24 april 2019
Nissan Qashqai

Forum Nissan Qashqai

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 februari 2019

Ervaring met auto: Vanochtend mijn Qashqai 115 Tekna opgehaald, netjes gepoetst en netjes behandeld door de dealer die hier heel goed bekend staat. Nog maar een klein stukje gereden, maar de 1e indruk is geweldig.

Ik had een pulsar 115 Connect en die was ook perfect die is nu 2 jaar oud maar wilde wat hogere zit. Eigenlijk is dat het grootste verschil. Ja, het Tekna-pakket natuurlijk ook, net ff wat luxer, parkeer assistent nog uitproberen enz. maar dat zal ook wel lukken.

Voor mijn gevoel heb ik nu eindelijk mijn "droom auto", ik hoef namelijk niet zo'n hippe scheurbak en heb ook geen behoefte aan een caravan of in de bergen rijden. Gewoon in een mooie auto in Nederland dus de 1.2 is voor mij mooi zat. Qua service van de dealer zit ik wel goed met het familiebedrijf hier. Ik hoop nog lang plezier te hebben van mijn QQ


Brandstofbenzine
Bouwjaar2019
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerSturm

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 8 januari 2019

Ervaring met auto: Dit is echt een heerlijke wagen, heb deze nu een maand in mijn bezit, maar qua beleving, comfort en alles wat een auto aantrekkelijk maakt kan er geen een van mijn vorige aankopen tegenop. Was een verwoed Peugeot-rijder, maar besloot is een keer om verder te kijken dan Peugeot, en moet zeggen: daar heb ik geen spijt van, stoelen zitten heerlijk, de stilte in de auto is ook heerlijk, weinig bandengeluid en windruis van de ramen, gewoon lekker stil. De ruimte is meer dan voldoende, zowel voor de achter passagiers als voor de eventuele bagage. Ook de veiligheid is goed over nagedacht door Nissan, camera's rondom, rijstrook begeleiding, en ik weet niet wat allemaal nog meer.

Is er ook nog een nadeel dan, jazeker, voor zo'n auto, voor dat geld, heeft Nissan in al hun wijsheid besloten om er geen voicedialing in te zetten, dus nu moet je via het scherm van de navigatie een nummer gaan selecteren, ik vind dat levensgevaarlijk, je bent steeds ff een paar seconden afgeleid van de weg als je een nummer wilt gaan kiezen uit het menu, wat is er makkelijker dan ff op dat telefoonicoontje op je stuur te drukken en dan roepen, bel Piet of zo, en het gebeurd. Dit vind ik een grote fout van Nissan, en voor alle nieuwe kopers van een Nissan Qashqai, vraag er naar of voicedialing erin zit, zoveel veiliger als je moet bellen vanuit de auto.

Verbruik van de auto is nu nog vrij hoog, maar heb begrepen dat het minder word als die goed is ingereden.

Voor de rest dus super tevreden met onze Nissan Qashqai.

Uitvoering1.2DIG-T 115 N-conne
Brandstofbenzine
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km
DealerNieuwkerk

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Rene. Dewit, datum: 12 januari 2019

Antwoord: Ik ben blij met uw commentaar daar ik twijfelde tussen de 3008 en de Quasqai, ben gegaan voor de Quasqai 1.2 dct maar vond de 115 pk aan de magere kant. Wie schets mijn verbazing de 2019 dgt heeft nu 160 pk, da's wel balen. Ben ook tevreden over de rijeigenschappen hoewel sommige hobbels in de weg sterk doorkomen.
Groet Rene

 
Reactie van: Peheniro, datum: 30 januari 2019

Antwoord: Klopt Nissan is Nissan niet meer

 
Reactie van: P. Bechtold, datum: 30 januari 2019

Antwoord: Ik hoop dat je zo blij blijft met je Qashqai. Ik ben al 35jaar nissan rijder zonder grote problemen. Vorige wagen was een QQ met veel problemen aan de carosserie.Laatste is een Qasqai uit 2016. Alleen maar problemen. Nieuwe accu. 2x distributiekettingspanner, nieuwe distributieketting (na 30.000km). 2x nieuwe middenarmsteun, nieuwe oprol mechanismen voor gordels, etc, etc. En tot overmaat van ramp nieuwe motor erin. En ik lijk niet de enige te zijn met al deze problemen. Sinds Nissan Renault is geworden is de kwaliteit verdwenen. Dit was dus echt mijn laatste Nissan. Ik ga op zoek naar een degelijk merk.

