Forum Peugeot 308 SW (2014 - 2021)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb sinds juli ook een peugeot308 SW van bouwjaar 2015. Heb ook zo'n irritant kraak geluid in de achteras. Mensen horen mij al van een afstand aan komen. Hoop wel dat de dealer of peugeot zelf er iets aan gaan doen. We wachten maar af.
Antwoord: Ik had zelfde probleem met 308 SW uit december 2015. Probleem is door garage DAVO te leidschendam opgelost door voor zover ik weet enkele nieuwe onderdelen en verlijming.
jos reulen
Antwoord: Dit valt onder garantie. Ikzelf lease deze auto. Complete achtertrein en een kabelboom onder garantie vervangen.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi: Deze auto onlangs als leaseauto gekregen. Ook bij mij een krakend geluid wat door de dealer is aangeduid als "kraak in de achteras". Van de dealer te horen gekregen dat er door Peugeot nog geen oplossing is aangedragen. Ik vind dit niet kunnen. Mocht ik in de toekomst een auto kopen dan zal dat zeker geen Peugeot zijn!
Antwoord: Sinds kort zelfde probleem in een 308 SW. 27.000 km gereden. Dealer Davo in Leidschendam zegt dat er een actie vanuit Peugeot zal komen om dit op te lossen, maar ik zie op Internet al meldingen van dit probleem september 2014. Toen ook al actie aangekondigd maar de Fransen nemen er een loopje mee. Is er iemand die oplossing van dit probleem heeft meegemaakt?
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem sinds enkele weken. Ben vandaag bij de dealer geweest voor een afspraak en het zou opgelost worden door een product binnen in de as te spuiten waardoor de metalen delen elkaar niet meer kunnen raken.
Antwoord: Klopt, de as wordt opgespoten met een soort pur. Werd bij mij uitgevoerd in juni 2017 en sindsdien geen last meer van gekraak of gepiep. Dag en nacht verschil.
Antwoord: Heeft de Peugeot 308 gt line bj 2015 ook zo een as daar ik ook met een krakende as zit. Juist of er metaal tegen metaal tikt. Vooral in bochten of onevenheden in het wegdek.
Antwoord: Ik ben er ook voor naar de dealer geweest. Ze gaan de achteras volspuiten met pur. Over de kosten ben ik nog in gesprek met Peugeot Service. Mijn 308 SW is ruim 2 jaar en heeft 90.000 km gereden. Dit heeft echter niets te maken met km-stand. Is gewoon een fabricagefout die, wat mij betreft, kostenloos door Peugeot zou moeten worden verholpen. Heeft niets te maken met gewone slijtage.
Antwoord: Het is een bekend probleem. Bij mijn 308 1.2THP van 2015 is de achteras vol gepurd op voorhand bij aankoop in 2019. Echter begon het gekraak opnieuw en is er een nieuwe achteras onder gekomen. Ik was de eerste die er mee terug kwam... Peugeot NL geeft niet thuis. De dealer heeft vanwege de goede relatie vanaf 1988 uit coulance de helft voor eigen rekening genomen. Totale kosten ongeveer Euro 1.300,= in 2021
Ervaring met Peugeot 308 SW: Bij 17500 km. ook een krakende achteras. Dealer zegt zoals vele andere dat er niks aan te doen is. Het enige wat ik kan doen is wachten op een terugroepactie van Peugeot zelf. Maar het is inderdaad beschamend dat een auto van dit kaliber en een zo lage kilometerstand dit soort kuren vertoond. Jammer, want het is een fijne auto om in te rijden.
Antwoord: Bij mij ook een kraakende as. Helaas verschillende manieren getracht om er een oplossing voor te krijgen. Allemaal te vergeefs. Vind het bijzonder irritant dat ze je met een dergelijke auto laten rondrijden. Of heb je ondertussen beter nieuws ontvangen? Enige wat ik te horen krijg is dat er aan een oplossing wordt gewerkt.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDI: 2,5 wk geleden plotseling trillende auto, sterk toenemend bij gasgeven. Na 800m geparkeerd bij zijkant benzinepomp. Werd door tankende klanten gewezen op lekkende vlammen onder motor, direct geblust. Garage: rechter motorsteun weggebrand, oorzaak onbekend. Aandrijfassen OK. Wie weet mogelijke oorzaak?
Ervaring met Peugeot 308 SW: 40.000 km grootste iritatie: stuurt onzeker en schudden van het chassis bij een snelheid van 80 km/u en meer danwel onbelans in het blok van de zogenaamde massa vliegwiel? Reactie van Peugeot: "karakter van de wagen"!?
Antwoord: Ook ik rijd 308 SW van december 2014. Ben al een jaar bezig met het trillen. Met name het hele chassis en voelbaar in pedalen en zitting. Bij ca. 80 km/h tot 125km/h. Nieuwe banden, uitlijnen, op auto uitbalanceren, rechter vooras vervangen. Hij doet het niet de hele dag, maar veelal bij warme motor. Dealer weet zich geen raad. Ik hoor graag wie ook dit probleem heeft en evt een oplossing?
