Forum Peugeot 3008 (2008 - 2016)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 3008: Heb auto nu 3 jaar in bezit. Gekocht met 28.000 km. Alleen rammelende schokbrekers voor gehad, onder garantie vervangen. Met caravan (1.200 kg) al verschillende malen naar zuid Frankrijk geweest, zonder problemen. Moet dan wel op toeren gehouden worden, maar is geen probleem.
Enige minpunt zou inderdaad kunnen zijn dat auto in 5e versnelling redelijk wat toeren draait bij 120/130 km/h. Gemiddeld ligt verbruik zo rond de 1:12,5 bij een stevige rijstijl. Olieverbruik zo rond de 1 ltr op de 30.000 km.
Antwoord: Ik heb ook een Peugeot 3008, inmiddels al veel vervangen eraan. Nu heb ik een nieuw probleem: de sensor van de koelvloeistof is kapot (uitgelezen). Heeft iemand een idee waar die zit? Na het uitlezen gelijk het onderdeel besteld, maar toen het gister binnen kwam en ik het er op wilde zetten kon ik het niet vinden. Normaal zit het rechts naast de motor in het koelhuis.. Maar bij deze auto niet. Heeft iemand een idee waar het zit? Op internet kan ik er niets over vinden.
Ervaring met Peugeot 3008 1,6 THP: Ben nu bijna 2 jaar in bezit van deze Peugeot en ben er nu helemaal klaar mee. Gisteren weer opgehaald door de Peugeot assistence. Inmiddels 3.500 euro aan kosten gehad, ecxclusief de beurten. Vervangen zijn de turbo, uitlaatspruitstuk, elektrische waterpomp, sensor koelvloeistof en vandaag de bobine. Gebleken dat er nu ook nog een parkeersensor defect is. Heb besloten deze niet meer te vervangen dit ook vanwege de zeer hoge prijs die je hier voor moet betalen.
Begrijpelijk is dat ik het vertrouwen inmiddels helemaal kwijt ben in deze auto. Ik ga nu dan ook zoeken naar een andere auto. Het zal zeker geen Peugeot weer worden.
Ervaring met Peugeot 3008 2,0 HDI: In Spanje gekocht in Augustus 2014. Vanaf het begin een heel raar irritant piepend geluid met schakelen van 5e naar 6e versnelling; moet met ramen open rijden anders word je gek van het geluid; PEUGEOT dealer wil niet eens het probleem erkennen; dit is een defect af fabriek.
Ervaring met onderhoud: Peugeot heeft alle reparaties en onderhoud gedaan maar het piepende geluid blijft! Om gek van te worden! En dit vanaf het begin, al twee jaar lang...
Antwoord: Wil ook nog toevoegen hier dat ik spijt heb elke dag dat ik deze auto heb gekocht, ipv genieten van een nieuwe auto ben ik elke dag aan het lijden. Zo'n piepende geluid maakt iedereen gek.
Antwoord: Ik koop nooit meer een Franse auto, een en al sh*t. Mooi van buiten maar sh*t van binnen.
Ervaring met Peugeot 3008 1.6 vti 16V 120 pk: Motor maakt schrapend geluid bij langzaam op trekken 1ste en 2de versnelling en hebben daar voor een ring vervangen bij de aandrijfas, maar het geluid is inmiddels weer terug. Maar dit valt gelukkig nog onder garantie.
Navigatie een keer uit gevallen in Gent in het centrum. Hij liep vast en vervolgens helemaal weg. Auto weer opnieuw gestart. Dit gemeld, maar is maar een keer voor gekomen.
Garantie loopt deze maand af, maar kan nog verlengen. Mijn vraag verlengen of niet weet niet of er heel veel problemen zich voor doen met type. Tot op heden erg tevreden. Heb wel zelf een trekhaak opgemonteerd; kosten liepen behoorlijk op om dit bij de dealer te laten doen. Programmeren bij een sub dealer kostte maar 80 euro en monteren zelf ging heel goed zelf. Hele beschrijving zit er bij.
