Forum Peugeot 308 SW (2014 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 308 SW Allure: 1.2 E-THP 130 pk/230nm 3-cilinder. Vermogen en koppel is voldoende aanwezig bij de relatief lichte auto (1045 kg leeggewicht).
Motorblok is echter niet probleemloos, let op de inwendige en in de olie draaiende distributieriem, deze kan namelijk aantasten door de olie waardoor er rubberdeeltjes en kevlar vezels in de olie terecht komen die op hun beurt door een verzadigde interne oliezeef motorschade kan veroorzaken, ook kan door dit proces de riem knappen met een volledige motor verwoesting tot gevolg.
Ik heb de riem vroegtijdig laten vervangen inclusief inspectie van de inwendige oliezeef (vervanging bij: +/- 60.000 km en 8 jaar oud) wat net op tijd is gebleken, we een aangetaste riem maar geen residu in de oliezeef en carterpan.
Verdere problemen is een sporadisch hoorbaar druklager, dit doet de auto al 30.000 km en het probleem verergerd niet maar irriteert soms wel.
Verder rijdt de auto tnt. heerlijk en verder probleemloos, krijgt elk jaar of 15.000 km een beurt met sowieso verse olie en oliefilter.
Ervaring met verkoop: Verkoop praatje prima maar aftersales en service na aankoop belabberd. Betreft Luik Emmen in Emmen.
Ervaring met onderhoud: Vaste onderhoudt adres Horstmann in Emmen. Heeft verstand van zaken. Voor de riem ben ik bij JWA autoservice geweest in Oud-Beijerland, ook dit is een zaak met verstand van zaken.
Ervaring met Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 150 pk: Ik rijd regelmatig grote afstanden in Duitsland met gemiddeld 130 km per uur. In Nederland doorgaans 100 km/u Al diverse keren motorstoring gehad (o.a. uitlaatgassensor, complete ad-blue tank) maar ook motorolie lekkages. Al 2 sets achterbanden moeten vervangen vanwege onregelmatige slijtage (cuppen). Fijne wagen met veel onderhoudskosten.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6: Ook z’n lease bak al enkele malen bij Broekhuis gestaan. Alleen maar electronica problemen.
Antwoord: 4 jaar gereden en geen enkele keer problemen gehad. Fijne auto met hoog koppel.
Ervaring met Peugeot 308 SW: Wie heeft ook ervaring dat de koppeling zo snel stuk ging? Kwam bij de garage en die zei: je bent de derde al deze week. Kwaaltje bij deze auto's?
Ervaring met verkoop: Het is een leaseauto.
Ervaring met Peugeot 308 SW: Ik heb ook een Peugeot 308 SW gekozen ivm lage bijtelling het zou beter zijn dan Megane. Vergeet maar, hij is absoluut niet om comfortable te rijden.
Antwoord: Sinds paar weken ook last van gekraak vanuit de achterkant onder. Bij de garage weet de monteur na 1 x duwen tegen de zijkant van de auto al genoeg... is de achteras, daar doet Peugeot niets aan. Lekker dan, op straat draait iedereen zich om als je voorbij komt kraken en piepen. Ik laat het er niet bij zitten want moet nog 2 jaar met deze leasebak. Wordt vervolgd.
Antwoord: Beste Aldwin,
Mijn 308 heeft ook een krakende achteras. De monteur van de Peugeot-dealer reed even mee en hoorde aan de 1e "krak" gelijk wat het was. Het is een bekend probleem voor Peugeot bij wagens van een bepaalde productie. Aanvankelijk verwisselde men de achteras, maar nu spuit men een bepaalde kit in de achteras. Na uitharding van deze kit, auto blijft dan een dag bij de dealer, is het probleem kosteloos verholpen. Het zou gaan om twee metalen plaatjes die bij tijd en wijlen over elkaar schuren.
Dus ik zou het er niet bij laten zitten, Peugeot weet er wel degelijk van, ook in Frankrijk kun je op fora lezen dat dit een erkend probleem is. Succes in ieder geval!
Ervaring met Peugeot 308 SW 2.0 diesel: Advies: bedenk je en koop nooit een PSA auto met een starre achteras. Ook deze Peugeot 308 SW heeft ook een starre achteras. Bijna al deze assen zijn krom, wat resulteert in zeer ergerlijk rijgedrag. De dealer en importeur hanteren zeer ruime toleranties en daardoor geen garantie, voor mij nooit weer een PSA auto met starre achteras .
Antwoord: Waarschijnlijk zijn de zeer ruime toleranties door Peugeot bepaald. En de importeur en dealer moet zich hier naar schikken.
Antwoord: Mijn dealer, Janssen Kerris te Nuenen, heeft in overleg met Peugeot Nederland het probleem van de krakende achteras keurig opgelost.
Ervaring met Peugeot 308 SW Allure: 1.2 E-THP 130 pk/230nm 3-cilinder. Vermogen en koppel is voldoende aanwezig bij de relatief lichte auto (1045 kg leeggewicht).
Motorblok is echter niet probleemloos, let op de inwendige en in de olie draaiende distributieriem, deze kan namelijk aantasten door de olie waardoor er rubberdeeltjes en kevlar vezels in de olie terecht komen die op hun beurt door een verzadigde interne oliezeef motorschade kan veroorzaken, ook kan door dit proces de riem knappen met een volledige motor verwoesting tot gevolg.
Ik heb de riem vroegtijdig laten vervangen inclusief inspectie van de inwendige oliezeef (vervanging bij: +/- 60.000 km en 8 jaar oud) wat net op tijd is gebleken, we een aangetaste riem maar geen residu in de oliezeef en carterpan.
Verdere problemen is een sporadisch hoorbaar druklager, dit doet de auto al 30.000 km en het probleem verergerd niet maar irriteert soms wel.
Verder rijdt de auto tnt. heerlijk en verder probleemloos, krijgt elk jaar of 15.000 km een beurt met sowieso verse olie en oliefilter.
Ervaring met verkoop: Verkoop praatje prima maar aftersales en service na aankoop belabberd. Betreft Luik Emmen in Emmen.
Ervaring met onderhoud: Vaste onderhoudt adres Horstmann in Emmen. Heeft verstand van zaken. Voor de riem ben ik bij JWA autoservice geweest in Oud-Beijerland, ook dit is een zaak met verstand van zaken.