Antwoord: Mijn auto is een Peugeot 308 SW 2 liter diesel uit maart 2018 nu 35000 km gereden en conclusie en ervaring die ik ermee heb is: koop nooit een Peugeot 308 SW met elektrische stuurbekrachtiging. Hij rijdt wel van a naar b maar dit de eerste Peugeot maar ook de laatse. Heb bijna 3 miljoen km ervaring met autorijden dan kan je wel zeggen dat ik ervaring heb. Je blijft je ergeren en de garage blijven zeggen, tja het is binnen de tolerantie.
Antwoord: Ik heb hetzelfde, zeer ergerlijk. De voorkant trilt door het stuur, pedalen en stoel heen vooral erg bij constante snelheden 80 tot 125. Ik heb het sterke vermoeden dat de wielen niet centreren bij het monteren, de bouten zijn bij alu-velgen niet centrerend, het wiel is dan vaak wel goed rond en in balans maar als hij uit het midden van de as vastgzet word omdat deze bouten bij Peugeot niet centreren. De velg met band gaat dan hobbelen omdat hij vaak uit het midden van de as vastgezet word wat je niet kunt zien althans de meeste mensen niet. Oplossing is stalen velgen gebruiken want dan word de velg wel gecentreerd vast gezet omdat de bouten op een ander vlak aangezet zijn.
Ervaring met Peugeot 308 SW 2.0 GT 180: Prima auto. Snel. Zuinig en ziet er goed uit.
Ervaring met verkoop: Ga voor een Peugeot naar Henk Visscher Culemborg.
Antwoord: Mijn klachten kunnen ze bij de Peugeot Dealer in Helmond niet oplossen, ze zijn afhankelijk van een antwoord afkomstig van de fabrikant. Intussen blijf ik steeds met dit hinderlijk krakend geluid rondrijden..
Heeft iemand advies welke dealer mijn Peugeot 308SW HDI kan repareren?
Helmond, Venlo en Eindhoven willen of kunnen het allemaal niet.
Alvast bedankt.
Antwoord: Had ik ook blijkt het achter as te zijn! As inmiddels vernieuwd.
Antwoord: Mag ik zo brutaal zijn om te vragen door wie het is gemaakt? Onze dealer kan het niet maken zeggen ze.
Antwoord: Inderdaad, hier ben ik ook heel erg benieuwd naar. In Helmond zeggen ze beter om even te wachten. Inmiddels wacht ik al maanden en wordt het gekraak steeds erger. Het blijken de torsieveren in de achteras te zijn die het geluid veroorzaken.
Antwoord: Ik heb ook het probleem rammelend geluid achterin (na 50k km's). Nu zegt dealer hier in Rotterdam e.o. dat constructiefout is en vervangen achteras het geluid later weer terugkomt. Hij zegt dat bij importeur ligt. wat nu? Ik wacht al weken/maanden en geneer mij om in een 308 te rijden bij mijn klanten.
Antwoord: Mijn 308 SW had dat vervelende geluid ook. De dealer zegt dat het aangegeven is bij Peugeot maar wat een dom antwoord vind ik. Dan rijd je een auto van 32.000 euro en dan dit geluid. Ik wordt er gek van het geluid. Maar ik wacht even nog af en zie het wel wat ze hieraan doen. Ik zal zeggen: geen 308 SW kopen zolang dit niet opgelost is.
Antwoord: Dezelfde ervaringen. Krakend geluid vanuit rechterkant achteras/achterwiel. Auto gekocht in Den Bosch. Verhaal is hetzelfde. Probleem is bekend en ligt bij Peugeot Frankrijk. Dealer is in afwachting van een oplossing. Zou geen veiligheidsrisico opleveren. Dat geloof ik voorlopig dan maar, maar het blijft super irritant. Antwoord dealer kan mij niet overtuigen. Zal niet op een technische oplossing hangen, maar op een financiele. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Antwoord: Idem hier, zelfde krakend, piepend geluid vanuit achteras. 2 weken geleden langs geweest bij concessiehouder, en hij wist na een toertje al gauw: torsieveren moeten vervangen worden, gebeurt onder garantie.
Antwoord: Hier ook een piepend krakend geluid. De monteur reed een paar meter en zei: oh, ik hoor het al. Daar kunnen we niets aan doen. Het kantoor registreert het en die gaat het bij Peugeot Nederland leggen. Iemand een idee hoeveel meldingen? Als er niet meer meldingen komen dan de bovenstaande gaat er volgens mij niet gebeuren. In andere topics was dit ook bij auto's najaar 2014.
