Forum Nissan Qashqai (2014 - 2021)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Kocht in 2008 Nissan Qashqai 4 wiel drive. Terugroepaktie schokbreker gratis vervangen, benzinemotor vervangen gratis.
3 jaar geleden koppeling + vliegwiel vervangen kosten euro 3.700,00. Twee maanden geleden koppeling met vliegwiel vervangen kosten nu euro 2.000,00. Nu staat hij in de garage omdat wielaandrijving moet worden vervangen kosten euro 1.500,00.
Vergeet nog te vertellen dat de sluiting van de achterklep er spontaan vanaf viel. Kilometerstand 150.000 km.
Antwoord: Naar verluid is de navigatieupdate eind februari beschikbaar
Antwoord: Is helaas al weer 1.5 jaar oud deze update.
Ervaring met Nissan Qashqai Tekna 1.2: Uitstekende auto met af en toe een beetje kuren! Sleutel wordt niet herkend, dus start niet. Radio werkt niet, even herstarten en hoppa, hij doet het weer. Heb het gevoel dat de dealer destijds graag deze auto kwijt wilde? Heb deze auto als demo in Venray gekocht bij autobedrijf Hansen. Nu Opel-dealer en Nissan-specialist.
Antwoord: Mijn ervaringen met autobedrijf Hanssen zijn heel goed. Maar u kunt beter naar de originele Nissan dealer gaan. Misschien is er een update voor uw probleem.
Ervaring met Nissan Qashqai 1.2 connect: Van de auto mag je veel verwachten, ik zou hem zo weer kopen.
Ervaring met Nissan Qashqai: Ervaring met auto: Mijn Qashqai 1.2 connect is geleverd in februari 2014. De teller nadert de 40.000 km. Mijn ervaringen met de auto: qua rijden, geweldig! Ongekend stil, soepel en comfortabel. Ook met de caravan (1200 kg) er achter geen problemen. Het blijft verbazen dat het 1.2 motortje dit zo makkelijk aan kan. Nooit eerder reed ik zo'n fijn auto.
Uiteraard kwam ik wat probleempjes tegen. Zo is, na problemen met soepel wegrijden, een lager vervangen, prima opgelost door Arend Auto. Toch heb ik wel een paar minpunten: Het start/stop systeem is ronduit waardeloos, in hooguit 50% functioneert het goed, in de overige gevallen slaat de auto af en moet ik starten met de startknop. Dat systeem gebruik ik dus niet meer. De regensensor: soms doet hij het opeens even naar behoren:-). Het Nissan connect systeem, ik vergeet het maar, na zo'n 25 pogingen (mail en bellen) met Nissan Nederland gaf ik het op.
Maar de auto sec beoordelend, zou ik hem direct weer kopen! Maar Nissan Nederland, dat is toch wel een groot probleem!
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem met het Connect-systeem. Nissan Qashqai november 2014. Telefoon verbinding werkt zo goed als nooit dus gevolg: stilstaan om te bellen of de telefoon te beantwoorden terwijl het systeem wel verkocht is als zijnde te werken. Volgens de garage ligt het aan Nissan: Amerikaanse telefoons (Apple) kunnen niet communiceren met Japanse auto's? Volgens mij de grootst mogelijke flauwekul.
Ervaring met Nissan Qashqai 1.2 Connect: Een heerlijk rijdende auto. Alleen de navigatiekaart is van 2013. Daarvoor moet Nissan zich schamen.
Antwoord: Ik heb dezelfde ervaring. Volgens Nissan is er in juni 2015 een nieuwe kaart uitgekomen. Ik heb mijn auto in augustus aangeschaft en heb medio september een klacht ingediend hierover. Ik heb nog steeds geen reactie gehad van de klachteningang en heb al regelmatig gerappelleerd. Regelmatig wordt ik de verkeerde richting gestuurd. Ik vind dit zeer kwalijk van Nissan.
Antwoord: Ik deel jullie ervaring, mijn nieuwe Qashqai 1.5 DCI is in september 2015 geleverd, nadien kwam ik erachter dat de nav0kaart uit 2013 komt. Ik heb begin oktober zowel de dealer als Nissan Nederland benaderd. Nu ruim 2 maanden verder ben ik nog niet veel opgeschoten. Schandalig dat je een auto eind 2015 levert met een nav. kaart uit 2013. Het blijkt trouwens dat er nog steeds geen nieuwe versie is.
Eigenlijk wordt je als klant gewoon zwaar gefopt door de autodealer. Ze geven bewust niet aan dat er een oude kaart in zit. NU geven ze wel aan dat als er een update is je deze kunt kopen. Service, klachtenafhandeling een dikke onvoldoende. Zeker Nissan Nederland. Het wordt tijd dat alle ontevreden Nissan klanten zich gaan bundelen om een nieuwe navigatie kaart, als deze na 3 jaar eindelijk komt, gezamenlijk te regelen.
Toch nog iets positiefs, Behoudens het windgeruis bij de spiegels, rijdt de Nissan Qashqai 1.5 DCI toch wel lekker. Maar of ik ooit gezien de extreem slechte service nog eens een Nissan koop betwijfel ik.
Antwoord: Ik heb ook 8 december 2015 mijn nieuwe Nissan Tekna opgehaald en dus ook met navigatie van 2013! Ik heb ook geen krik en reserveband. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? We moeten inderdaad onze klachten bundelen.
Antwoord: Ik heb in augustus de Tekno 1.6 gekocht. Duurste uitvoering.
Wat mij na de 1e rit opviel was dat de nav totaal niet van deze tijd is, waar ik mij zeer aan erger kaart door extern bedrijf laten uitlezen. Was gekopieerd van een kaart van 2012. MIJN DEALER wist daar van maar doet niets
Mijn auto is een groot probleem met veel storingen. En elke keer moet ik weer mijn zaak op slot doen en naar de garage. Bij het optrekken altijd een hik waardoor ik bang ben dat vandaag of morgen er een auto achterin duik.
Hij rijdt prima, maar als ik had geweten wat ik nu weet dan had ik hem niet gekocht.
Ik kan hem elke keer brengen maar er komt geen oplossing zij weten zelf ook niet waar het vandaan komt. Mijn dealer moet het probleem oplossen en mij niet naar de importeur sturen wat hij heeft hem mij verkocht. Graag zou ik willen dat wij Nissan met elkaar voor een oplossen laten zorgen of geld terug geven wat je hebt niets aan oude nav.
Antwoord: Beste Nissan eigenaar,
Betreffende je navigatie. Het oude navigatie kaarten probleem is bij Nissan bekend. Er is een coulance-regeling, maar je bent verplicht om een klacht bij de Nissan dealer neer te leggen. Daarna word alles geregeld.
Gisteren, 5 augustus, mijn nieuwe Qashqai Connect opgehaald bleek navigatie kaart 2013 in te zitten. Vandaag 6 augustus klacht ingelegd en getekend bij Nissan dealer en krijg nieuwste SD kaart.
Ervaring met Nissan Qashqai: Perfecte auto.
Antwoord: Ik heb in januari 2015 een Nissan Qashqai Tekna gekocht en kwam er een paar weken achter dat er een verouderd navigatiesysteem van 2012/13 gemonteerd was. Contact met de dealer opgenomen en gaf mij advies met de importeur mijn klacht in te dienen. Hier is na meerdere mails niet op gereageerd. In januari 2016 werd de update leverbaar. Weer contact opgenomen en schetst mijn verbazing, ik kon een nieuwe kopen met 50% korting en dat was ook nog een coulance gebaar. In dit geval hebben de dealer en de importeur gefaald.
Ervaring met Nissan Qashqai: Vorig jaar november afgeleverd, een van de eerste automaten in NL. Prettige CVT, met voorgeprogrammeerde stappen. Motor nooit meer dan 3500 toeren. Op de snelweg bij op snelheid komen of inhalen zou iets meer vermogen prettig zijn.
Op snelheid erg stil, geen last van rijwind om spiegels, etc. DAB-radio uitstekend. Prima stoelen (we zijn niet groot, dat scheelt). Redelijk zuinig voor een hoge auto.
Antwoord: De meegeleverde navigatie voldoet goed en brengt je meestal waar je moet zijn. Dat het kaartmateriaal uit 2013 is mag gerust een aanfluiting genoemd worden. Updates naar recenter kaartmateriaal zijn tot op heden (Aug 2015!) niet verkrijgbaar: slordig van Nissan.
Ook de Connect mogelijkheden die hoog aangeprezen worden in de reclame zijn ronduit teleurstellend. Er zijn nauwelijks apps verkrijgbaar, aangekondigde apps zijn nog steeds niet beschikbaar en het ontbreken van zaken zoals voice control of een veilige snelkeuze voor veelgebruikte telefoonnummers is een stap terug in de tijd. Vreemde keuzes zijn daar gemaakt en de gemaakte keuzes worden niet uitgewerkt lijkt het.
Je kunt wel gebruik maken van je telefoon software zoals Cortana in Windows-phone (waar dan verder helemaal geen apps voor zijn) of Google Now of Apples Siri. Via de bluetooth koppeling zijn die in te schakelen.
Daar is dus Nissan met zijn Bosch systeem flink achterop aan het lopen. Jammer. Vooral omdat het systeem door zijn integratie en snelle werking wel degelijk veel potentie heeft maar dat komt er voorlopig nog niet uit. Een ingrijpende software update zou daar wonderen kunnen doen.
Ook zinvolle apps, kunnen het rijgenot en de veiligheid verbeteren. Denk aan een weerapp, integratie tussen navigatie en het verkeer, files etc.. kortom er is veel mogelijk maar de meegeleverde apps bevorderen eerder de onveiligheid, zoals online zoeken en een Facebook app. Zaken waar slechts weinigen op zitten te wachten en die je juist beter niet rijdende kunt gebruiken.
Ervaring met Nissan Qashqai Tekna 1.6: SLECHTE NAV OUD ZEER VEEL STORRINGEN EN GEEN OPLOSSING.
Verkoop verschuilt zich achter importeur.
Garage heeft geen oplossing.
Zou hem nooit meer kopen hoewel ik het een heel leuke auto vind. Zou graag collectief in actie willen komen.
Ervaring met verkoop: Wees eerlijk tegen de klanten.En verwijs mij niet naar importeur, jullie hebben hem verkocht aan mij.