Forum Opel Corsa (2006 - 2014)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Opel Corsa 1.4 Cosmo: Auto gekocht in december 2013, met jaar garantie km stand 38000 km. Na 11 maanden haperende motor, terug naar garage, gecontroleerd, niets gevonden. Na 12 maanden en een week weer haperende motor. Zonder onderzoek diagnose direkt bekend, bobine defect dat krijgen ze bijna allemaal bij ca. 60000 km. Alleen na div. Discusienulls oner garantie hersteld
Motor maakt veel te veel toeren en dus herrie bij 120 km/u ca 4000 toeren. Achteras kraakt, zeker wanneer er iemand op de achterbank zit. Volgens Opel is dit normaal kan geen kwaad hebben ze bijna allemaal.dat ligt aan de ophanging. Voorlamp al ca 4 maal vervangen. Lende (kunst leer) van bestuurdersoel totaal doorgesleten/ geschuurd.
Bij 45000 km remblokken totaal versleten, geen detektie, dus remschijven beschadigd.remmen en blokken vernieuwd.
Nu brandt de lamp "motorelectronica" steeds wanneer het koud is (vorst) en valt de motor op beperkt vermogen. Na een paar keer opnieuw starten en een stukje rijden is de motor iets warmer en dan geen problemen meer.
Alleen maar gezeik met die auto, ik heb er veel spijt van en koop NOOIT een Corsa meer.
Samengevat: erg veel spijt
Antwoord: Ook mijn ervaring met Opel Corsa bifuel 2013 is niet geweldig:
- bij 50.000 km brandt het koelvloeistoflampje: defecte waterpomp en gasverdamper. Met coulance regeling opgelost maar toch nog 250 euro
- nu bij 60.000 km inhouden tijdens rijden en lampje motorblok aan: kapotte bobine, wederom opgelost met coulance regeling maar weer 120 euro!
Ben teleurgesteld in de Opel Corsa. Man en dochter hebben Peugeot en Renault van 2013 en nog geen enkele reparatie.
Antwoord: Mogelijke oorzaak ligt bij de Opel zelf doordat de bougie (voorschrift Opel bij 50.000 km pas mogen worden vervangen). Gevolg: een kapotte bobine. Oplossing: eerder de bougie vervangen. Opel hier overopgebeld, maar ja. Het verhaal hier boven komt zeer vaak voor.
Ervaring met Opel Corsa Color edition: Auto deed het in het begin prima, maar met 1 jaar begonnen de kleine problemen al. Ontsteking, bobine, gastoevoer, electronica. Auto nieuw gekocht en vanaf de dag (letterlijk) dat deze buiten de garantie viel, stellen Opel en garage (leverancier) zich uiterst formeel op. Zelfs nu voor de 2x (!) de bobine vervangen moet worden.
Ondanks dat dit als nieuwe auto i.c.m. de 5-5 deal een zeer aantrekkelijk aanbod leek, moet ik zeggen dat spijt me steeds meer bekruipt. Zeker vwb de bobine. Op verschillende fora is duidelijk dat dit een zeer veelvuldig probleem is bij dit type. In mijn ogen is hier sprake van een ondeugdelijk product en verwacht binnenkort een procedure te starten. Opel wil kennelijk niets doen en de leverancier is nu aan het kijken om van hun uit iets uit coulance aan te bieden.
Mijn vraag hier is: hebben meer mensen met (specifiek) de bobine bij de Corsa problemen gehad? Zijn er mensen hier die al een procedure zijn opgestart? Graag zou ik jullie ervaringen willen weten. Wie weet kunnen we ook krachten bundelen.
Antwoord: Je kunt beter een echte LPG specialist opzoeken voor LPG gerelateerde storingen.
Drietal tips (mijn Corsa Bifuel heeft nu 150dkm gereden en eerste bobine):
- Bougie elektrodenafstand verlagen naar 0.7mm of koop Bosch LPG bougie. Productnr.: 0 242 236 571.
- LPG-filter al bij 20dkm vervangen (niet bij 30dkm), anders moet je misschien eerder de LPG injectoren vervangen.
- Bij 100dkm: de Landi Renzo LPG (groene) injectoren zijn bijna op, je moet ze dan vervangen. Bij mij was dat bij 108dkm.
