19 augustus 2018
Feedback
Nissan Qashqai

Forum Nissan Qashqai

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 augustus 2018

Ervaring met auto: Na 40.000 kilometer stoel stuk. Gesteggel met Nissan, geen garantie. 20.000 kilometer met kapotte stoel gereden, LM heeft het uiteindelijk opgelost. Nieuwe stoel. Wederom na 40K stoel weer kapot. Nu Scheel autostoel en zo snel mogelijk de kilometers er op zodat ik een andere auto kan gaan regelen. Nooit weer een Nissan.

Olielekkages, sensoren die valse meldingen geven, ruitenwissers die op hol slaan, camera's die uitvallen op de momenten dat je ze juist nodig hebt.

Reageer Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
KM-stand120.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid4
Comfort2
Motor5
  
  

, datum: 24 juli 2018

Ervaring met auto: In 2014 onze 1ste Nissan Qashqai gekocht, na ongeveer 30.000 kilometer begon de ellende met deze 1ste Nissan, het blok "pingelde" en hij hield soms in.

Na veel gedoe tussen Nissan Nederland ons en de dealer die ons het voertuig had verkocht uiteindelijk het blok onderzocht (Dit heeft nog eens ruim 10.000 km op zich laten wachten) Uiteindelijk is er een nieuw motorblok in de auto gekomen, het "oude" blok (met nog maar 40.000 km op de teller) bleek geheel "verkoold" te zijn, vol te zitten met aanslag en de kleppen waren inmiddels "verglaast".

Na het vervangen van het motorblok schetste onze verbazing dat de auto niet harder meer wou dan ongeveer 110 km/h . Dit moest ook wederom geconstateerd worden door een monteur. De "flying doctor" van Nissan werd door Nissan Nederland ingeschakeld welke uit België moest komen. Deze heeft de auto meegenomen en naar eigen zeggen helemaal niets aan de auto gedaan. Inmiddels was ons vertrouwen tot een 0% gedaald, en in overleg met de dealer hebben wij toen maar wederom een nieuwe Nissan Qashqai gekocht, volgens de dealer kwamen de problemen in het blok door te kleine schraapveren op de zuigers of iets dergelijks en was dit inmiddels bekend, bij de "nieuwe" Nissan Qashqai zou dit probleem absoluut zijn verholpen. In goed vertrouwen dus de nieuwe Qashqai gekocht (binnen 2 jaar na aankoop van de vorige, terwijl we normaliter minimaal 4 jaar in een auto wensen te rijden).

De "nieuwe" Qashqai.. de ellende begon helaas weer met ja.. weer 30.000 km.. Eerst het verhaal dat het tussen onze oren zou zitten, de monteur... ja die kon wederom niets constateren, dus er was geen probleem. Na nog een keer 30.000 km vol ellende uiteindelijk de Qashqai laten onderzoeken door een andere partij, omdat Nissan zei dat als we het niet eens waren we maar op eigen kosten een second opinion moesten aanvragen, maar dan wel bij een door Nissan erkend bedrijf.

Dit gedaan, deze garage dacht gelukkig iets verder dan de dealer die ons de auto had verkocht. Ze kwamen met de optie om het inlaat spruitstuk los te halen en binnenin te kijken met een camera. Tot onze "schrik" (nou ja... we verwachten eigenlijk niets anders) bleek ook in dit blok aanzienlijke schade te zitten. Daarvan zij door de garage foto-s gemaakt.. Het antwoord van Nissan Nederland hierop was dat de auto toch maar weer naar de verkopende dealer moest omdat die het moest constateren. Gelukkig konden ze niet om de foto-s heen, hebben uiteindelijk zelf ook het bovenblok losgehaald en kwamen tot de conclusie dat ook dit blok vervangen moest worden. (Na ruim 75.000 km, terwijl we bij 30.000 km al e.e.a. hadden aangegeven).

We kregen de auto weer terug, met een nieuw blok, de auto liep wederom heel slecht, dus meteen weer aan de bel getrokken. Weer de "flying doctor" vanuit Belgie ingeschakeld door Nissan. Deze heeft de auto meegenomen, en naar zeggen mankeerde er helemaal niets aan de auto, gedroeg deze zich voorbeeldig en liep als een zonnetje.... hij zou er niets mee gedaan hebben. (alle software in de boordcomputer was wel anders en ook anders ingesteld dan voorheen) De auto reed inderdaad weer fijn toen we hem terugkregen. Wel trilde de auto ineens bij het remmen. wat bleek.de schijven voor waren "krom".

Voordat de auto meegegeven was aan de flying doctor dit probleem absoluut zelf nooit ondervonden, en ook niet van de "flying doctor" gehoord.. de auto reed zonder problemen volgens hem.