  

, datum: 22 december 2018

Ervaring met auto: Ik hem aantal problemen gelijk vanaf begin:
1 verwarming gaat aan en hoogste stand als je wil telefoon opladen via 12v aansluiting. Deze stekker heeft geen probleem mijn andere auto's Golf 2013 en Picanto 2017
2 autostoel is niet goed. Sensoren onder de bekleiding is voelbaar en dan steek/druk in de billen. Hoofdzakelijk is het niet comfortabel op de stoel zitten.
3 geluid van de navigatie kan niet dimmen tijdens bellen met bluetooth
4 veel roestvorming en corrosie op remschuiven maakt remgeluid en soms trillingen auto en stuur.

km stand auto is 1200 km (auto is ongeveer twee weken oud) en veel klachten en reactie van Nissan nog niet binnen. Volgens Nissan krijgt ik reactie binnen 2 weken

Uitvoering1.2 Tekna Dec. 2018
Brandstofbenzine
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerHerwers

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor4
  
 
Reactie van: Rudiberghmans1, datum: 26 december 2018

Antwoord: Ik heb er ook veel problemen mee, een echte ramp is het.

  

, datum: 10 december 2018

Ervaring met auto: Vanaf het begin veel problemen gehad met mijn Qashqai. Van een niet werkende airconditioning tot stoelverwarming. Ook een noodstop signaal bij 130 km per uur op de snelweg, terwijl er niks voor je rijdt is behoorlijk schrikken. Dit alles allemaal netjes opgelost door de dealer. Maar afgelopen winter dus de eerste winter dat ik de auto heb, start de auto op drie poten zodra het vriest. De dealer beweert dat er meerdere gelijke situaties inmiddels bekend zijn. Ze weten alleen niet bij Nissan waar het aan ligt. Wie heeft deze ervaring ook?


Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit2 jaar
KM-stand94.000 km
DealerABD

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 29 augustus 2018

Ervaring met auto: Goedendag mensen koop alstublieft deze auto niet het is 1 en al ellende. Had een Qashqai van december 2016 en heb hier alleen maar problemen mee gehad.

De auto was meer in de garage dan dat we er mee hebben gereden en Nissan Nederland was nooit thuis. Die maakte van mij zelfs een leugenaar omdat de auto volgens hen perfect was. De motor was al helemaal uit elkaar geweest omdat die vervuild was en heb een nieuwe cvt bak gehad, maar niets hielp en de garage maar beweren en zeggen tegen mij, maar meneer hij rijdt nu toch al beter!

Ook voor eventuele coulance regelingen geven ze echt niet thuis want het ligt altijd alleen maar aan de bestuurder en nooit aan die goede Nissan volgens hen. Mijn advies: laat deze auto lekker bij de dealer en koop een betrouwbaarder merk als dit.

Uitvoering1.2 Dig T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
KM-stand13.000 km
DealerAbswoude

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor3
  
 
Reactie van: Walsum107, datum: 28 oktober 2018

Antwoord: Met respect, onzin. Ik kocht mijn Qashqai in 2014, bouwjaar 2007. Bij een Bosch garage, waar in den beginne, bestond Bosch nog niet, al sedert lang klant ben en dat gaat al meer dan 30 jaar terug. Was uw autobedrijf een Bovag garage? Het lijkt mij niet want dat heet Bosch. Ik kan niets zeggen over de garage van de aanschaf uiteraard.

  

, datum: 2 augustus 2018

Ervaring met auto: Na 40.000 kilometer stoel stuk. Gesteggel met Nissan, geen garantie. 20.000 kilometer met kapotte stoel gereden, LM heeft het uiteindelijk opgelost. Nieuwe stoel. Wederom na 40K stoel weer kapot. Nu Scheel autostoel en zo snel mogelijk de kilometers er op zodat ik een andere auto kan gaan regelen. Nooit weer een Nissan.

Olielekkages, sensoren die valse meldingen geven, ruitenwissers die op hol slaan, camera's die uitvallen op de momenten dat je ze juist nodig hebt.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
KM-stand120.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid4
Comfort2
Motor5
  
  

, datum: 24 juli 2018

Ervaring met auto: In 2014 onze 1ste Nissan Qashqai gekocht, na ongeveer 30.000 kilometer begon de ellende met deze 1ste Nissan, het blok "pingelde" en hij hield soms in.

Na veel gedoe tussen Nissan Nederland ons en de dealer die ons het voertuig had verkocht uiteindelijk het blok onderzocht (Dit heeft nog eens ruim 10.000 km op zich laten wachten) Uiteindelijk is er een nieuw motorblok in de auto gekomen, het "oude" blok (met nog maar 40.000 km op de teller) bleek geheel "verkoold" te zijn, vol te zitten met aanslag en de kleppen waren inmiddels "verglaast".

