Forum Peugeot 307
Reacties van eigenaren
'01
4
bouwjaar
jaar in bezit
119k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
5
Reactie van: Mklaas, datum: 28 december 2010
Antwoord: kost geen 400 euro, maar 250 euro bij Pauw Hoofddorp.
'01
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
6
Motor
6
Naam: ???, datum : 21 maart 2008
Ervaring met Peugeot 307 Sport HDi FAP 135 5t: Rampe bak de 307 2.0 XSI. Rammelt, geen stil onderstel, uitlaatgas storing, katalysator storing, ABS storing, het houd niet op. Wat wel goed helpt tegen de electronica storing is reinigings vloeistof voor je injectie, gooi je in de tank en je bent een tijd verlost van storingen. Daarnaast af en toe benzinelucht in de auto en inderdaad schokkerig tussen wel en niet gas geven.
Ervaring met Peugeot 307 Sport HDi FAP 135 5t: Rampe bak de 307 2.0 XSI. Rammelt, geen stil onderstel, uitlaatgas storing, katalysator storing, ABS storing, het houd niet op. Wat wel goed helpt tegen de electronica storing is reinigings vloeistof voor je injectie, gooi je in de tank en je bent een tijd verlost van storingen. Daarnaast af en toe benzinelucht in de auto en inderdaad schokkerig tussen wel en niet gas geven.
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
15k
km
benzine
Betrouwbaarheid
2
Comfort
5
Motor
4
Naam: Shotacafe, datum : 5 januari 2008
Ervaring met Peugeot 307 16 16v:
Ervaring met verkoop: Kl*te bedrijf. Ze komen zichzelf nog wel eens tegen, vooral Ruud van der Jaght en Aldert van de Zwaart. Stel smiechten zijn het en de receptie is ook niet te vertrouwen. Check altijd je rekening, want je betaalt voor iets wat niet is vervangen. OPLETTEN DUS!
Ervaring met Peugeot 307 16 16v:
Ervaring met verkoop: Kl*te bedrijf. Ze komen zichzelf nog wel eens tegen, vooral Ruud van der Jaght en Aldert van de Zwaart. Stel smiechten zijn het en de receptie is ook niet te vertrouwen. Check altijd je rekening, want je betaalt voor iets wat niet is vervangen. OPLETTEN DUS!
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
3
Motor
4
Naam: Portugeesepoes, datum : 6 augustus 2007
Ervaring met Peugeot 307: Mijn 5e 307 dit jaar. Ik rijd hem van de zaak. Alles breekt af, piept en kraakt. De auto is veel te hoog, op de snelweg met beetje wind blijf je bijsturen. Ik hoef niet meer naar de sportschool: koppeling, stuur en schakelen gaat zwaar, zelfs boven de 60km/h. Rijd prive Alfa 3liter met 600.000km, altijd weing problemen. Nu werkt mijn navitech weer niet en hij belt automatisch het SOS nr. Binnenkapjes (die er niet uit zien) van de buitenspiegels vallen onder je rempedaal, lekker veilig. Airco kan het niet aan, te veel glas in de auto. Ventilator zorgt ervoor dat je elkaar niet meer verstaat. Heb extra kussen in mijn rug, stoel heeft bij heup een bobbel die er voor zorgt dat je na 300km op een dag niet meer kan lopen (ben niet zo dik). Ook bij 12 kennissen zelfde problemen. Er zit ergens een muis onder de motor. Mensen die er blij mee zijn hebben blijkbaar een lage levensstandaard. Peugeot dealer verkopers gaan nu actief bedrijven benaderen omdat ze niks meer verkopen. Ze gaan gewoon maar kort mee.
Ervaring met verkoop: Ze weten zelf niks, die verkopers en zijn overal over verbaast.
Ervaring met onderhoud: Zelf handig zijn
Ervaring met Peugeot 307: Mijn 5e 307 dit jaar. Ik rijd hem van de zaak. Alles breekt af, piept en kraakt. De auto is veel te hoog, op de snelweg met beetje wind blijf je bijsturen. Ik hoef niet meer naar de sportschool: koppeling, stuur en schakelen gaat zwaar, zelfs boven de 60km/h. Rijd prive Alfa 3liter met 600.000km, altijd weing problemen. Nu werkt mijn navitech weer niet en hij belt automatisch het SOS nr. Binnenkapjes (die er niet uit zien) van de buitenspiegels vallen onder je rempedaal, lekker veilig. Airco kan het niet aan, te veel glas in de auto. Ventilator zorgt ervoor dat je elkaar niet meer verstaat. Heb extra kussen in mijn rug, stoel heeft bij heup een bobbel die er voor zorgt dat je na 300km op een dag niet meer kan lopen (ben niet zo dik). Ook bij 12 kennissen zelfde problemen. Er zit ergens een muis onder de motor. Mensen die er blij mee zijn hebben blijkbaar een lage levensstandaard. Peugeot dealer verkopers gaan nu actief bedrijven benaderen omdat ze niks meer verkopen. Ze gaan gewoon maar kort mee.
