Opel Insignia
Nieuwe middenklasser van Opel heet Insignia
"Dynamische prestaties behoren tot de kernwaarden van het merk. In de nieuwe Opel Insignia komt dit centrale thema tot uiting in de aandrijftechnologie, de actieve veiligheid en de interface tussen bestuurder en auto. Op het gebied van comfort en milieubewustzijn is de Insignia ongeëvenaard, zelfs ten opzichte van aanzienlijk duurdere concurrenten", aldus Alain Visser, Chief Marketing Officer van General Motors Europe.
Over het design van het nieuwe model zegt Visser: "Wie onze GTC concept car van dichtbij bekijkt, krijgt een goed idee van hoe de nieuwe designtaal van Opel zal zijn".
Het erfgoed van Opels middenklassers gaat terug tot in 1970 met de lancering van de Ascona. Over drie generaties heen werden er in het totaal 4,4 miljoen Ascona's verkocht. In 1988 werd hij opgevolgd door de Vectra. Ook van de Vectra werden drie generaties gebouwd, samen goed voor bijna 5,5 miljoen verkochte exemplaren tot nu toe.