Met de auto naar de garage gegaan welke ook door Nissan was erkend. Conclusie kromme schijven, dit doorgegeven aan Nissan Nederland om dit onder garantie te claimen. De remblokken mankeerde niets aan, bijna geen slijtage, maar de remschijven.. ja dit is een aan slijtage onderhevig deel volgens Nissan,de claim werd afgewezen en wij kregen de rekening gepresenteerd van ruim 400 euro. Aan Nissan gemeld dat we het met deze "conclusie" absoluut niet eens waren en gevraagd om een oplossing. Vandaag een belletje ontvangen van een mevrouw van Nissan: ze kunnen ook coulance halve helaas niets voor ons betekenen omdat de schijven nu eenmaal slijtage onderdelen zijn en ook niet onder enige vorm van coulance vallen. Al met al, binnen een tijdsbestek van 4 jaar 2x een nieuwe auto moeten aanschaffen omdat helaas de Qashqai-s niet voldeden.

Dit op zich kost natuurlijk al heel veel geld (extra) wat we niet hadden ingecalculeerd, omdat we dus normaliter minimaal 4 jaar in een auto rijden.

Het betrof in beide gevallen een Nissan Qashqai met de 1.2 liter motor.

Nieuw
Uitvoering1,2 Connect
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
KM-stand80.000 km
DealerBoerhof

Betrouwbaarheid4
Comfort10
Motor2
  
 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 29 juli 2018

Antwoord: Zo te zien komt het door uw rijstijl: veel korte stukjes of file verkeer en voorzichtig rijden. Hier hebben alle turbo motoren last van, vooral de 1.4 TFSI van VW,maar ook de PSA en Citroen ja zelfs de BMW motoren, u zult hier weer last van krijgen dat garandeer ik u.

Reageer
  

, datum: 20 juli 2018

Ervaring met auto: De QQ slechts enkele weken in bezit. De ervaring tot nu toe goed. Mijn enige probleem is het ontbreken van de dubbele bodem in de bagageruimte. Bij modellen boven de Visia zit die er wel in. Zou volgens garage niet besteld kunnen worden. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van de dubbele bodem in een QQ Visia? Ik hoor dat graag.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 26 mei 2018

Ervaring met auto: Motor heeft totaal geen fut. Slechtste auto ooit. Problemen in twee jaar:
- Accu 2 x vervangen
- Achterklep sluit niet meer
- Ruitesproeiers werken niet op wintersport
- Motor heeft totaal geen koppel en je blijft schakelen
- Versnellingsbak vervangen

Nieuw
Uitvoering1.2 Acenta
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit3 jaar
KM-stand65.000 km
DealerVKV

Betrouwbaarheid3
Comfort4
Motor1
  
 
Reactie van: Remotronics, datum: 9 juni 2018

Antwoord: Ik was na 6 maanden dat ding zat, nu weer een HONDA CIVIC TOURER. top auto

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 15 juni 2018

Antwoord: Wat een onzin verhalen. Ik heb net mijn 3e Qashqai J11 gekocht, toegegeven de 1e had nogal wat problemen (2014) maar mijn 2e uit 2016 heeft alleen een nieuwe accu gekregen, is een bekend probleem en inmiddels opgelost.

De1.2 motor is helemaal niet futloos. Ik ben er zeer tevreden over voldoende trekkracht, ik weet niet wat je dan verwacht van 116 Pk.

De auto rijdt geweldig en voordat ik de nieuwe j11B heb gekocht in meerdere auto, gereden, geen enkele auto kwam maar in de buurt van de Qashqai, zeker niet als je de prijs erbij haalt, dan is de Nissan onverslaanbaar.

Reageer
  

, datum: 14 mei 2018

Ervaring met auto: Ik heb sinds ruim een jaar een QQ van mei 2014. Tot nu toe over het geheel genomen zeer tevreden over mijn auto. Hij is comfortabel, betrouwbaar en ziet er natuurlijk heel goed uit!

De nadelen die mij tot nu toe zijn opgevallen zijn:
1) Het traag op gang komen vanuit stilstand. Dit komt natuurlijk door het kleine geblazen motortje. Hopelijk brengt Nissan ooit een hybride versie uit, zodat vanuit stilstand de elektromotor meteen lekker veel koppel kan leveren.
2) Hoewel rijgedrag en wegligging mij zeer goed bevallen, lijken de schokbrekers van mijn auto wel uit een rally-auto te komen. Schokken van kuilen en abrupte hobbels worden nauwelijks geabsorbeerd.
3) Je moet heel voorzichtig schakelen, want de versnellingsbak schakelt heel "hoekig", totaal niet soepel.

Nu ben ik net mijn mijn auto naar Engeland geweest voor een week, alwaar de radio en navigatie prima werkten. Maar bij terugkeer in Frankrijk (via de tunnel) gaf de audio/nav-unit opeens de geest. Hij schakelt nu ongeveer elke 30 seconden uit en weer aan, en bewaart de gekozen bestemming en route niet meer. Ook de radio doet het niet meer (het scherm wel, maar hij speelt geen FM-zenders meer, en de DAB-lijst wordt niet geladen).

Ik heb de unit al een keer gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het euvel blijft. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou de oorzaak kunnen zijn, en hoe is het te verhelpen?

Reageer Nieuw
Uitvoering1.2 DIG-T Tekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand85.000 km
DealerAbswoude

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 17 maart 2018

Ervaring met auto: Top auto

Reageer Nieuw
Uitvoering1.5 DCi Buisines Edi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 10 februari 2018

Reageer Nieuw

Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit2 jaar
DealerVKV

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »