Forum Nissan Qashqai+2 (2008 - 2013)
Reacties van eigenaren
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
20k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
5
Motor
4
Reactie van: Eheijmer, datum: 15 april 2019
Antwoord: Op tijd schakelen scheelt behoorlijk in brandstofkosten. Ik heb zelf een 2.0 benzine met caravan kom ik uit op een gemiddelde van 1 op 11.
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
22k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
5
Motor
4
Naam: Complanet, datum : 21 juli 2012
Ervaring met Nissan Qashqai+2 1.6: Net een tocht van 3000 km gemaakt met de Plus2 uitvoering. Mooie auto met heerlijk veel plaats voor 4 personen en een heleboel bagage. Goede zitpositie achter het stuur. Goede verstelmogelijkheden van de stoelen.
Uitrusting en bediening prima... maar nu komt het: het benzineverbruik is echt niet van deze tijd gemiddeld 9.0L/100km. De motor draait zoveel toeren dat je voortdurend wilt blijven schakelen als je al in de vijf zit. Bijvoorbeeld de helling op de E25 achter Luik is teveel voor deze auto met grote moeite wordt deze hindernis genomen. Hier moet een flinke dieselmotor in.
Ervaring met Nissan Qashqai+2 1.6: Net een tocht van 3000 km gemaakt met de Plus2 uitvoering. Mooie auto met heerlijk veel plaats voor 4 personen en een heleboel bagage. Goede zitpositie achter het stuur. Goede verstelmogelijkheden van de stoelen.
Uitrusting en bediening prima... maar nu komt het: het benzineverbruik is echt niet van deze tijd gemiddeld 9.0L/100km. De motor draait zoveel toeren dat je voortdurend wilt blijven schakelen als je al in de vijf zit. Bijvoorbeeld de helling op de E25 achter Luik is teveel voor deze auto met grote moeite wordt deze hindernis genomen. Hier moet een flinke dieselmotor in.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
7k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
6
Naam: Miekedonker, datum : 16 september 2011
Ervaring met Nissan Qashqai+2 2.0 connect: Heb de auto nu een paar maanden. Zijn er met een caravan (1350 kg) mee naar Noorwegen geweest. Op de vlakke weg is zelfs de 6e versnelling met caravan bruikbaar. 12% helling ging in de eerste versnelling.
Het glazen dak werd door met name de achterpassagiers hier zeer op prijs gesteld!
Een minpuntje vind ik dat er weinig opbergvakjes zijn (vorige auto, Daewoo Tacuma, zat er vol mee, dus ik ben verwend wat dit betreft). Ga op zoek naar laatjes voor onder de stoelen. Ook de ventilatie kan m.i. beter.
Auto rijdt prima en is stil. De boordcomputer is wat verbruik betreft erg optimistisch. Geeft de boordcomputer 1:12,6 aan in werkelijkheid (km delen door aantal getankte liters) ligt dat op 1:11,3! Ga hierover met de dealer praten, misschien is er een software update.
Ervaring met Nissan Qashqai+2 2.0 connect: Heb de auto nu een paar maanden. Zijn er met een caravan (1350 kg) mee naar Noorwegen geweest. Op de vlakke weg is zelfs de 6e versnelling met caravan bruikbaar. 12% helling ging in de eerste versnelling.
Het glazen dak werd door met name de achterpassagiers hier zeer op prijs gesteld!
Een minpuntje vind ik dat er weinig opbergvakjes zijn (vorige auto, Daewoo Tacuma, zat er vol mee, dus ik ben verwend wat dit betreft). Ga op zoek naar laatjes voor onder de stoelen. Ook de ventilatie kan m.i. beter.
Auto rijdt prima en is stil. De boordcomputer is wat verbruik betreft erg optimistisch. Geeft de boordcomputer 1:12,6 aan in werkelijkheid (km delen door aantal getankte liters) ligt dat op 1:11,3! Ga hierover met de dealer praten, misschien is er een software update.
Op zoek naar een Nissan Qashqai+2 ?
Nederland Mobiel heeft er 1 vanaf € 9.999,-

'09
3
bouwjaar
jaar in bezit
50k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Bernard_prim, datum : 7 juni 2011
Ervaring met Nissan Qashqai+2 Tekna: Heb deze auto nu 3 jaar. Het leder is al 3 maal maal vervangen moeten worden, de airco is stukgegaan( 400 euro) en de radio werkt niet meer. Dit na 50.000km.
Het onderhoud is peperduur! Het zijn vooral kleine details waarvoor de wagen telkens naar de garage moet. Bovendien verwittigt Nissan niet wanneer de garantie verloopt.
Voor de rest zit hij lekker en is zijn verbruik laag, maar nog een Nissan? Laat ik daar maar eens diep over nadenken!
Ervaring met Nissan Qashqai+2 Tekna: Heb deze auto nu 3 jaar. Het leder is al 3 maal maal vervangen moeten worden, de airco is stukgegaan( 400 euro) en de radio werkt niet meer. Dit na 50.000km.
