Nissan Terrano II
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5.9
8.1
7.7
9.7
7
5.8
6.4
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2005
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
2004
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
8%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Stabilisator ondeugdelijk bevestigd, gebroken of gescheurd
5%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
2003
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Stabilisator ondeugdelijk bevestigd, gebroken of gescheurd
6%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
6%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
3%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Schokdemper werkt niet (goed)
3%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
2002
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
7%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Stabilisator ondeugdelijk bevestigd, gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Roestschade hoofdbalk
4%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Band beschadigd
3%
gemiddeld
2001
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Stabilisator ondeugdelijk bevestigd, gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Wiellager te veel speling
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
2000
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Remverschil op 1 as te groot
8%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
8%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
6%
ernstig
Roestschade dorpel
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
1999
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
10%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.