Ervaring met Peugeot 3008 1.6 THP: Het aanvankelijk enthousiasme dat ik had bij de aanschaf en eerste kennismaking met deze auto in 2011 is inmiddels door alle problemen met zowel de dealer te Kerkrade waar ik de auto kocht, als ook de reparaties, pech onderweg etc. gereduceerd tot nihil.
Nog in de garantieperiode ben ik voor het onderhoud etc. van al onze Peugeots overgestapt naar een andere garage, Peugeot Welling te Heerlen. Prima garage.
Bij het afhalen van de nieuwe auto constateerden mijn vrouw en ik een tweetal lakfouten die ook door de dealer werden erkend en bevestigd. Vervolgens werd het van de kant van de dealer stil en na een heleboel gedoe over en weer inclusief aangetekende brief etc. is het geheel door bemiddeling van Peugeot Nederland geregeld in de vorm van een gratis verlenging van de garantie met een jaar. Als het daarbij was gebleven had ik er vrede mee kunnen hebben, maar de koek was nog niet op. Alle overige problemen op een rij waren:
Tijdens de garantieperiode:
- Op vakantie naar Italie met caravan sprong twee keer achter elkaar de turboslang van de auto. Gevolg een heleboel gebel met Peugeot Assistence (waardeloos! Altijd ANWB pech onderweg regelen. Die helpen tenminste), een gedwongen overnachting in mijn caravan op de parkeerplaats bij Peugeot te Insbruck en een hoop vertraging. Turboslang uiteindelijk vastgeplakt en de reis vervolgd.
- Nogmaals turboslang gerepareerd. Bleek uiteindelijk dat een slechte klem de oorzaak was van het probleem.
- Motor maakte vreemd geluid. Bleek spanrol defect. Onder garantie gerepareerd.
- Waterpomp defect. Onder garantie gerepareerd.
Na de garantieperiode:
- Afdichtrubber deur bestuurderskant defect. Tegen betaling vernieuwd.
Vorige week:
- Auto voor beurt (40.000 km) naar garage en aldaar bleek dat de motor inwendig ernstig vervuild was. Geadviseerd werd deze te laten reiningen. Kostprijs 500 euro maar met coulance werd dit uiteindelijk teruggebracht naar afgerond 300 euro . Dit bovenop de kosten voor de reguliere beurt.
Mijn vrouw rijdt in een Peugeot 108 en mijn dochter rijdt in een Peugeot 107 en dat tot volle tevredenheid. Blijkbaar zijn de kleinere autos van Peugeot minder storingsgevoelig. Voor mij is de lol er wel van af en voor mij voorlopig geen Peugeot meer, zeker niet de modellen met THP-motor.
Antwoord: Vervolg jku211161
Onlangs is de auto apk gekeurd en na de dure onderhoudsbeurt verwachtte ik geen nieuwe problemen meer. Maar tot mijn grote schrik moest alweer een liter olie bijgevuld worden. Dit plus het vreemde geluid in de motor wat ik nog steeds hoor, heeft mij doen besluiten de auto van de hand te doen. Inmiddels heb ik de peugeot ingeruild op een nieuwe ford focus titanium edition. Mijn schoonvader heeft ook een nieuwe focus en is er zeer tevreden over. Bovendien vind ik het een hele mooie auto, zeker in het blauw,
Alle 3008-eigenaren wens ik veel succes toe!
Ervaring met Peugeot 3008 1.6 THP: Niet kopen. Is bij garages bekend als een probleem-auto. Hoog olieverbruik. Regelmatig verlies van vermogen. Bij 40.000 km is distributieketting al vervangen, door dealer. Dit is mij niet verteld bij de aanschaf.
Advies van de mijn garagehouder is om de vauto te verkopen voor er meer kosten komen.
Ervaring met onderhoud: Al snel bleek dat de auto veel olie verbruikt. Ook veel problemen met de vele sensoren. Storing na storing.