Het onderhoud is peperduur! Het zijn vooral kleine details waarvoor de wagen telkens naar de garage moet. Bovendien verwittigt Nissan niet wanneer de garantie verloopt.
Voor de rest zit hij lekker en is zijn verbruik laag, maar nog een Nissan? Laat ik daar maar eens diep over nadenken!
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
2k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Blackshadowstar, datum : 12 maart 2009
Ervaring met Nissan Qashqai+2 2.0 Tekna 2wd: Heb er nu al veel plezier van, rijdt als een zonnetje en is erg pittig. Veel ruimte, mooie leren bekleding met een goede zit evenals de lendesteun. Lekkere korte draaicirkel voor zo'n grote wagen.
Ervaring met verkoop: Aller vriendelijkst, gastvrij en verkoop direct met Roland Hansen (eigenaar) afgehandeld.
Erg tevreden.
Ervaring met onderhoud: Moet een ieder zelf ervaren.
Ervaring met Nissan Qashqai+2 2.0 Tekna 2wd: Heb er nu al veel plezier van, rijdt als een zonnetje en is erg pittig. Veel ruimte, mooie leren bekleding met een goede zit evenals de lendesteun. Lekkere korte draaicirkel voor zo'n grote wagen.
Ervaring met verkoop: Aller vriendelijkst, gastvrij en verkoop direct met Roland Hansen (eigenaar) afgehandeld.
Erg tevreden.
Ervaring met onderhoud: Moet een ieder zelf ervaren.
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
2k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Blackshadowstar, datum : 8 maart 2009
Ervaring met Nissan Qashqai+2 2.0 Tekna 2wd: Een proefrit maken in de QQ en de QQ+2 loont de moeite om het verschil van rijeigenschappen te ervaren.
Ervaring met verkoop: Roland Hansen (Eigenaar) doet zelf ook de verkoop en je krijgt direct antwoord op je vragen en onderhandelingen (hoeft dus niet voor alles naar zijn suprieuren).
Een gemoedelijke en eerlijke benadering. Mijn Nissan Note was al verkocht (6 weken) voor levering van de nieuwe QQ+2 en kreeg tijdens deze overgang een gratis leenauto mee. Ikzelf woon nl. in de omgeving van Utrecht en een van de monteurs kwam deze netjes omruilen.
Voor Hansen gekozen vanwege de goede service en gunstige inruil prijs welke aanzienlijk hoger was als bij KOOPS Nieuwegein.
Ervaring met Nissan Qashqai+2 2.0 Tekna 2wd: Een proefrit maken in de QQ en de QQ+2 loont de moeite om het verschil van rijeigenschappen te ervaren.
Ervaring met verkoop: Roland Hansen (Eigenaar) doet zelf ook de verkoop en je krijgt direct antwoord op je vragen en onderhandelingen (hoeft dus niet voor alles naar zijn suprieuren).
Een gemoedelijke en eerlijke benadering. Mijn Nissan Note was al verkocht (6 weken) voor levering van de nieuwe QQ+2 en kreeg tijdens deze overgang een gratis leenauto mee. Ikzelf woon nl. in de omgeving van Utrecht en een van de monteurs kwam deze netjes omruilen.
Voor Hansen gekozen vanwege de goede service en gunstige inruil prijs welke aanzienlijk hoger was als bij KOOPS Nieuwegein.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
3k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: John67, datum : 8 januari 2009
Ervaring met Nissan Qashqai+2 Optima Navi: Rijdt deze Qashqai+2 sinds 8 november 2008 en ik vindt het een fantastische auto. Heerlijke hoge instap, comfortabel zitcomfort, veel binnenruimte en lekker luxe uitgevoerd. Het is de voor ons de ideale gezinsauto met toch een stoere uitstraling. Kortom: ik ben een zeer tevreden QQ+2 rijder.
Ervaring met Nissan Qashqai+2 Optima Navi: Rijdt deze Qashqai+2 sinds 8 november 2008 en ik vindt het een fantastische auto. Heerlijke hoge instap, comfortabel zitcomfort, veel binnenruimte en lekker luxe uitgevoerd. Het is de voor ons de ideale gezinsauto met toch een stoere uitstraling. Kortom: ik ben een zeer tevreden QQ+2 rijder.
Voeg mijn auto toe
Ervaring met Nissan Qashqai+2 1.6: Net een tocht van 3.000 km met deze auto gemaakt.
Pro: Mooie royale auto met robuuste uitstraling. Voor 4 personen en bagage heerlijk ruim. Zinvolle bedieningselementen zonder al te veel onnodige sier. Het plus 2 gedeelte lijkt me alleen voor kinderen geschikt of voor een noodoplossing.
Contra: Het verbruik van deze uitvoering is niet van deze tijd praktijkverbruik gaat richting 10L/100km! Motor maakt veel te veel toeren waardoor op lange autoweg stukken in het buitenland men een zesde versnelling node mist. De autoweghelling in de E25 achter Luik vergt het uiterste van deze auto.
Gebruik je hem alleen in Nederland met 120 km p u dan valt het allemaal reuze mee. Voor de autoroute en autobahn minder geschikt.