Forum Nissan Qashqai (2007 - 2013)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan Qashqai Connect edition: ROEST, helaas na 9 maanden vond ik op mijn nieuwe auto al roestplekken (naast de rubbers van de 5e deur). Dit is door de dealer netjes verholpen. Maar een jaar later begonnen ook de scharnieren te roesten en onder de rubbers van de doorvoeringen 3e remlicht en achterruitverwarming. Dit is weer behandeld, maar niet definitief weg. Het is jammer dat de dealer en Nissan Nederland je op deze plekjes die binnen de 3 jaar ontstaan zijn geen garantie meer geven. Dus mensen loop je auto voor de garantie periode goed na op roest na.. Anders geeft Nissan en de dealer niet meer thuis..
Ervaring met onderhoud: Prima auto, op roest na..
Antwoord: Tja... Japanse auto':s de overtocht op schepen, kennelijk zonder bescherming, zout water (vocht), zilte lucht (vochtig). Daarom liever niet een Japanse auto!
Antwoord: De auto wordt in Engeland gebouwd.
Antwoord: inderdaad in Sunderland UK. Zal het zoute zweet zijn van de medewerkers.
Oplossing: rubbers op tijd in de siliconenspray zetten, dan vriezen ze ook niet vast. De rubbers bovenin bij de achterklep even optillen of eruit halen, schoon maken en in de PTF kettingvet / vaselinespray zetten, verkrijgbaar bij de fietsenmaker. Ook andere plekken waar rubbers en kabel doorvoeren zitten, controleren, o.a. onder de voorbumper zit een plastic klep, daar achter komt ook vaak roest voor. De telescoop veren van achterklep kunnen ook wel wat PTF hebben, dan piepen ze nooit meer, zo ook de deurscharnieren. Na een periode van pekel op de weg, is het verstandig om de radiator met een zachte straal water, schoon te spoelen. Het is een dubbele radiotor voor koelwater en airco. Onderin de radiator blijft pekel zitten die lekkage kan veroorzaken. Denk er wel aan dat je de aluminium lamellen niet plat spuit, dit kan als je te hoge waterdruk gebruikt.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0 techna: Ik heb zomerbanden 17 inch. En nu sinds kort winterbanden 16 inch op advies van garage. Nu kloppen mijn sinziend de kilometerteller en snelheids meter niet (wijken af naar boven). Wat ook logisch is voor de bandenomtrek. Kan de garage dit in de autocomputer inregelen?
Antwoord: Voordat andere Quashqai gebruikers dit zelfde probleem gaan krijgen: Gevolg van een ander bandenmaat kun je vooraf checken op de site buggyboys.be
Antwoord: Mijn bandenboer adviseerde ook een andere maat, die waren makkelijker verkrijgbaar en wat goedkoper. Hij leverde er ook licht metalen velgen bij. De omtrek van het geheel bleef daardoor hetzelfde. Geen problemen met snelheidsmeter. Ik denk dat je de omtrek wel in de gaten moet houden, anders komt de QQ lager of juist hoger te liggen. Ik rijd alweer jaren op Nexen banden uit Zuid Korea, ze bevallen prima. euro 90,- per stuk incl. montage en balanseren. In het begin sputterde de bandenboer wel, dat ik geen bekend merk wilde. Nu rijden al mijn vrienden en familie op Nexen.
Ervaring met Nissan Qashqai: Bijna 4 jaar QQ 1.5 dCi Connect Edtition, opties leren bekleding en stoelverwarming.
Is mijn 3e nissan als leaserijder. Daarvoor 2 keer primera gereden omdat dat een prima betrouwbare auto was. Deze QQ mijn 1e QQ en niet ontevreden daarover. Sowieso vind ik zijn uiterlijk nog steeds mooi, vooral zijn voorkant en zijn velgen. En omdat de 2010 versie de verbeterde versie betrof qua wegligging en isolatie geluid heb ik wat dat betreft niets te mopperen. Ook de 1.5 DcI voldoet prima. Als ik al wat te klagen heb: de Connect connect niet altijd, en dan heb ik het over de radio. Die wil van tijd tot tijd stil blijven. Meedere keren aangegeven, maar de garage kan niets anders doen dan het systeem te resetten... Tja en verder de Japanse degelijkheid, wat ervoor zorgt dat mechanisch en motorisch niets aan de hand is. Echter qua trillinkjes in het dashboard enzo ben ik minder te spreken.
Hoe dan ook al met al ben ik nog steeds een tevreden nissan rijder.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0: Ik heb mijn Nissan nu 2.5 jaar en bij de 44.000 km moet de koppeling er uit geen garantie, daar kon ik nog meer leveren. Maar nu 19.000 km verder en moet hij er weer uit. Ik baal nu dus echt, weer geen garantie. Wat een k** sevice bij Nissan. Voor mij het zelfde de eerste maar ook de laatste Nissan.
Antwoord: Het probleem komt mij bekend voor. Bij 25.000 km nieuwe drukgroep (maakte lawaai als je de koppeling intrapte). Uiteindelijk toch via garantie weten te regelen. Nu, 49.000 km staat hij weer in de garage (auto komt niet helemaal optijd vrijals je langzaam afremt en de koppeling intrapt). Zal wel aan mijn rijstijl liggen, net als de eerste keer. Andere auto's wel zonder problemen gereden tot over de 150.000 km. Dit en de waardeloze kwaliteit van de Bluetooth carkit maakt een volgende vrij onwaarschijnlijk.
Antwoord: Ja, een zware motor met die dikke banden, zorgt voor veel weerstand bij het optrekken, hetgeen de koppeling extra belast. Ik hoor meer problemen met koppelingen bij de QQ 2 liter.
Ik heb een QQ 1.6 benzine, 136000 gereden, ook behoorlijk met caravan in de bergen, geen enkel probleem met de koppelingsplaten.
Ervaring met Nissan Qashqai: 15 jaar BMW gereden met de nodige problemen (dealer auto's 2 stuks). Nu sinds 6 maanden QQ 2.0 met CVT.(2007). Tot nu toe probleemloos.
Wel probleem met bekleding bestuurdersstoel midden zitvlak. Zelf voor oplossing zoeken, geen garantie. Dealer biedt oplossing aan door fifty/fifty regeling. Dan nog 270 euro eigen rekening!
Gaan we dus niet doen. Vandaag alternatief via bekleding restaurateur. Kosten: 70 euro.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0: Al 6 jaar probleemloos gereden. Drie maanden geleden een pokkend geluid vernomen; bleek alleen stabilisator stangetje defect. Verder alleen maar lof voor deze auto. De volgende wordt zeker weer een Nissan 2.0. Jammer dat de 2.0 zo weinig verkocht wordt. Dit komt volgens de garage door de hoge BPM op de 2.0, is bij de 1.6 de helft.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0 tekna: Heb sinds enkele weken een op de motor storende piep door de speakerbox rechtsvoor en linksachter. Bij Nissan kunnen ze het niet vinden. Men verwacht dat de versterker (Bose) defect is. Zelf denk ik meer aan een massa probleem. Heeft iemand hier ervaring mee?