Na het vervangen van het motorblok schetste onze verbazing dat de auto niet harder meer wou dan ongeveer 110 km/h . Dit moest ook wederom geconstateerd worden door een monteur. De "flying doctor" van Nissan werd door Nissan Nederland ingeschakeld welke uit België moest komen. Deze heeft de auto meegenomen en naar eigen zeggen helemaal niets aan de auto gedaan. Inmiddels was ons vertrouwen tot een 0% gedaald, en in overleg met de dealer hebben wij toen maar wederom een nieuwe Nissan Qashqai gekocht, volgens de dealer kwamen de problemen in het blok door te kleine schraapveren op de zuigers of iets dergelijks en was dit inmiddels bekend, bij de "nieuwe" Nissan Qashqai zou dit probleem absoluut zijn verholpen. In goed vertrouwen dus de nieuwe Qashqai gekocht (binnen 2 jaar na aankoop van de vorige, terwijl we normaliter minimaal 4 jaar in een auto wensen te rijden).

De "nieuwe" Qashqai.. de ellende begon helaas weer met ja.. weer 30.000 km.. Eerst het verhaal dat het tussen onze oren zou zitten, de monteur... ja die kon wederom niets constateren, dus er was geen probleem. Na nog een keer 30.000 km vol ellende uiteindelijk de Qashqai laten onderzoeken door een andere partij, omdat Nissan zei dat als we het niet eens waren we maar op eigen kosten een second opinion moesten aanvragen, maar dan wel bij een door Nissan erkend bedrijf.

Dit gedaan, deze garage dacht gelukkig iets verder dan de dealer die ons de auto had verkocht. Ze kwamen met de optie om het inlaat spruitstuk los te halen en binnenin te kijken met een camera. Tot onze "schrik" (nou ja... we verwachten eigenlijk niets anders) bleek ook in dit blok aanzienlijke schade te zitten. Daarvan zij door de garage foto-s gemaakt.. Het antwoord van Nissan Nederland hierop was dat de auto toch maar weer naar de verkopende dealer moest omdat die het moest constateren. Gelukkig konden ze niet om de foto-s heen, hebben uiteindelijk zelf ook het bovenblok losgehaald en kwamen tot de conclusie dat ook dit blok vervangen moest worden. (Na ruim 75.000 km, terwijl we bij 30.000 km al e.e.a. hadden aangegeven).

We kregen de auto weer terug, met een nieuw blok, de auto liep wederom heel slecht, dus meteen weer aan de bel getrokken. Weer de "flying doctor" vanuit Belgie ingeschakeld door Nissan. Deze heeft de auto meegenomen, en naar zeggen mankeerde er helemaal niets aan de auto, gedroeg deze zich voorbeeldig en liep als een zonnetje.... hij zou er niets mee gedaan hebben. (alle software in de boordcomputer was wel anders en ook anders ingesteld dan voorheen) De auto reed inderdaad weer fijn toen we hem terugkregen. Wel trilde de auto ineens bij het remmen. wat bleek.de schijven voor waren "krom".

Voordat de auto meegegeven was aan de flying doctor dit probleem absoluut zelf nooit ondervonden, en ook niet van de "flying doctor" gehoord.. de auto reed zonder problemen volgens hem.

Met de auto naar de garage gegaan welke ook door Nissan was erkend. Conclusie kromme schijven, dit doorgegeven aan Nissan Nederland om dit onder garantie te claimen. De remblokken mankeerde niets aan, bijna geen slijtage, maar de remschijven.. ja dit is een aan slijtage onderhevig deel volgens Nissan,de claim werd afgewezen en wij kregen de rekening gepresenteerd van ruim 400 euro. Aan Nissan gemeld dat we het met deze "conclusie" absoluut niet eens waren en gevraagd om een oplossing. Vandaag een belletje ontvangen van een mevrouw van Nissan: ze kunnen ook coulance halve helaas niets voor ons betekenen omdat de schijven nu eenmaal slijtage onderdelen zijn en ook niet onder enige vorm van coulance vallen. Al met al, binnen een tijdsbestek van 4 jaar 2x een nieuwe auto moeten aanschaffen omdat helaas de Qashqai-s niet voldeden.

Dit op zich kost natuurlijk al heel veel geld (extra) wat we niet hadden ingecalculeerd, omdat we dus normaliter minimaal 4 jaar in een auto rijden.

Het betrof in beide gevallen een Nissan Qashqai met de 1.2 liter motor.

Uitvoering1,2 Connect
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
KM-stand80.000 km
DealerBoerhof

Betrouwbaarheid4
Comfort10
Motor2
  
 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 29 juli 2018

Antwoord: Zo te zien komt het door uw rijstijl: veel korte stukjes of file verkeer en voorzichtig rijden. Hier hebben alle turbo motoren last van, vooral de 1.4 TFSI van VW,maar ook de PSA en Citroen ja zelfs de BMW motoren, u zult hier weer last van krijgen dat garandeer ik u.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »