammer dat deze auto ook storingen aangeeft die er niet zijn. Kost je een hoop geld om elke keer naar de dealer te gaan Peugeot rekent alleen al voor uitlezen 120 euro. Kwam een keer voor een probleem met de koppeling en stuurbekrachting, zeiden ze doodleuk dat er een nieuwe koppeling en stuurbekrachtingspomp in moest. Kosten 2800 euro! En dat terwijl een ander er een beetje stuurbekrachtingsolie en koppeling bijstellen. Kosten 33 euro. Peugeot bedankt. Nooit meer. Storingen zitten er nog steeds. Gewoon oprijden die bak of inruilen met storing en al. Blijft toch terug komen. Dat zijn mijn ervaringen met Peugeot.
Antwoord: Ik heb dat dus ook... Hij stuurt super slecht naar links, als ze dan de vloeistof evrvangen hebben dan doet hij eht weer een paar weken prima! Daarna weer problemen! Ook met de electronica, dan doen de parkeersensoren het weer niet, dan weer een lamp kapot, dan weer geen stoelverwarming... Iemand tips wat betreft het sturen??
Antwoord: Ok heb dit ook gehad, de oplossing is het oliereservoir van de stuurbekrachting net iets boven het max-peil vullen. Gebruik wel de goede olie!
Antwoord: Heb dit ook voorgehad. Oplossing was inderdaad servooliereservoir iets bijgevuld, en verder nooit meer probleem mee gehad.
Ervaring met Peugeot 407 2.2 XT PACK: De eerdere 407 2.2 benzine met handschakelbak is, t.o.v. de automaat en het latere type van eind 2005, zeker aan te bevelen. Deze auto heeft alles in zich. Voornamelijk comfortabel, maar zeker ook sportief als je dat wenst.
Ervaring met verkoop: Overgekocht via Bovee uit Amersfoort, omdat deze 407 ALLE optie's had en
bijna nergens in deze uitvoering te koop was, en puur omdat ik een vaste
klant van Vingerhoets ben, wilde deze dat voor mij regelen met hoge
uitzondering. Je zal het maar als goedlopend bedrijf voor je klanten over willen hebben. Prima!
Vingerhoets: met stip de beste Peugeot-dealer van Nederland, ook getuige de
prijzen die zij mochten ontvangen vanuit Peugeot France. Op gebied van
Service, verkoop en klantvriendelijkheid.
Ervaring met onderhoud: Nooit problemen gehad. Goede prijs kwaliteits verhouding.
Ervaring met Peugeot 407 110 HDI & 140 HDI: Nu met twee 407'ens dik 275.000 km en geen grote problemen, enkel wil emmissie storing lampje nog wel eens branden, maar dat geeft gelukkig geen verdere problemen.