Ervaring met verkoop: Ze weten zelf niks, die verkopers en zijn overal over verbaast.
Ervaring met onderhoud: Zelf handig zijn
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
38k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
9
Naam: F. Simonis2, datum : 17 juli 2007
Ervaring met Peugeot 307 1.6 XS: Remmen laten reviseren (na zoals later bleek eerst maanden stilstand met aangetrokken handrem buiten bij de garage) en af en toe een kraakje en een piepje. Nog onder garantie een defecte aircopomp laten repareren. Hierna probleemloos gereden.
Ervaring met Peugeot 307 1.6 XS: Remmen laten reviseren (na zoals later bleek eerst maanden stilstand met aangetrokken handrem buiten bij de garage) en af en toe een kraakje en een piepje. Nog onder garantie een defecte aircopomp laten repareren. Hierna probleemloos gereden.
'04
3
bouwjaar
jaar in bezit
103k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
7
Naam: Jdlcourt, datum : 9 juli 2007
Ervaring met Peugeot 307 Break 2.0 XT: Zou wel weer een 307 kopen, ware het niet dat deze tweeliter nogal dorstig is en vrij saai qua prestaties. Wacht op het moment dat ze de 1.6 turbo THP-motor in een 308 leveren. Krachtiger, zuiniger en wat sportiever. In drie jaar tijd twee maal onverwachte reparaties gehad: tussenlager in de aandrijflijn verrot en inderdaad ook de richtingaanwijzer (is elektronica dus is alleen vervanging mogelijk, dat kost maar liefst 350 euro).
Ervaring met verkoop: Beroerd: verkeerde kleur geleverd (ja u leest het goed: je bestelt een rode en ze willen een blauwer leveren) en nog talloze andere missers in het aankoopproces. Bij de nieuwe dealer gaat het tot nu toe beter.
Ervaring met Peugeot 307 Break 2.0 XT: Zou wel weer een 307 kopen, ware het niet dat deze tweeliter nogal dorstig is en vrij saai qua prestaties. Wacht op het moment dat ze de 1.6 turbo THP-motor in een 308 leveren. Krachtiger, zuiniger en wat sportiever. In drie jaar tijd twee maal onverwachte reparaties gehad: tussenlager in de aandrijflijn verrot en inderdaad ook de richtingaanwijzer (is elektronica dus is alleen vervanging mogelijk, dat kost maar liefst 350 euro).
Ervaring met verkoop: Beroerd: verkeerde kleur geleverd (ja u leest het goed: je bestelt een rode en ze willen een blauwer leveren) en nog talloze andere missers in het aankoopproces. Bij de nieuwe dealer gaat het tot nu toe beter.
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
50k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
8
Naam: Fontein1000, datum : 24 mei 2007
Ervaring met Peugeot 307 1.6 HDI: Het is gewoon een soepele , fijne fantastische auto, ik ben echt een francofiel, dus ook met auto,s en heb jarenlang renault gereden, dit is mijn eerste peugot, ik vind deze auto dicht tegen de
Ervaring met verkoop: Ik heb een lease bak, maar vind de garage,s van renault beter, maar dat is mijn persoonlijke mening, zal wel zo moeten zijn, denkelijk dat een peugot kwalifitief toch beter is als een renault.
Ervaring met Peugeot 307 1.6 HDI: Het is gewoon een soepele , fijne fantastische auto, ik ben echt een francofiel, dus ook met auto,s en heb jarenlang renault gereden, dit is mijn eerste peugot, ik vind deze auto dicht tegen de
Ervaring met verkoop: Ik heb een lease bak, maar vind de garage,s van renault beter, maar dat is mijn persoonlijke mening, zal wel zo moeten zijn, denkelijk dat een peugot kwalifitief toch beter is als een renault.
Ervaring met Peugeot 307 1.4 XT: Op zich weining problemen, maar af toe een irritante storing op de boordcomputer m.b.t. de katalysator. Verder opletten met de richtingaanwijzer, deze gaan allemaal kapot en dat kost bijna 400 euro!