De LPG versie is niet echt slecht. Het is alleen gevoeliger voor storingen waarbij je een echte LPG specialist nodig hebt. Je betaalt vaak minder dan de dealer! Nadeel: je moet verder voor rijden.
Ervaring met Opel Corsa 1,4: Sinds twee maanden houdt auto in, computertest wijst uit dat er niets aan de hand is. Ik weet uit ervaring dat er veel meer mensen zijn die dit probleem herkennen. Meld ze aub bij mij, dan weet ik wat er moet gebeuren, voordat...
Antwoord: Mijn auto houdt ook in en rijdt misschien nog maar 20km/u,er brandt een lampje met een afgebeelde auto met in het midden een moersleutel. Wat kan dat zijn?
Antwoord: Dag, dat betekend dat hij dringend onderhoud nodig heeft, dat kan zijn een kleine of een groot onderhoud, bij het uitlezen van uwe computer zien ze dat wel.
Antwoord: Bedankt voor uw reactie. De garage heeft een nieuw gasklephuis geplaatst want volgens hen lag het daaraan. Dikke onkosten gehad en de auto is nog niet goed. Het lampje brandt nog steeds maar ze weten niet wat de oorzaak is. Zelfs de computer weet het niet.
Gr henk
Ervaring met Opel Corsa 1.4: Auto om aan te bevelen.
Antwoord: Dat zijn natuurlijk nog geen kilometers om een oordeel te vellen over die auto. Mijn dochter rijdt met een Opel Corsa diesel van 2011. Er zitten 200.000 kilometesr op. Je zou zeggen: een diesel is gemaakt voor veel kilometers, maar die heeft het laatste jaar alleen maar problemen, zoals vermogen valt weg stoten en stotteren en dan schiet hij weer voor ruit. Al een paar dingen vervangen, om dat de computer zegt dat het daar aan ligt, maar het probleem blijft.
Ervaring met Opel Corsa 1.2: Auto is 3 jaar oud sinds begin maart 2015 en heeft een goeie 42.000 km. Motor vastgelopen en niet meer te herstellen, dus een nieuwe motor na 3 jaar. Opel wil het niet herkennen als een gebrek en wij moeten de volledige kosten dragen, dus voor nooit geen enkel model meer van Opel.
Ervaring met Opel Corsa: Eerste jaar: prima. Na eersts jaar veel problemen met gas. Tankmeter op gas gaf onjuiste waarden aan. Op dagteller rijden was een must. Vaak naar garage. In juli 2014 is het beste bereikt, maar nog steeds afwijking / dagteller in de gaten houden. Daarnaast regelmatig het probleem dat ik geen gas kan tanken. Het lijkt alsof de druk niet door de ingang komt. Moet soms meer dan een minuut wachten. Of, zoals vandaag, pech. Lukt niet. Morgen een ander pompstation proberen. Heeft iemand een tip?
Heb standaard een waterpomptang in de auto liggen omdat verloopstuk door de kou van het gas moervast zit.
Antwoord: Oorzaak met positief vervolg: de volgende morgen tanken lukte helaas weer niet.
Garage gebeld. Kon direct terecht.
De oorzaak was ook voor hun nieuw, en niet bekend bij Opel NL: het kogeltje in de afsluiter zat muurvast, waardoor het gas niet naar binnenkon. Afsluiter is vervangen. Viel niet meer onder de garantie, ook niet onder de (beperkte) coulance regeling van Opel NL. Maar...garagehouder heeft het kostenloos hersteld! SUPER!
Antwoord: Goeie tip. Wel goed van de garagehouder.
Ons mini-vuller is vervangen door een LPG specialist. Het werkelijk vullen onder koude temperatuur duurde steeds langer: 10 - 30 sec na het indrukken.
Vuldruk is begin dit jaar verlaagd bij de pomp, dus voordat het straks echt kouder wordt toch laten vervangen.
Ervaring met Opel Corsa 1.4 bifuel: Ik zou er zeker nog een keer goed over nadenken, na 3 jaar redelijk weinig er mee gereden al de bobine stuk, Ford Escort ook een mooie en luxe auto
Ervaring met verkoop: Ik rijd nu bi-fuel, veelal op gas. Auto is niet vooruit te branden. Erg lastig om in te halen op de snelweg.