Antwoord: Mijn 308 heeft ook last van krakken de dealer geeft ook aan dat het wachten is op de Peugeot Nederland. Er word een soort schuim in de achteras gespoten. Zodat deze het krakken dempt maar hoe dat precies noet is niet duidelijk en is in het Frans geschreven. Mijn dealer gaf als antwoord we wachten op een vertaling van de handleiding voordat ze er aan beginnen. Anders gezegd: gewoon alle 308 terug brengen en om een vervangende auto vragen ik bezit mijn auto 3mnd. Ben er nu alweer klaar mee.
Antwoord: Hier hetzelfde probleem. Rinkelend/tikkend geluid. Gelukkig niet op snelheid. Juni '15 model SW. Dealer zegt dat het bij de importeur bekend is. Bel even elke twee manden terug.
Antwoord: Ook hier hetzelfde kraak probleem. Ramen dicht houden is voorlopig de beste oplossing aldus de garage. Erg vervelend en m.i. onacceptabel dat het zo lang moet duren voordat er een passende oplossing komt!
Antwoord: Vandaag het probleem van de krakende achteras gemeld bij mijn dealer. Die zegt dat Peugeot aan oplossing werkt, maar dat zijn ze kennelijk al minstens 3 jaar mee bezig. Heb er geen vertrouwen in. Auto is in deze staat onverkoopbaar.
Altijd met voldoening Peugeot gereden maar dit zet er wel een streep onder tenzij Peugeot daadwerkelijk met een oplossing komt.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6 HDI: Fijne auto! Pittig en zuinig. Verder erg stil op de snelweg, ook op hoge snelheden. Helaas nu defecte airco, dit schijnt bekend te zijn bij Peugeot. Wel al langere tijd een rammel rechtsachter waarvan nog niet duidelijk is wat het is. Wordt aan gewerkt.
Antwoord: Is er inmiddels al bekend waar de rammel vandaan komt? Hier nog een Peugeot 308 SW rijder met zelfde euvel!
Antwoord: Bij mij in ieder geval wel. Ik had ook en rammel / kraak vanuit de achterwielophanging van mijn SW. Bleek een productiefout bij een serie achterassen / achterwielophanging te zijn, dus ook bij die van mij (bouwjaar 2015). Sinds de vervanging ervan (onder garantie) is het rammelen / kraken verdwenen. Dus even melden bij je Peugeot dealer.
Antwoord: Bij mijn 308 SW kraakt de achter as ook. Nu weet ik in ieder geval dat het waarschijnlijk een productiefout is. Nu afwachten op de dealer, die moet het eerst aanmelden bij Peugeot en daarna toestemming krijgen om de ophanging te repareren.
Antwoord: Wij hebben ook een 308 SW 1.2 active van 11/2016. Vanaf het begin al danst de auto achter als we door een putje of dergelijk rijden vooral aan de rechterkant. Hij veert niet alleen van onder naar boven maar ook van links naar rechts. Het krakende geluid hadden we ook, het dansen werd meer en meer en op de onderhoudsbeurt alles verteld wat er aan was. Voor het krakende geluid was het iets inspuiten zeiden ze en het is opgelost, het dansen was zo goed als weg en het kraken ook. Na meerdere kilometers is het dansen terug, weer naar de garage en nu hebben ze nieuwe amortideurs besteld. Naar mijn mening gaat dit niet veel helpen denk ik. Wat denken jullie hiervan?
Gr Dirk
Antwoord: Wij rijden een Peugeot 308 SW Allure uit 2015 met 40.000 km. Sinds kort danst onze auto ook. Het begon met een metaalachtige kraak die steeds luider werd! De auto reed daarna alsof ik op een waterbed lag! Ik ervaar dat hij niet stabiel op de weg meer ligt zoals toen wij hem net kochten. Momenteel hoor ik ook een gebonk wanneer ik over keien / straatstenen rijd. Koppeling kraak (bekend probleem) is verholpen maar zo nu en dan begint mijn stuur te tikken. Dit is niet wat ik van Peugeot verwacht! Afspraak is reeds gepland! Ben benieuwd wat de dealer er aan gaat doen.
Ervaring met Peugeot 308 SW: Een vakantieweek in een vrijwel nieuwe huurauto gereden: 308 SW diesel. Rijd zelf Hyundai i30 benzine. Fijne dieselmotor, wel boven 1500 tpm houden, schakelindicator wil 1200 tpm en dan bromt 'ie. Is meest geschikt voor de snelweg, moeiteloos snel over de Autobahn, 160 km/u bij 2300 tpm. In de stad komt 'ie net goed mee. Schakelt prima, stuurt lekker maar te zwaar bij parkeren. Wegligging prima. Aparte stuur/dashboard combi went snel, best fijn. Alleen achteruit draaiende toerenteller slaat nergens op.
Een groot nadeel van deze auto: de vering is alleen goed op de snelweg, in de stad is ie echt te stug, stugger dan een Golf of mijn Hyundai. Drempels dreunen keihard door! Geen super Peugeot comfort van vroeger! Klein nadeel: kofferbak openen en sluiten lijkt wel een fitness oefening zo zwaar.