Forum Nissan X-Trail (2007 - 2014)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan X-Trail Xe 2.0: Nog nooit een probleem gehad. Verbruik: 1 op 11, met 1.500 kg caravan: 1 op 7,5
Voaral de ruimte is zo groot als een busje.
Ervaring met Nissan X-Trail 2.0 dCi SE 4WD AUTOM: De laatste andrehalf jaar voortdurend problemen met het de indicators voor het roetfilter/regeneratie en het motormanagementsysteem. 5 tot 6 keer terug naar de erkende Nissan dealer. Vanalles gedaan (software updates, sensoren vervangen) en nu lijkt het er op dat het roetfilter moet worden vervangen (= ca 1.900 euro).
Valt zwaar tegen bij een auto van 5 jaar oud, rond de 100.000 kilometer en waarmee meerendeels lange ritten worden gemaakt.
Ervaring met onderhoud: Het probleem van de indicatielampjes van het roetfilter/motormanagement lijkt hardnekkig. De garage doet heus wel z'n best (denk ik), maar ik vind het raar dat na anderhalf jaar het probleem nog steeds niet opgelost is.
Antwoord: Ben benieuwd of dit niet de distibutieketting is die uitgerekt is. Bij ons eerst bovenste sensor vervangen, toen onderste sensor bleek het probleem nog niet opgelost te zijn. De distibutieketting was het probleem.
Verder rijdt de auto weer als nieuw. Onze was ook 5 jaar oud en iets meer dan een ton gelopen.
Ervaring met Nissan X-Trail 2.0 d: Vierwielaandrijving is leuk, maar heeft alleen zin als je het ook nodig hebt; anders alleen extra onkosten/onderhoud.
Antwoord: Vierwielaandrijving is een reden waarom je volgens mij zo'n auto koopt, bijvoorbeeld als caravantrekker. Extra onkosten kan ik me voorstellen door de extra benzine, extra onderhoud niet, dus ik weet niet waar je dat aan relateert! Volgens mij was je beter bediend met de (goedkopere) 2-wiel versie.
Antwoord: Ik rijd een Renault Kangoo express 1.9 tdi 4x4 met permanente 4 wiel aandrijving. Een heerlijke auto, maar duur in onderhoud door de aandrijflijn die van de X-trail is. Na circa 100.000 km moest de hele aandrijfas vervangen worden, die mankeerde niets, alleen de ophangrubbers waren verdroogd. Die bleken niet vervangbaar dus moest de hele aandrijfas worden vervangen. Kosten circa 1200,-- euro. Onzinnig duur als je bedenkt dat het in wezen alleen ging om de verdroogde rubbers van de ophanging/geleide lagers. Navraag heeft mij geleerd dat dit euvel geldt voor alle auto':s die met deze aandrijflijn, die overigens prima voldoet, zijn uitgerust zoals de X-trail, de 4x4 Renault Kangoo en 4x4 Scenic, (beide niet meer leverbaar) en tegenwoordig de 4x4 uitvoering van de Dacia Duster. Deze Nissan constructie maakt het rijden met deze aandrijflijn onnodig duur. Tijdens de winter van 2011 en de huidige winter met veel sneeuw op de weg, en met de juiste banden Michelin synchrone 4x4, heb ik erg veel voordeel van mijn permanente 4x4 aandrijving. Het kost wat, maar je hebt ook wat, ook bij natte wegen en off-road.
Antwoord: Hoe openbaarde deze storing zich bij jouw auto? Ik hoor de laatste tijd bij mijn X-trail (2006) bij bepaalde verkeersdrempels een 'krakend/kreunend rubber-op-rubber' geluid. Komt je dit bekend voor? De wielophanging vd Xtrail is al meerdere keren bekeken, daar was niets mis mee...
Antwoord: Ik merkte niets, geen geluid of wat dan ook. E.e.a kwam aan het licht tijdens onderhoud/apk keuring bij de dealer. Een medewerker van de garage die een 4x4 Scenic rijdt heeft hetzelfde meegemaakt. Het is dus te wijten aan de materiaal keuze, de rubbers, die zijn gebruikt. Aan de as zelf mankeerde helemaal niets, die was als nieuw.
Ook de dealer, in mijn geval Renault, treft geen blaam, het is een systeem gebonden probleem dat zich waarschijnlijk bij de volgende 100.000 km weer zal voordoen vrees ik. Is het niet uw motor ophanging of schokbrekers? Succes,
groet,
Steven
Antwoord: Het probleem is bij mijn auto Suzuki Grand Vitara 2007 Shogun uitvoering bijna opgelost door het insmeren van de sokkels .
Ervaring met Nissan X-Trail 2,2 diesel: Direct na het trekken van mijn caravan, maakt de auto bij het
langzaam doorrijden met of zonder caravan, het eerste half uur
een vreemd jankend geluid.
Zonder caravan rijd de auto perfect, volgens mijn dealer is dit
een defect aan het druklager, dit wordt nu dan ook onder garantie
vervangen.
Ervaring met Nissan X-Trail 2,5: Bij een zuinige rijstijl is een gemiddeld verbruik van 1:11 makkelijk haalbaar.
De 2.5 is een prettige moter, meer dan vlot, stil bij constante snelheden en alleen bij vlot optrekken hoor je een sportieve sound. Al bij hele lage toeren pakt de motor erg soepel op, er is ruim genoeg koppel aanwezig
De weglegging is veel verbeterd tov het vorige model, nu ruim voldoende mbt bochtgedrag en overhellen
De grootste plus is het comfort op lange afstanden en de ruimte in zijn geheel
In de kleur wit best een leuke verschijning
de off road kwaliteiten zijn bekend.
Zeer tevreden tot nu toe.
Ervaring met Nissan X-Trail 2.0 Colombia style: Fijne auto, 5 jaar zonder enig probleem gereden. Recentelijk ingeruild voor een zuinige Honda Jazz hybride.